Estrada de Palha (2012)

Portugal / Finland
Western / Avontuur

geregisseerd door Rodrigo Areias
met ítor Correia, Inês Mariana Moitas en Nuno Melo

Na vele jaren in het buitenland keert een man terug naar Portugal om gerechtigheid te zoeken. Het verhaal speelt zich af vlak voor de revolutie van 1910 in de periode tussen de moord op de koning en de geboorte van de republiek, een periode waarin anarchisten en criminelen elkaars pad kruisen. Gerechtigheid zoeken daar waar de machtigen hun eigen wetten maken, is een tragische missie, maar is het ook een onmogelijke?

Zaterdag 21 april te zien in Filmhuis Lumen (Delft).

Trailer (YouTube)

avatar van McSavah
Portugese arthouse western met duidelijke Jarmusch invloeden en verwijzingen. Mist alleen diens flair, waardoor het geheel nogal droog is en een beetje voortkabbelt.

Helaas niet in HD gezien, in tegenstelling tot de trailer.