Day of Reckoning (1933)

geregisseerd door Charles Brabin
met Richard Dix, Madge Evans en Conway Tearle

De onderdanige John Day is veroordeeld tot een gevangenisstraf nadat hij betrapt is op diefstal. John zit deze straf uit in een gevangenis in Los Angeles. Het lijkt er op dat John alleen volgens de instructies van zijn dominante, constant zeurende vrouw Dorothy gehandeld heeft. Nu haar man er niet is legt Dorothy het aan met de behoorlijk succesvolle zakenman George Hollins. De ex van Hollins blijkt zo waanzinnig jaloers dat ze de overspelige Dorothy vermoord. Hollins neemt de schuld van deze moord op zich en hij wordt naar dezelfde gevangenis gestuurd als Dorothy’s echtgenoot John Day.