• 8.297.830 stemmen

Drama / Thriller | 91 minuten

Genre: Drama / Thriller

Geregisseerd door: Elias

Met onder meer: Jason Vail, Nicholas Wilder en Sarah Schoofs

IMDb beoordeling: 3,9 (932)

Plot Gut

Iets ontbreekt in Toms leven. Zijn huwelijk mist iedere vorm van chemie, hij is zijn baan spuugzat en zijn jeugdvriend Dan klampt zich volledig vast aan het verleden. Tom raakt steeds meer los van de mensen om zich heen. Dan denkt onverwachts de oplossing te hebben. Een mysterieuze videoband die Tom gezien moet hebben om het echt te geloven. Wat Tom vervolgens te zien krijgt overlaadt zijn geest met verontrustende beelden en verlangens waardoor de twee vrienden verbonden worden met het afschuwelijke geheim dat deze video met zich mee brengt. De ene video volgt de andere en al snel vervaagt de lijn tussen werkelijkheid en voyeuristische fascinatie.

imageimage

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Vrij depressieve eerste Trailer

gauke

Een traag, simpel, bedachtzaam verhaal (en tevens een soort psychologische reis) over de vriendschap tussen twee heteromannen, die elkaar al sinds hun jeugd kennen en de vage lijn tussen realiteit en voyeuristische betovering, dat aan het eind niet helemaal bevredigt. De film intrigeert en daagt uit en de regisseur heeft duidelijk oog voor detail. Ondanks wat bloedige momenten is 'Gut' beslist geen bloeddorstige film. Zowel Jason Vail als Nicholas Wilder spelen sterke rollen. Eerlijk gezegd vind ik dat de poster een ander verhaal suggereert.

avatar van Shinobi

Shinobi

De traagheid is misschien wel het sterkste punt van deze film, in ieder geval voelde het voor mij wel zo aan. De onderhuidse spanningen waren zo beter te voelen ondersteund door de spanningsopvoerende score.
Dit werkt prima met zo een gestoord onderwerp waarin twee vrienden de ene verontrustende video na de andere kijken en er op een gegeven moment helemaal gefascineerd door raken, het laat een duidelijke impact achter in hun leven.

Alleen is het jammer te noemen dat er voor de kijker nog veel te gissen blijft over het hoe en wat van het hele videogebeuren. Het einde à la Srpski Film laat ook veel te wensen over.
Gelukkig schroomt de regisseur niet om de bloederige scènes vol in beeld te laten zien en dit prijs ik ten zeerste.

Al met al toch wel een intrigerende film als je wilt zien hoe iets iemands leven helemaal over kan nemen. De sterke rollen van Jason Vail en Nicholas Wilder helpen hier zeker aan mee.

3,0 Sterren.

avatar van K. V.

K. V.

Me eens aan deze gewaagd en 'k had er eigenlijk wel wat meer van verwacht. De film begon veelbelovend, maar kabbelde eigenlijk een beetje verder. 'k had nog een verrassende twist verwacht op het einde, maar 'k vond het toch allemaal erg voorspelbaar.

De cast deed het niet slecht, maar was nu ook niet echt waw.

Tja, goed voor een keertje, maar zeker niet meer.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

K.V. Ook wij waagden ons aan deze film en wij moeten zeggen dat hij ons niet tegenviel. Het is net als sommige anderen al schreven, de traagheid doet de film juist heel veel goed en het was helemaal niet allemaal voorspelbaar. De film begon inderdaad sterker dan hij eindigde maar de onderhuidse spanning bleef in de hele film voelbaar.

De vriend van Tom, Dan, speelde zijn rol echt formidabel. Het enige wat wij graag anders in de film hadden gehad, was de muziek. Die vonden wij nu en dan niet "fijn".

Heel apart nu en dan.

avatar van Ed Kroket

Ed Kroket

Mwa, niet mijn soort film

avatar van joolstein

joolstein

??? Waarom de ratings voor deze independent horror-film zo hoog liggen, is mijn een raadsel? Het verhaal gaat over Dan en Tom, twee mannen die al jaren vrienden zijn. De één getrouwd de ander nog steeds vrijgezel. Het verdere verloop van de film is een aaneenschakeling van min of meer dezelfde scenes. Dan en Tom op kantoor of in de lunchroom, Tom in bed met zijn vrouw Lily, Dan in zijn eigen huis aan het film kijken of Dan en Tom samen. De "snuff" films die ze kijken zijn daarbij zo tam dat ook daar maar weinig plezier aan te bleven viel. Daarbij komt dat het verder verloop over het van slag zijn van wat ze zien ook niet geloofwaardig meer over, waren dat horror-fans? Nee acteertalent hebben de heren niet. Daarnaast is er nauwelijks dialoog, bloed, verminking of moord te vinden in deze film. Dit is amateurisme ten top! Voorspelbaar en saai. Was het allemaal wat interessanter (beter psychologische spel) of had er iets meer impact (bloed, horror) geweest dan had het nog wat kunnen zijn. Met een best goed idee was er potentie, maar helaas is het zo slecht uitgewerkt! Ook al was er klein budget, dit had echt een stuk beter gekund.