• 8.297.474 stemmen

The Campaign (2012)

Komedie | 85 minuten / 96 minuten (extended cut)

Genre: Komedie

Speelduur: 85 minuten / 96 minuten (extended cut)

Geregisseerd door: Jay Roach

Met onder meer: Will Ferrell, Zach Galifianakis en Jason Sudeikis

Releasedatum: 11 oktober 2012

Plot The Campaign

"May The Best Loser Win."

Cam Brady (Will Ferrell) en Marty Huggins (Zach Galifianakis) zijn twee politici uit North Carolina met presidentiële verlangens. Wanneer Brady, het al in functie zijnde congreslid, betrokken wordt in een seksschandaal, ziet Huggins mogelijkheden om hem voor een zetel in het congres van hun district uit te dagen.

imageimageimage

avatar van karilem

karilem

ook echt gelachen... het doet goed af en toe. Daarom 4 sterren. Goed verdiend.

avatar van rep_robert

rep_robert

Bij vlagen een heerlijk absurde persiflage komedie zoals we gewend zijn van Ferrell. Ditmaal wordt de Amerikaanse politiek in het ootje genomen.

Met Galifianakis heeft hij iemand gevonden die heerlijk binnen dit plaatje past en samen levert het een aantal hilarische momenten op. Helaas is de film zelf iets te wisselvallig, komen niet alle grappen even goed aan en krijg je dus vooral het gevoel dat er veel meer uit gehaald had kunnen worden. Er zijn teveel momenten dat de film iets te serieus oogt en het tempo uit de film verdwijnt.

Al met al behoorlijk leuk, maar er zijn leukere films uitgekomen uit de Ferrell stal.

avatar van barcam

barcam

Heerlijke komedie met weeral een fantastische Will Ferrell en grappige Zach Galifianakis. Leuke parodie op de Amerikaanse presidentsverkiezingen waarbij de politici geleid worden door grote bedrijven en hierbij over lijken gaan. Ook pijnlijk grappig zijn de toespelingen op speeches waarbij men zoveel mogelijk verwijst naar "The American Dream", God en Jezus, en de veteranen. Die speeches lijken sterk op de holle zinnen van meneer Obama. Aanrader.

Tarkus

Niet mijn genre komedies, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen die ik wel kan smaken.

Dit is er zo eentje.

Leuke dialogen, goede humor en situaties.

Heb me er wel mee vermaakt.

avatar van Hansjepansje

Hansjepansje

Tofjes.

Eigenlijk alleen gekeken omdat ik erg geïnteresseerd ben ik politieke communicatie, maar viel beter mee dan verwacht. De echt flauwe humor wordt tot een minimum beperkt, en het politieke systeem wordt harder aangepakt dan ik gehoopt had. Film wordt uiteraard gedragen door Ferrell en Gallifianakis. Die eerste komt wat mij betreft het beste uit de verf, al doet Gallifianakis het ook meer dan degelijk. Leuke bijrollen ook, McDermott had wat mij betreft nog een iets grotere rol mogen krijgen en de Koch brothers worden heerlijk door de mangel gehaald. Fijn wegkijkertje. 3*

avatar van VforVictor

VforVictor

Hij keek wel lekker weg en sommige grappen waren best geslaagd maar soms ook errug flauw

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2079 stemmen

Ondanks dat ik Will Ferrell en Zach Galifianakis twee erg leuke komieken vindt, is de film The Campaign compleet aan mij voorbijgegaan. Ik had er dus best wel zin in toen ik er eenmaal van op de hoogte was, al vreesde ik voor een kloon van Man of the Year, die ik niet zo leuk vond.

Gelukkig is The Campaign niet alleen een stuk boeiender, maar ook een stuk grappiger dan bovengenoemde titel. De humor is bij vlagen erg flauw, maar Ferrell en Galifianakis zijn goed op elkaar ingespeeld en weten van het flauwe script toch met gemak wat leuks te maken. De tweestrijd is erg grappig om te volgen. Veel grappen slaan niet geheel aan, maar ik heb toch meermaals hardop moeten lachen (bij de scène met de dronken Ferrell in de politieauto lag ik dubbel).

Het einde zou kunnen worden opgevat als een cliché (opeens zijn het toch dikke vriendjes), maar ik kon me er persoonlijk niet aan storen. Het leverde tijdens de credits zelfs nog een grappig moment op. Verder is dit eigenlijk precies wat je ervan mag verwachten. Het is niets hoogstaands, maar het vermaakt met gemak. Trouwens ook wel leuk om Dan Aykroyd weer eens even te zien.

avatar van missl

missl

Ik had meer verwacht van Zach Galifianakis, hij speelt hier een flauwe huisvader die campange gaat voeren, maar beide heren zijn zo voorspelbaar aan het spelen dat het nergens grappig wordt, verder dan een flauwe glimlach ben ik niet gekomen. Met uitzondering van 1 of 2 situaties, maar die had ik al in de trailer gezien.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Hij was toch grappiger dan ik verwacht had, natuurlijk best flauw. Maar ook best goede grappen. Goed te doen.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Flauwe komedie met bitter weinig grappige momenten vond ik. Had hier meer van verwacht na het zien van de trailer niet slechtste dat ik al gezien heb ofzo maar is goed voor 1 keer, niet voor herhaling vatbaar. 5/10

avatar van Leno

Leno

Typisch slappe Hollywood komedie die dankzij de twee hoofdrolspelers toch de moeite waard is. Zeker als Ferrell 'los gaat', waarschijnlijk improviserend, levert dat enkele grappige scenes op. Verder levert de humor nauwelijks een lach op en het verhaal.. ach.

avatar van keimpeS

keimpeS

Comedy met zo'n zijn momenten, de humor is soms best leuk en soms ook best een lachje waard, maar ook teveel flauwe grappen en weinig inhoud wat mij betreft. Overigens zijn de echte verkiezingen in Amerika momenteel ook een lachtertje met bv die Donald Trump.

avatar van K. V.

K. V.

Deze film eens geprobeerd en vond het nog wel een leuke film. Toch een aantal keren moeten lachen. De cast was goed op dreef en het tempo zat ook goed, mede door de relatief korte speelduur.

Vond hem wel het bekijken waard.

scorsese

Aardige film over een congreslid die voor het eerst sinds jaren met een tegenstander te maken krijgt. Het verhaal is niet overal even goed uitgewerkt en het valt soms wat in de herhaling. Maar de strijd tussen de twee hoofdpersonages is zeker vermakelijk (lekker grof en overdreven). Will Ferrell en Zach Galifianakis doen het leuk.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

toch wel heel hard moeten lachen om deze film,,

Die scene met de baby,,,

Maar ook bijna altijd grappig met ferrel,,,de meester van de amerikaanse comedy de afgelopen jaren.

avatar van IH88

IH88

“Bring your brooms cause it's a mess.”

Onzinnige film die een politieke satire probeert te zijn, maar al snel verzandt in humor van een bedenkelijk niveau. Daar zijn de acteurs (Ferrell en Galifianakis) ook wel naar, en beide weten wel raadt met het materiaal. Maar op een paar momenten na heb ik eigenlijk weinig moeten lachen en dat is jammer. Gelukkig eindigt het allemaal wel sterk, en de The Campaign weet hier nog redelijk origineel uit hoek te komen.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 2038 berichten

ik weet niet in welke zure stemming ik moet geweest zijn toen ik deze een eerste keer quoteerde (1.5*) want dit bleek bij herziening een hilarische Will Ferrell film met fantastische personages en een erg luchtige, leuke sfeer. Schuddebuiken van het lachen.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2017 stemmen

Tja, eigenlijk voor de gein aangegooid maar heel bijzonder vond ik ‘The Campaign’ eigenlijk totaal niet. Het is typisch Ferrell die de nodige personages er door heen weet te gooien wat mij echt wist te overtuigen, en ook Zach Galifianakis die het tenminste allemaal nog op een leuke manier weet te brengen maar over het algemeen is het vrij standaard Amerikaans met veel Amerikaanse seks grappen die blijkbaar nog steeds stout over komen in dat land. De cast was leuk met de twee genoemde acteurs in de hoofdrol, heel stiekem weet die Ferrell me altijd wel aan het lachen te zetten, ik geniet altijd heel erg van die man.

Het verhaal was redelijk. Twee mannen vechten om V.P. te worden en nemen dit beiden héél serieus. Ze saboteren elkaar en raken af en toe op de vuist. Voor het algemeen is het wel een standaard en lief verhaaltje waarbij de harten na een tijdje weer gestolen moeten worden. Zoetsappig en niet héél bijzonder verder. Achja, heb vaak genoeg gelachen, gegniffeld maar héél bijzonder was de film uiteraard niet, vrij standaard Ferrell prent die me altijd weet te vermaken maar waar veel beteren van zijn.

avatar van cales77

cales77

• 2005 stemmen

Zaten wel wat goede, foute, grappen in voor de liefhebber ervan.

Blijft kwestie van smaak. Pluspunt is ook dat hij niet te lang duurde.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Toch wel een erg leuke film. Heb een aantal keren echt krom gelegen.

The Campaign - The Dinner Scene - YouTube

avatar van Rob robson

Rob robson

Hilarisch

avatar van Beun de Haas BV

Beun de Haas BV

Met Will Ferrell weet je wat je te wachten staat en ook als gewiekste (of eigenlijk juist niet) politicus stelt hij zeker niet teleur. De film neemt het Amerikaanse circus rondom politieke verkiezingen op de hak en dat levert bij vlagen hilarische momenten op. The Campaign is verder geen hoogstaande komedie, maar onderhoudend genoeg om met een bescheiden glimlach op het gezicht weg te kijken.