• 8.293.186 stemmen

Geregisseerd door: Kirk De Micco en Chris Sanders

Met onder meer: Emma Stone, Ryan Reynolds en Nicolas Cage

Releasedatum: 27 maart 2013

Plot The Croods

"Meet the first modern family."

Een hevige aardbeving zorgt ervoor dat holbewoner Grug en zijn familie hun vertrouwde omgeving moeten achterlaten. Tijdens hun gevaarlijke zoektocht naar een nieuwe thuis ontmoeten ze een zwerver wiens moderne ideeën over de toekomst in schril contrast staan met de traditionele waarden van Grug. De hele situatie wordt niet eenvoudiger wanneer zijn oudste dochter ook nog eens valt voor de charmes van de vreemdeling.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Belt (stemrol)

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

alexspyforever schreef:

Op oudejaar heeft een neef van me ooit de openingsscène getoond. Zijn 13-jarige dochter zei dat het de enige goede scène was uit de film. IK ben geneigd haar de geloven en te denken dat het een draak van een film is.

Bedankt voor deze informatie.

scorsese

Aardige film waarin een familie holbewoners op reis moet als hun grot vernietigd wordt. Een kleurrijke en vrolijke animatiefilm met leuke personages ingevuld door een eveneens leuke stemmencast. Volop actie en avontuur en alhoewel de film flink wat vaart heeft, valt het hier en daar wel wat in herhaling. Net geen 3.5 sterren omdat het verhaal verder wel wat standaard is.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Hele grappige en leuke animatie film

avatar van Decec

Decec

Een goede animatie/avontuur/komedie/familie/fantasie film...

Mooi verhaal...

Mooi gemaakte animatie...

Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Ben benieuwd voor deel 2!

avatar van Luiesmidse79

Luiesmidse79

Wat een superfilm. Non-stop actie en humor. Erg genoten van deze animatie

avatar van Hatseflats89

Hatseflats89

Al 3x gezien en ik blijf in een deuk liggen.

Aanrader.

avatar van The One Ring

The One Ring

The Croods is helaas vooral weer een Dreamworksfilm. Toch jammer dat ze echt altijd enorm op veilig spelen met hun scripts, want alles voelt uitgekauwd aan. De film heeft geen schurk, maar dat is het enige frisse element wat het verhaal betreft. Vooral de levenslesjes die geleerd moeten worden zie je mijlenver aankomen. Wat de boel in dit opzicht enigszins redt is dat het wel wat meer duidelijk op kinderen gericht is, terwijl veel moderne Amerikaanse animatie een soort compromis probeert te sluiten voor de volwassen kijker. Hier zit relatief weinig volwassen humor in, laat staan een overdaad aan verwijzingen naar films of andere vormen van populaire cultuur. Het is vrij pretentieloos gericht op de kleinsten.

Maar wat The Croods werkelijk nog enigszins de moeite waar maakt is de visuele aankleding. Vooral de designs van de wereld en de beesten zijn leuk en geïnspireerd. Ook opvallend veel gebruik van out-of-focus beelden. Wall-E gebruikte het al wat, maar het is verder zeer zeldzaam in computeranimatie. Roger Deakins was een adviseur voor de look van de film en je ziet er aan af dat er een meer op live-action gesteunde stijl is geprobeerd neer te zetten. Wel jammer dat veel van de leuke visuele vondsten verdwijnen nadat het verhaal serieuzer volgens het boekje serieuzer moet worden. De hoofdattractie voor mij raakte daardoor verloren. Toch probeert The Croods voorzichtig iets anders, hoe toepasselijk gezien de hoofdmoraal. Dat is ook iets waard.

avatar van Multimediaknaller

Multimediaknaller

Heerlijk snelle en vooral vermakelijke wegkijk animatie! Nicolas Cage mag van mij wel vaker als stemacteur optreden.

avatar van Atmos

Atmos

alexspyforever schreef:

WTF !!! Zelden zoiets doms gelezen....

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19637 berichten

Atmos schreef:

WTF !!! Zelden zoiets doms gelezen....

Je hebt dan toch de moeite gedaan om het te lezen. Dus je gaat me speciaal quoten om me dat te zeggen, das heel aardig van jou. Niets beters te doen zeker?

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Een schitterende film. Heb me goed vermaakt en het verveeld geen moment. Hoewel de dieren een beetje vreemd lijkt, vooral voor die tijd, zoals vliegende piranha's en walvissen op het droge.
Hoe dan ook, zat genoeg humor erin en zal deze film vast vaker gaan kijken.

Tarkus

Mooi gemaakte, en vooral zeer kleurrijke, animatiefilm.

Ook een leuke film, geschikt voor jong en oud.

avatar van postman 2

postman 2

Heerlijke feel good movie, met natuurlijk de bekende cliches, maar wel ontzettend leuk en met veel vaart.

avatar van yesplease

yesplease

Mooi geanimeerd en vanwege de vele originele grappen is het zeker geen herhalingsoefening.

avatar van rr66

rr66

alexspyforever schreef:

Je moet wel gevoel voor humor hebben om deze film leuk te vinden, ik heb in ieder geval dubbel gelegen!

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Matig.

Veel goede bedoelingen, maar ondanks een zekere charme heeft de film mij niet kunnen bekoren. Nicolas Cage als stem van een hoofdpersoon is leuk en geslaagd, de visuele stijl kan ik ook nog net hebben, maar ik denk dat het aan de humor gaat gelegen hebben. De film is mij niet vlot genoeg op een of andere manier.

1 van de suffere Hollywood animaties van de laatste jaren. Geen seconde grappig ook.

avatar van mrklm

mrklm

Holbewoners The Croods weten te overleven in een gevaarlijke wereld dankzij de spierkracht van vader Grug [Nicolas Cage] en de doctrine dat angst de garantie is voor veiligheid. Maar wanneer tienerdochter Eep [Emma Stone] haar nieuwsgierigheid niet kan bedwingen, ontdekt ze dat je niet voor alles in de buitenwereld bang hoeft te zijn. Een simpel verhaal dat zich afspeelt in een kleurrijke, origineel vormgegeven wereld. Uitstekend stemmenwerk en een goede balans tussen drama, actie en humor garanderen plezier voor de hele familie.

avatar van Boneka

Boneka

Hoewel wat druk zeker in het begin is de eerste Croods erg leuk en mooi gemaakt. De kleuren spatten er vanaf. Ben ook wel een fan van dit soort tekenwerk met beelden die er zo goed als echt uitzien. Het verhaal is best wel origineel en niet eerder vertoond. De vlucht is mooi in beeld gebracht en de karakterrollen zijn erg vermakelijk. Die oma bijvoorbeeld die zo uit Paulus de Boskabouter te zijn gelopen. Of de kleine pijnsnelle uk. Ze hebben allemaal een leuke rol gekregen. Vond alleen de sabeltandtijgers wat minder mooi lees wat kinderlijk gemaakt. Inmiddels is er een tweede deel gemaakt. Die ga ik binnenkort bekijken. Deze schijnt ook erg druk te zijn, maar ik zie nu al uit naar alle mooie bonte kleuren!

Film 4.0

Beeld 5.0 (blu ray)

Geluid 4.5

avatar van Woland

Woland

Het heeft nog wel wat fraaie visuals te bieden, maar zelden zo'n saaie, suffe animatie gezien. Qua humor is dit echt een verschrikking.