The Croods (2013)

3,26

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kirk De Micco en Chris Sanders
met de stemmen van Emma Stone, Ryan Reynolds en Nicolas Cage

Een hevige aardbeving zorgt ervoor dat holbewoner Grug en zijn familie hun vertrouwde omgeving moeten achterlaten. Tijdens hun gevaarlijke zoektocht naar een nieuwe thuis ontmoeten ze een zwerver wiens moderne ideeën over de toekomst in schril contrast staan met de traditionele waarden van Grug. De hele situatie wordt niet eenvoudiger wanneer zijn oudste dochter ook nog eens valt voor de charmes van de vreemdeling.

105 BERICHTEN 27 MENINGEN
avatar van alexspyforever

geplaatst: 23 juni 2014, 11:16 uur [permalink]
Op oudejaar heeft een neef van me ooit de openingsscène getoond. Zijn 13-jarige dochter zei dat het de enige goede scène was uit de film. IK ben geneigd haar de geloven en te denken dat het een draak van een film is.

avatar van Iron Maiden

geplaatst: 25 juni 2014, 17:05 uur [permalink]
alexspyforever schreef:

Bedankt voor deze informatie.

geplaatst: 28 juni 2014, 15:46 uur [permalink]
Aardige film waarin een familie holbewoners op reis moet als hun grot vernietigd wordt. Een kleurrijke en vrolijke animatiefilm met leuke personages ingevuld door een eveneens leuke stemmencast. Volop actie en avontuur en alhoewel de film flink wat vaart heeft, valt het hier en daar wel wat in herhaling. Net geen 3.5 sterren omdat het verhaal verder wel wat standaard is.

geplaatst: 29 juni 2014, 14:50 uur [permalink]
Hele grappige en leuke animatie film

avatar van Decec
geplaatst: 8 juli 2014, 22:09 uur [permalink]
Een goede animatie/avontuur/komedie/familie/fantasie film...
Mooi verhaal...
Mooi gemaakte animatie...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Ben benieuwd voor deel 2!

geplaatst: 10 november 2014, 22:41 uur [permalink]
Wat een superfilm. Non-stop actie en humor. Erg genoten van deze animatie

avatar van Hatseflats89
geplaatst: 11 november 2014, 00:03 uur [permalink]
Al 3x gezien en ik blijf in een deuk liggen.

Aanrader.

avatar van The One Ring
geplaatst: 30 december 2014, 23:34 uur [permalink]
The Croods is helaas vooral weer een Dreamworksfilm. Toch jammer dat ze echt altijd enorm op veilig spelen met hun scripts, want alles voelt uitgekauwd aan. De film heeft geen schurk, maar dat is het enige frisse element wat het verhaal betreft. Vooral de levenslesjes die geleerd moeten worden zie je mijlenver aankomen. Wat de boel in dit opzicht enigszins redt is dat het wel wat meer duidelijk op kinderen gericht is, terwijl veel moderne Amerikaanse animatie een soort compromis probeert te sluiten voor de volwassen kijker. Hier zit relatief weinig volwassen humor in, laat staan een overdaad aan verwijzingen naar films of andere vormen van populaire cultuur. Het is vrij pretentieloos gericht op de kleinsten.

Maar wat The Croods werkelijk nog enigszins de moeite waar maakt is de visuele aankleding. Vooral de designs van de wereld en de beesten zijn leuk en geïnspireerd. Ook opvallend veel gebruik van out-of-focus beelden. Wall-E gebruikte het al wat, maar het is verder zeer zeldzaam in computeranimatie. Roger Deakins was een adviseur voor de look van de film en je ziet er aan af dat er een meer op live-action gesteunde stijl is geprobeerd neer te zetten. Wel jammer dat veel van de leuke visuele vondsten verdwijnen nadat het verhaal serieuzer volgens het boekje serieuzer moet worden. De hoofdattractie voor mij raakte daardoor verloren. Toch probeert The Croods voorzichtig iets anders, hoe toepasselijk gezien de hoofdmoraal. Dat is ook iets waard.

avatar van Bierbraker
geplaatst: 7 mei 2015, 11:11 uur [permalink]
Heerlijk snelle en vooral vermakelijke wegkijk animatie! Nicolas Cage mag van mij wel vaker als stemacteur optreden.

avatar van Atmos
geplaatst: 5 augustus 2015, 13:35 uur [permalink]
alexspyforever schreef:

😱 WTF !!! 😜 😜 😄 😄 Zelden zoiets doms gelezen.... 😈

avatar van alexspyforever

geplaatst: 5 augustus 2015, 13:38 uur [permalink]
Atmos schreef:

😱 WTF !!! 😜 😜 😄 😄 Zelden zoiets doms gelezen.... 😈

Je hebt dan toch de moeite gedaan om het te lezen. Dus je gaat me speciaal quoten om me dat te zeggen, das heel aardig van jou. Niets beters te doen zeker?

avatar van Bantavoer

geplaatst: 18 januari 2016, 20:23 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een schitterende film. Heb me goed vermaakt en het verveeld geen moment. Hoewel de dieren een beetje vreemd lijkt, vooral voor die tijd, zoals vliegende piranha's en walvissen op het droge.
Hoe dan ook, zat genoeg humor erin en zal deze film vast vaker gaan kijken.

geplaatst: 19 januari 2016, 19:31 uur [permalink]
Mooi gemaakte, en vooral zeer kleurrijke, animatiefilm.
Ook een leuke film, geschikt voor jong en oud.

geplaatst: 31 mei 2016, 00:10 uur [permalink]
Heerlijke feel good movie, met natuurlijk de bekende cliches, maar wel ontzettend leuk en met veel vaart.

geplaatst: 20 augustus 2016, 21:46 uur [permalink]
Mooi geanimeerd en vanwege de vele originele grappen is het zeker geen herhalingsoefening.