Kid-Thing (2012)

geregisseerd door David Zellner
met Sydney Aguirre, Nathan Zellner en David Wingo

De 10-jarige Annie heeft geen vrienden van haar leeftijd en haar dagelijkse routine is gevuld met eenzaam kattekwaad; ze rijdt rond op haar crossfiets, gooit deeg naar voorbij rijdende auto's en vernielt dingen met haar honkbalknuppel. Haar vader, een boer en sloopautoracer, doet weinig aan haar opvoeding. Op een dag speelt ze in het bos en hoort de roep om hulp van een vrouw die in een put gevallen is. Annie gaat er dagelijks langs, maar weet niet goed wat ze met de situatie aan moet.

Meneer Bungel
Filmclip ''Annie calls AAA.''

avatar van Baldur
Was op het Incubate festival te zien in september, maar helaas gemist. Iemand enig idee of er een release aan zit te komen?

avatar van wendyvortex
Ongeveer net zo veel briljante scenes als mislukte, maar we kunnen wel iets met de intenties van de regisseur. Wat ik niet helemaal snap is of de volwassenen nu bedoeld zijn als een soort absurdismes of puur als white trash en de vrouw in de put is helaas niet mythisch genoeg.
Toch liever een intrigerende mislukking dan saai standaardvoer en dus mag Kid-Thing een voldoende noteren.

avatar van Mr Thee
Baldur schreef:

tkn: hij staat op vimeo on demand!