• 8.523.200 stemmen

Alternatieve titel: Postcards from the Zoo

Oorsprong: Indonesië / Duitsland / Hongkong

Geregisseerd door: Edwin

Met onder meer: Adjie Nur Ahmad, Klarysa Aurelia en Ladya Cheryl

IMDb beoordeling: 6,3 (304)

Oorspronkelijke taal: Indonesisch

Releasedatum: 30 augustus 2012

Plot Kebun Binatang

De kleine Lana was 3 jaar oud toen ze alleen werd achtergelaten in de dierentuin. Ze werd er opgevoed door een giraffenverzorger en de dierentuin is de enige omgeving die ze kent. Tot ze op een dag een charmante goochelaar ontmoet. Ze wordt verliefd en is er klaar voor om de dierentuin te verlaten. Ze gaat op reis om de wereld te ontdekken.

imageimage

Malick

Aangekocht door het EYE Film Instituut - - en gaat in het najaar in première.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Edwin ken ik wel ja, niet gedacht dat die nog eens een film zou maken. Ach kan ie eindelijk zn frietkar vaarwel zeggen.

avatar van cinemonkey

cinemonkey

Vanavond (ma 20 aug) is er om 20.30 in EYE een voorpremière van de film, in aanwezigheid van Edwin zelf.

avatar van wolfmanrene

wolfmanrene

Wow, een vijf van de immer kritische Verhoeven! Vertel!

Malick

Zintuiglijke GevoelsCinema vind ik altijd heel moeilijk om in woorden te vangen. Stel dat Apichatpong Weerasethakul een film zou maken in Indonesië dan zou Postcards from the Zoo die film kunnen zijn. Magisch. Prikkelend. Poetisch. Betoverend. Onderzoekend. Mysterieus. Dromerig. Menselijk. Bezinnend.

avatar van bobjillis

bobjillis

“Grappig en een beetje vreemd…een sprookjesachtige film…ontroerend en adembenemend.” **** (NRC); “…droomachtig, mythisch en met onderkoelde vreemde humor, in de beste traditie van Tsai Ming-liang en Apitchpong Weerasethakul.”, “…bizar en geestig, maar ook mysterieus en sfeervol…” ***** (Filmkrant)

avatar van Ik Doe Moeilijk

Ik Doe Moeilijk

Kan ik nog hopen op een bredere distributie dan Zutphen, of all places?

Malick

Tja, Filmhuizen raken steeds verder verwijderd van wat ze oorspronkelijk moeten doen en dansen liever naar de pijpen van de bezoekers(aantallen). Dit is het enige wat ik voor je kan betekenen (1 & 2) en je kunt uiteraard contact opnemen nemen met je (lokale) Filmhuis.

In Limburg waren wij de enige - tot nu toe - die de film gedraaid heeft! Release: 30 augustus.

avatar van poko

poko

• 2074 stemmen

Hier in Berlijn is de film gelukkig wel te zien. Erg mooi, prachtige setting ook. Doet inderdaad qua beeld en sfeer wel denken aan de films van Weerasethakul, maar met een duidelijkere verhaallijn.

avatar van wolfmanrene

wolfmanrene

In ieder geval nu op Ximon te zien:

Ximon.nl - Zoekresultaten

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Prachtige film met een mooi idyllisch begin met prachtige beelden van de dierentuin in Jakarta en haar bewoners. Dan komt de goochelaar en wordt het allemaal wat donkerder en ook de dierentuin zelf blijkt opeens vergeven te zijn van zo'n ellendig Efteling-achtig muziekje.

Indonesische film en daarvan hebben we er nog niet erg veel gezien, maar dit is een klein juweeltje.

avatar van E V

E V

Is deze film ergens verkrijgbaar op DVD?

avatar van wendyvortex

wendyvortex

E V schreef:

Is deze film ergens verkrijgbaar op DVD?

Te zijn via Ximon

avatar van E V

E V

wendyvortex schreef:

Te zijn via Ximon

Dankje voor de tip!

Malick

Niet meer vewacht maar Edwin's MEESTERWERK Postcards from the Zoo gaat alsnog in Nederland uitgebracht worden. Met een klein beetje geluk nog voor Sinterklaas in de (digitale) schappen. Heel groot DVD-nieuws.

avatar van McSavah

McSavah

Malick schreef:

Ook op blu? Niettemin goed nieuws!

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20500 berichten

Yes!

avatar van TheBunk

TheBunk

Vandaag voor 5 euro op de kop getikt in de shop van het EYE (geen grap, niet doorvertellen).

En dat twee weken nadat ik hem eigenlijk bij toeval voor het eerst heb gezien en hij me compleet van de sokken blies. Wat een ontzettend mooie, lieve film.

avatar van John Milton

John Milton

Mooi inderdaad, maar zo kapot als iedereen die een bericht heeft geschreven, ben ik ook weer niet. Jammer, want ik had goede hoop. Misschien lagen de verwachtingen iets te hoog met al die 4* en 4,5* waarderingen hierboven, wellicht wekt een film als die bij mij simpelweg niet dezelfde loftuitingen op als bij Verhoeven in 2012.

Misschien zou het op groot scherm in de bioscoop wel een dikke 8 geweest zijn; het is allemaal mogelijk. Mocht die kans zich nog eens voordoen in de toekomst hier in de de randstad, dan volgt wellicht een herziening die anders uit zou kunnen pakken. Voor nu is het gewoon een fijne voldoende.