Gospod Postoi, Imeto i' e Petrunija (2019)

Alternatieve titels: God Exists, Her Name Is Petrunija | God Exists, Her Name Is Petrunya

1 stem

Macedonië / België / Frankrijk / Kroatië / Slovenië

geregisseerd door Teona Strugar Mitevska
met Zorica Nusheva, Labina Mitevska en Stefan Vujisic

Elk jaar gooit een hogepriester in een klein dorpje in Macedonië een kruis in een meer. Honderden mannen springen er achteraan om het kruis te vinden. Degene die het kruis vindt, wordt verondersteld algeheel geluk en welvaart te verwerven. De werkloze, alleenstaande vrouw Petrunija springt in het water en vindt het kruis. De mannen zijn niet blij met het feit dat een vrouw erin geslaagd is het kruis te bemachtigen en dit zorgt voor wisselende reacties.