• 10.589 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: David Twohy

Met onder meer: Charlie Sheen, Lindsay Crouse en Ron Silver

Gesproken taal: Engels

Plot The Arrival

"The greatest danger facing our world has been the planet's best kept secret... until now."

Zane Ziminski is een geleerde die op een dag een bericht ontvangt dat een buitenaardse oorsprong lijkt te hebben. Vlak na zijn ontdekking wordt Zane ontslagen. Hij begint een zoektocht naar de oorsprong van het bericht, wat hem in Mexico brengt.

avatar van mnrk

mnrk

Leuke SF film....

Dit was een leuke film om weer eens gezien te hebben.

Charlie Sheen speelt zijn prima en het verhaal is ook leuk.

De badkamer scene was ook erg leuk gevonden

Laat het 2e deel maar links liggen, die is echt slecht

avatar van rep_robert

rep_robert

Pfff alweer op tv, net zoals bv. Kiss the Girls en Get Over It wordt deze film gewoon te vaak uitgezonden. Al is dit wel de beste van de drie

Dinsdag 7 februari 2006, 20:30 uur (Veronica)

vrijdag 15 september 2006, 20:30 uur (Talpa)

donderdag 15 februari 2007, 21:30 uur (Veronica)

donderdag 15 november 2007, 20:30 uur (RTL7)

woensdag 17 september 2008, 20:30 uur (RTL7)

maandag 20 juli 2009, 20:30 uur (RTL7)

zondag 10 oktober, 20:00 uur (RTL7)

avatar van sofripa

sofripa

Lekkere sience fiction. Met een origineel insteekje. En Charlie Sheen is ook lekker op dreef. En zo zie je maar, het heeft helemaal geen zin om in zo'n lelijke Prius te rijden.

avatar van DragQueen

DragQueen

Gewoon een leuke film, die prettig wegkijkt. Charlie Sheen acteert vrij aangenaam. verder is het gebruikte thema aardig origineel uitgewerkt. en ook met de portie actie zat het wel goed. 3 sterren.

avatar van dominion

dominion

Ligt bij de de Blokker bij de 5 voor 5 actie.

avatar van james_cameron

james_cameron

Doet reeds wat gedateerd aan bij herziening, maar de film is grotendeels nog goed te genieten. De onderkoelde humor van Sheen werkt nog steeds prima en het verhaaltje zit leuk in elkaar. Jammer van de wat rommelige finale, die de voorgaande anderhalf uur geen eer aandoet.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Aangename film. Een soort van big budget Invasion of the Body Snatchers.

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

Er zitten wel een aantal zeer onlogische aspecten in het verhaal, maar daar sta je best niet te veel bij stil.

avatar van Fast Eddy

Fast Eddy

'k had misschien iets te hoge verwachtingen.

Eerste helft is best ok, maar het einde is toch maar flauwkes.

Tevens vond ik de acteerprestaties van Charlie Sheen maar middelmatig.

(Misschien omdat ik de film net na een aflevering van "Two & a half man" had bekeken, waar ik hem wel goed vind acteren, meestal toch)

avatar van Le Professionnel

Le Professionnel

Leuke verrassende SF film die een leuke draai geeft aan de opwarming van de Aarde.

avatar van Spetie

Spetie

Best een leuk lowbudget filmpje.

Vooral de opbouw zit goed in elkaar. Het begint allemaal nogal traag, maar hierdoor weet men de spanning goed op te bouwen. In de tweede helft ligt het tempo wat hoger en is er ook wat meer actie. De actie en special effects, zien er overigens behoorlijk goed uit. Charlie Sheen is overigens niet zo sterk. Hij probeert hier een vreemd typetje neer te zitten, maar zijn pogingen om grappig voor de dag te komen, zijn vaak lichtelijk geforceerd.

Maar Sheen kan de film gelukkig niet verpesten, omdat de rest gewoon goed is. Verhaaltechnisch zit het goed in elkaar en qua effecten en spanningsopbouw dus ook. Het heeft hier en daar iets weg van Invasion of the Body Snatchers en ondanks dat The Arrival niet zo goed is als die film, heeft men er toch iets leuks van weten te maken.

avatar van DVD-T

DVD-T

Inderdaad best een leuk filmpje.

Spanningsopbouw is best goed. Daarin helpt de broeierige sfeer van de film ook mee. Vooral de gedeeltes in Mexico en het slotstuk zijn erg goed. Sheen doet het leuk, en ook de rest van de cast doet het aardig. Verhaaltje is verder voorspelbaar, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Effecten zien er nog redelijk uit, al hebben sommige te tand des tijds niet helemaal doorstaan.

Een vermakelijk tussendoortje. Best knap wat Twohy met een klein budget kan doen. Heeft hij nog eens netjes overgedaan in Pitch Black.

avatar van misterfool

misterfool

Ondergewaardeerde Scifi-film. Zowel Charlie Sheen en Ron silver zetten sterke, geloofwaardige rollen neer. Voldoende Spanning en het verhaal is, hoewel wat clichématig, zeer genietbaar.

avatar van Askikker

Askikker

Aardige Scifi over Terraforming en global heating, al gaat het soms wat ''te snel'' van de hak op de tak, zonder verklaringen.

De effecten zijn ook niet altijd alles, maar dat vind ik nou eenmaal nooit bij films (en dan is deze al meer dan vijftien jaar oud).

Niet alle spelers vind ik even goed, maar Sharlie Sheen zet een goede rol neer.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

The X-files maar dan erg knullig.

Sheen kan niet acteren behalve wanneer het om een komedie gaat, dit bevestigt hij hier ook weer. Maar goed Sheen neemt zijn eigen leven al niet te serieus en denkt dat de aardkloot een stuiterbal is, heel anders dan pa Martin en broer Emilio.

Er zitten een aantal redelijke namen in maar de film zelf wil niet echt serieus genomen worden en dat komt door eerder genoemde knulligheid. De SFX zijn gedateerd en lijken eerder uit de jaren 80 te komen dan de jaren 90.

Ik moet wel bekennen dat het verhaal leuk bedacht is, de regisseur heeft een aantal leuke producties op zijn CV staan. Je kunt gerust meer van hem bekijken ook al zijn de beoordelingen vaak veel te laag naar mijn mening. Dit is zeker zijn beste niet maar kijkt redelijk weg.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige film die lekker wegkijkt.

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Een prima film over buitenaardse wezens en Charlie Sheen heeft een leuke hoofdrol erin. Het is af en toe wat saai en het einde valt een beetje tegen.

Vandaar dat ik de film een 6,5 / 10 geef.

Onderhond

• 11940 stemmen

Oude Twohy.

The Arrival is een eenvoudig filmpje, zo eentje waarbij het verhaal amper een rol speelt omdat het zich toch braafjes houdt aan de geijkte paden. Maar ik had er wel weer en keertje zin in, en de eerste helft loopt het ook best vlot.

Je ziet wel dat Twohy talent heeft om dit soort filmpjes naar behoren neer te zetten. Jammer genoeg krijgt hij hier te maken met zo'n beetje de grootste miscast van de jaren '90. Geen idee wie het zag zitten om Sheen als intelligente wetenschapper neer te zetten, maar ik vermoed dat er ofwel een hoop alcohol, ofwel een hoop geld mee gemoeid was.

Tweede helft is jammer genoeg ook een stuk minder. Twohy mankeert het budget en het kitscherige neemt iets teveel de bovenhand. Daarbij blijft Sheen enorm schmieren en zijn de aliens teleurstellend. Jammer, want dat het geen probleem van talent is zou Twohy later nog bewijzen.

Het eerste deel is best aardig, tweede uur een redelijke sof, enkel Sheen is de gehele speelduur onuitstaanbaar.

avatar van Rmie

Rmie

Sheen schittert niet echt in deze film. De film zo best aardig zijn als Sheen overtuigend zou overkomen als wetenschapper. Het verhaal is flitterdun maar dat hoef geen belemmering te zijn voor enig kijkplezier. De bijrollen zijn wel goed neergezet. De c.g.i. is ook niet onaardig.

avatar van RuudC

RuudC

Ik zie mezelf niet bepaald als een genie, maar ik mag toch hopen dat ik niet de enige was die al snel doorhad hoe deze film in elkaar steekt. Roger Ebert (niet de minste naam in de wereld van filmcritici) spreekt toch echt van verrassende wendingen. Nee, er is veel mis met The Arrival, maar tegelijkertijd valt er ook genoeg mee. Charlie Sheen doet het best goed. Moest wel lachen dat er op het briefje op zijn computer stond dat hij zijn HIV-testscore moest afwachten. Meteen al het hoogtepunt van de film!

In principe kan een film als deze best werken, maar er gebeuren teveel vreemde, maar makkelijke dingen, zoals de manier waarop dat joch betrokken raakt met de hele onderneming. Toch is het hier en daar best spannend. Het einde gooit definitief roet in het eten. Het is toch allemaal wat te simpel en te vrijblijvend.

avatar van blurp194

blurp194

Bijna cultwaardig, eigenlijk. Want aan de ene kant is er zoveel dat helemaal fout is aan deze film - Sheen voorop, natuurlijk - dat wat er goed gaat eigenlijk just nog meer opvalt. En dat is dan toch ook eigenlijk best weer veel, al ben ik er nog niet uit of de enorm koddige manier van lopen van de aliens nou onder de kop goed of slecht geteld moet worden. Sowieso ook best aardig om deze film te vergelijken met Contact - er komen nogal wat dingetjes behoorlijk overeen, en dan houdt dit geval zich toch verrassend staande. Sterker, het enige dat er eigenlijk direct mis zit is dat Sheen niet irritant genoeg is, niet genoeg over the top is. Hoe verrassend dat ook lijkt.

avatar van mikey

mikey

Geinige They are among us-flick a la They Live. Je zet Sheen een bril op en hij is wetenschapper, wat best grappig is. Ondanks de extreem lange duur een fast paced verhaaltje. Mooie ugly J90 sfeer overigens.

avatar van Vdk_Movie

Vdk_Movie

Keek prima weg

avatar van steventje

steventje

Aangenaam verrast door deze scifi film

Sheen was best een aardige acteur in zijn gloriejaren.

avatar van kissyfur

kissyfur

Ik was benieuwd want kreeg gemengde reviews. Het zou verrassend zijn.

Charlie Sheen als wetenschapper, nou dan weet je het wel. Hangt aan elkaar van de clichés, slechte effecten, slechte scènes en slechte acteurs. Tenenkrommend. Wel verrassend goed geluid kwam er uit mijn boxen, dus puntje boven het minimum daarvoor. En hij rijdt in een leuke Saab

Heb het laatste half uur niet gezien want het was tijd om naar bed te gaan, maar ik had genoeg aan een plotbeschrijving op Wikipedia. Dat wil ik anderen ook aanbevelen die geen die-hard scifi fan zijn: lees het plot op Wikipedia en bespaar jezelf twee uur van je leven.

avatar van FlorisV

FlorisV

Zwaar ondergewaardeerd! Charlie Sheen gaat op zoek naar de (inconvenient) "truth out there" en "trusts no one".

Dit was destijds eentje die ik oppikte in de videotheek met niet al te veel verwachtingen. Het was wel mijn favo genre, sf en Charlie Sheen was natuurlijk wel een bekende. Het bleek een enorme positieve verassing. Arrival had een actueel en tof verhaal (opwarming van de aarde, pas met de eeuwwisseling nam die een lange pauze) wat echt spekkie voor het bekkie was van liefhebbers van de toen razend populaire X-files. Met genoeg twists, buitenaardse samenzwering en paranoia om te boeien. Verwacht zeker geen actie of superspannende scenes (hoewel de scene op die basis echt wel goed is). Jammer genoeg is het nooit een bekende titel geworden. Wel kwam er een redelijk vervolg nog later.

David Twohy's grote talent is duidelijk: met heel weinig budget toch een boel doen (zie verder Pitch Black daarvoor). De special effects mogen niet aan de hoogste eisen voldoen, ze volstaan en de locaties binnen en buiten zijn ook fraai gedaan, zeker in Zuid Amerika.

Er zitten nog de nodige merkwaardigheden in de film die niet storen maar wel apart zijn. Zo zien we in Zuid Amerika een oudere man die een houten pop bedient maar ook moorden pleegt met door het plafond vallende badkuipen. Daarnaast een bijzondere voorkeur voor schorpioenen heeft als moordwapen. Verder zijn er koperen ballen die een soort mini zwart gat lijken te maken.

Sheen loopt vooral de hele film boos te kijken maar zijn karakter, wetenschapper Zane Zaminski is wel lekker paranoide, zelfs naar zijn eigen vrouw (wat een lekkertje is dat zeg, Terri Polo...). Er is ook een stille rol van varkenskop Leon Rippy (Moon 44) als stiekeme killer (gekleed als klusjesman) die opvallend veel gelijkenis vertoont met Larry Drake (de bad guy in Darkman).

Slimme combinatie van global warming en alien conspiracy waarbij met minimale middelen toch wel het maximum wordt bereikt. Was een geschikte titel vandaag, waarschijnlijk toch wel de warmste dag van 2022 (graadje of 37 buiten).

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Over het hoofd gezien en bijna vergeten, dit is een van die verborgen juweeltjes die meer erkenning verdiende.

Een politieke SF-thriller in hart en nieren, het is meer in lijn met de X-Files dan een zomerse blockbuster. Het verhaal is nog steeds actueel en intrigerend. De effecten zijn iets gedateerd maar zeker niet onaangenaam. Als je de gedachte dat Charlie Sheen een wetenschapper is geloofwaardig kunt vinden, dan is hier een uitstekende film om van te genieten.

Een 7+