ad

Geregisseerd door: Jack Heller

Met onder meer: Sara Paxton, Scott Eastwood en Katherine Waterston

Releasedatum: 22 oktober 2011

Over Enter Nowhere

"Welcome to our nightmare!"

Drie vreemdelingen uit verschillende lagen van de bevolking stranden in een mysterieus bos. Gefrustreerd, hongerig en vechtend om warm te blijven, zitten ze in een verlaten hut. Wanneer ze zich realiseren wat ze moeten doen om te ontsnappen, worden deze zaken echter al snel vergeten...

imageimage

Onderhond

Vermaakt wel.

Vooral omdat het mysterie aardig in stand blijft tot op het eind, en er dan een redelijk eigen draai aan gegeven wordt. Echt geweldig origineel is het al lang niet meer, maar de invulling is wel apart. Voor een genrefilmpje is dat genoeg.

Visueel ook wel oké, al blijft het vooral bij consistente afbleekfiltertjes. Enkel de personages en het acteerwerk schieten wat te kort. Niet noodzakelijk zoveel slechter als in andere horrorfilms, maar aangezien de nadruk hier toch ligt op het mysterie en alles wat serieuzer aangepakt wordt wil het niet altijd vlotten met de acteurs.

Wel vermakelijk voor een keertje, bevat wat leuke ideetjes en de spanning wordt redelijk aangehouden.

avatar van kampsie1

kampsie1

Tot het einde toe vermakelijk, vond de aftiteling sound ook zeer mooi, iemand enig idee van wie dat is?

avatar van jarno1975

jarno1975

kampsie1 schreef:

Deze misschien (heb de film niet gezien).

avatar van vranque

vranque

niet vermakelijke trieste onzin. visueel niet eens zo slecht, dat moet ik @ onderhond nageven.

Maar verder....Nee.....

gauke

Ondanks dat je voortdurend het idee hebt dat je een dergelijke productie al honderden malen gezien hebt, komt de film, dankzij de hints, plots en karakterontwikkeling, interessant en intrigerend over. De start verloopt wel traag en het is meer een mysterie- dan een horrorverhaal. Uiteindelijk is alle moeite die je je getroost hebt, tevergeefs, want het einde is teleurstellend. De cast acteert capabel.

avatar van perceived

perceived

Klein maar fijn filmpje!

Niks nieuws, maar het verhaal vind ik nog behoorlijk ingenieus uitgewerkt. Tegen het eind wordt het nogal over-the-top, hoewel het de film niet veel minder maakt.

Leuk concept, eenvoudig maar smaakvol geschoten. Niet al te beste maar wel sympathieke acteurs die prima in het plaatje passen. Dikke voldoende. 7/10*

avatar van Pazmaster

Pazmaster

B filmpje, maar wel een leuke. Tenminste, het verhaal. Er zitten leuke wendingen in die best wel goed verzonnen zijn. Het acteren daarentegen is wel weer van een niveau van lik-me-vestje. Desalniettemin heb ik me toch redelijk vermaakt met deze originele film. Een dikke 2,5 *

avatar van Daan258

Daan258

Verhaal is leuk en zit goed in elkaar, maar helaas was het acteren behoorlijk slecht en de locatie waar het zich afspeelt vond ik ook saai.

maar voor het leuke verhaal toch 3,0*

avatar van Phantasm

Phantasm

Hier komt totaal geen horror aan te pas, lijkt meer op een thriller, redelijk.

avatar van Daan258

Daan258

Phantasm schreef:

Hier komt totaal geen horror aan te pas, lijkt meer op een thriller, redelijk.

Klopt vond ik ook.

Het was idd totaal geen horror film maar een Mystery/thriller.

avatar van zjandannybob

zjandannybob

Dit is geen horror. Film wordt op geen enkel moment spannend en steekt maar vreemd in elkaar.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Best aardige film die een interessant en mysterieus gegeven bijna de gehele speelduur goed weet uit te werken. Vooral de manier waarop lang gewacht wordt om iets van de toedracht los te laten is goed te noemen. Waar menig film al na een kwartier de kijker alles voorkauwt, laat Heller je lang gissen zonder vervelend of saai te worden. Het zijn dan wel geen acteurs van de bovenste plank maar doordat de spanning en mysterie overheerst valt dat nergens op en blijf je als kijker in de ban van het huisje. Erg jammer is dan eigenlijk dat gedeelte met de oorlog omdat dit net te veel over de top was om en afbreuk aan de mysterie deed. Het uiteindelijke einde vond ik dan wel weer passen en geslaagd.

Aardig klein filmpje.

avatar van henkula

henkula

Ik vond het acteren wel meevallen, iedereen bleef netjes in z'n rol.

avatar van Mr Grey

Mr Grey

Verassende goeie en spannende film vond ik met een mysterieus tintje

avatar van Erick1985

Erick1985

Nou, nou... werkelijk tegen iedere verwachting in toch een aardige film! Best een origineel verhaal, alleen hier en daar toch wat "jammer"-momentjes... voornamelijk de special effects aan het einde. Het einde vond ik überhaupt, zoals bij helaas teveel films, ook niet echt super. Maargoed, heb me toch redelijk vermaakt. Mooie geluidseffecten ook... 3,5 ster.

avatar van Erick1985

Erick1985

Trouwens- Geweldig nummer bij de aftiteling!

avatar van Marcow_nl

Marcow_nl

Erg origineel. Lekker wegkijkertje.

avatar van barcam

barcam

Zeer originele film die met een minimum aan bezetting een vermakelijk geheel afleverd.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Geen horror,geen thriller maar meer een Mystery/Sciencefiction.

Leuk gegeven. Het begint wat flauwtjes maar langzaam wordt de film steeds boeiender. De special effects tijdens de climax zijn wel echt bedroevend en halen de film wel naar beneden.

avatar van DMF

DMF

Enter Nowhere heeft wat kleine opstartprobleempjes, maar eenmaal op gang gekomen, is het lekker mysterieus. Het helpt dat je niet meer weet dan de personages zelf, waardoor je als kijker ook blijft gissen wat er precies aan de hand is. Horror is het overigens niet, eerder een thriller/mystery. Ga dus niet met verkeerde verwachtingen de film in: schrikmomenten of erg spannende scènes, zijn er niet.

Het verhaal vordert in een rustig tempo met her en der wat hints, waardoor je wel enigszins op het juiste spoor gezet wordt. De plot steekt prima in elkaar, jammer is wel dat de acteerprestaties ondermaats zijn. Spanning blijft er aardig in, al valt het einde met de slechte special-effects wel wat tegen.

* * *

avatar van Shinobi

Shinobi

Ik hou wel van zulke mysterieuze filmpjes waarbij niemand echt weet wat er aan de hand is en er de meest onverklaarbare dingen gebeuren. Alleen de twist vond ik dan weer wat minder, dan had ik liever een 'purgatory' verhaaltje gehad. En lange tijd ging de film ook deze kant op met de aanwijzingen die hier en daar gegeven werden, maar het mocht helaas niet baten.

Het rustige tempo en het feit dat er gedurende de film vrij weinig gebeurd deerde mij niet echt, omdat je als kijker zelf ook mee aan het puzzelen bent met de vreemdelingen en de spanning wordt er goed ingehouden.

Al met al toch wel een vermakelijke film die door de mysterie eromheen zeker de moeite waard is om een keer gezien te hebben.

3,0 Sterren.

avatar van people

people

Mysterieus filmpje en een heel origineel verhaal. Eén van de weinige niet voorspelbare films met een spannende twist in het verhaal.

Zoals eerder gezegd kwam de film wat traag op tempo, maar dat kwam de spanning alleen maar ten goede. Het plot werd niet meteen verklapt en wordt zelfs nooit in 1 keer uit de doeken gedaan. Alles werd beetje bij beetje duidelijk, waardoor je vaak bezig bent met puzzelen.

Ik zou graag meer films zien zoals deze! Dit is zeker geen bagger of B-filmpje zoals de gemiddelde Henk en Ingrid hier beweerd. 'Enter Nowhere' is van een aardig hoog niveau (qua verhaal), en het acteren was zeker te doen. Het enige minpuntje is misschien dat het cinematografisch iets minder gelikt is.

Ik snap trouwens niet hoe mensen hier een lage score van 1* of 2* komen geven zonder aan te geven waarom ze het slecht vinden. Een score van 1 ster omdat er niet genoeg bloed in komt of omdat het verhaal teveel diepgang heeft is de voornaamste reden van vele lage scores hier. Dit score systeem mag wel eens nagekeken worden.

Dit soort scores plaatsen films zoals deze onterecht in een lage ranking waardoor ze vaak onopgemerkt blijven. Het valt me dan ook op dat de gemiddelde MovieMeter gebruiker overrated films zoals The Expendables en American Pie met al dan niet onterechte 5 sterren bekronen.

Ga er dus zeker niet vanuit dat een film slecht is omdat deze hier een lage score krijgt.

Al bij al krijgt deze film van mij 4 sterren. Dit is een van de weinige niet voorspelbare mysterie-thrillers die mij heeft geboeid van begin tot einde.

Zéker aanrader voor fans van het Mystery Thriller genre!

avatar van bjerik76

bjerik76

het decor in het bos wint het van de acteerprestaties.

Vooral in het begin lijkt het allemaal enorm slecht geacteerd te zijn, maar dat word op de helft van de film pas duidelijk waarom en hoe dat zit.

Pas op de helft word de film ook pas geheimzinnig hoe het nu precies in elkaar zit.

Vond dat erg leuk bedacht.

Het blijft wel onduidelijk HOE ze daar nou terecht zijn gekomen, maar dat is verder niet van belang meer. ( alhoewel, nu word dat ook ineens duidelijk nu ik het zo opschrijf...)

Een hoop toevalligheden, doordat ze juist struikelen over zo'n klein detail in zo'n groot bos, maar ook dat word later duidelijk omdat het bos dus helemaal niet groot is.

goedkoop filmpje, maar zeer goed in elkaar gezet.

Net als TRIANGLE.

avatar van Rickyman

Rickyman

Matige thriller, waarbij de acteurs blijkbaar weinig zin hadden om in dat bos rond te hangen.

Maar het mysterieuze verhaaltje is wel leuk om te blijven volgen.

Wel de moeite.

avatar van flaphead

flaphead

Onderhoudende mystery-thriller (absoluut géén horror zoals bij de genre-aanduiding!) op een bedje van timetraveling sci-fi. De start is een vrij clichématige standaardthriller die leuk als tussendoortje lijkt. Drie karakters -een irritante, een bange en een stoere- verdwaald in een verlaten bos. Gaandeweg komt de mystery erbij en wordt het interessanter. De film blijft klein, maar de spanning degelijk. De twist is leuk, ik hou van dat soort mystery, die eigenlijk verder niet uitgelegd wordt.

Het lopen in een loop was natuurlijk duidelijk Blair Witch en daarna krijgen we een dot Back To The Future. Hoewel het dus niet heel vernieuwend is, blijft het leuk om naar te kijken. Het acteerwerk is wel houterig en de 'sfx' op het eind vreselijk, maar daar moet je bij zo'n film maar doorheen prikken. Jammer dat de rating hier zo laag is.