Gayby (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jonathan Lisecki
met Jenn Harris, Matthew Wilkas en Mike Doyle

Jenn en Matt zijn beste vrienden sinds hun studie en inmiddels in de dertig. Jenn is bewust single, geeft opwindende yoga-lessen en doet allerlei boodschappen voor haar baas. Matt is striptekenaar maar ligt op het creatieve vlak stil en daarbij kan hij zijn ex-vriend maar niet vergeten. Jenn en Matt besluiten zich aan een oude belofte te houden en samen een kind te nemen... op de ouderwetse manier.

Vooraf: Gayby staat voor gaybaby.
Een zowel visueel als verbaal hilarische, penibele, grappige, hartverwarmende, lichte, levendige, frisse film met een goed geschreven script. De komedie zit vol one-liners en onweerstaanbaar schaamteloze woordspelingen en leuke situaties (zo nu en dan heb ik werkelijk gebulderd van het lachen) en er is geen saai moment te bekennen. De acteurs hebben uitstraling, zij gedijen in hun rol en dragen de film; Jenn Harris bijvoorbeeld lijkt voor komedies geschapen te zijn.
"Gayby was a breath of feel-good fresh air", las ik. Mee eens: ik heb me kostelijk vermaakt.