Music Within (2007)

Biografie / Komedie

geregisseerd door Steven Sawalich
met Ron Livingston, Melissa George en Michael Sheen

Het waargebeurde verhaal van Richard Pimentel, die na te hebben gediend in Vietnam met enorme gehoorbeschadiging terugkeert naar de VS. Hier vindt hij vrienden met andere lichamelijk handicaps en wordt een van de belangrijkste activisten voor fysiek benadeelden.

Lijkt me een werkelijk prachtige film. Alleen die prachtige trailer al!

*kuch* Born on the 4th of July *kuch*

avatar van TyphOn
Gezondheid.

Ik heb hem net gezien, en het viel me absoluut niet tegen. Het begon erg sterk, waarna het in het midden wat inzakte, maar het einde was zeker spectaculair en erg mooi. Ron Livingston speelde sterk, evenals Michael Sheen, die je absoluut niet terugherkend in de film.
4 sterren en een aanrader voor iedere liefhebber.

avatar van TyphOn
De film duurde trouwens 88 minuten, wat ik wel wat aan de korte kant vond. Daardoor zag je weinig tot niks van zijn speech-kwaliteiten maar veel van zijn persoonlijke problemen. Dat was erg jammer en laat het er afgeraffeld uit zien in het midden van de film.

avatar van Cwk
Cwk
Vrij cookie-cutter drama komedie die zo luchtig als een bros is. Kan gerust links gelaten worden, maar verspilt gezien de korte duur niet teveel van je tijd.

avatar van johnrambo
Deze film heeft al de nodige prijzen in de wacht gesleept, en mijn ervaring is dat dit soort films meestal mijn smaak niet zijn.
Dat was ook bij deze film het geval.

Aan het goede acteerwerk heeft het zeker niet gelegen, en dat geld ook voor de mooie muziek, en de goede verhaallijn.

Ondanks deze positieve elementen kon de film mij geen moment pakken.
De film was het bekijken waard, maar het verlangen om te weten hoe het verhaal verder zou gaan lopen ontbrak geheel.

Een voldoende, maar zeker geen aanrader voor mij.

avatar van ralfsjam
leuk verhaal, maar wel iets te netjes in mijn ogen. wel was de humor subtiel en grappig. 88 minuten is een prima lengte voor deze film. leuk filmpje voor mensen die van succes verhalen houden. een 3

aerogp1 schreef:
*kuch* Born on the 4th of July *kuch*

ben je verkouden?

absoluut andere styl film qua opzet.

avatar van sunnie1967
mooi acteerwerk en oprechte film

Prachtige film....en goed geacteerd!

avatar van _Moonwalker
"...that means that his brain is perfectly functioning, while his body is more or less useless. Think of it as the opposite of you..."

Ik ga deze film zeker zien. Ben niet fan van de genre, maar de trailer maakt me wel nieuwsgierig. En helaas komt het nog steeds voor, dat we gehandicapten als idioten zonder hersens zien...:(

avatar van Embie
Mooie film, heel goed geacteerd!