Gayby (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jonathan Lisecki
met Jenn Harris, Matthew Wilkas en Mike Doyle

Jenn en Matt zijn beste vrienden sinds hun studie en inmiddels in de dertig. Jenn is bewust single, geeft opwindende yoga-lessen en doet allerlei boodschappen voor haar baas. Matt is striptekenaar maar ligt op het creatieve vlak stil en daarbij kan hij zijn ex-vriend maar niet vergeten. Jenn en Matt besluiten zich aan een oude belofte te houden en samen een kind te nemen... op de ouderwetse manier.

avatar van the new guy
Is het echt de bedoeling dat die mevrouw er zó vreselijk uit moet zien? De poster is heel slecht, een soort Family Guy-grap, maar de trailer is eigenlijk best grappig.

Vooraf: Gayby staat voor gaybaby.
Een zowel visueel als verbaal hilarische, penibele, grappige, hartverwarmende, lichte, levendige, frisse film met een goed geschreven script. De komedie zit vol one-liners en onweerstaanbaar schaamteloze woordspelingen en leuke situaties (zo nu en dan heb ik werkelijk gebulderd van het lachen) en er is geen saai moment te bekennen. De acteurs hebben uitstraling, zij gedijen in hun rol en dragen de film; Jenn Harris bijvoorbeeld lijkt voor komedies geschapen te zijn.
"Gayby was a breath of feel-good fresh air", las ik. Mee eens: ik heb me kostelijk vermaakt.

avatar van Pazmaster
Nou, ik vond er eigenlijk niet zo veel aan. Vooral het eerste uur valt erg tegen, bijna alleen maar dom geklets over het daten. Saaaaaaai. Echte drama zit er niet in, het heeft iets meer weg van een romkom voor gays. En qua humor vond ik het ook niet echt geslaagd, eerder flauw. Ik heb slechts een enkele keer moeten glimlachen. Het acteerwerk kan ermee door maar is ook niet om over naar huis te schrijven. Het voelde allemaal een beetje aan als een matige B-film. 2 sterren

avatar van Jimske
leuke film met droge humor, heb af en toe goed gelachen om de situaties en woordspelingen. aanradertje 3.5*

avatar van Barry83
Totaal niet mijn ding en met moeite de film afgekeken.

avatar van schumacher
Slechte film, acteurs vond ik ook niet goed.
Slaapverwekkende film.
Verspil er je tijd niet aan.

avatar van hdehoon
Erg Amerikaanse, maar toch wel leuke film. Het zijn vooral de acteurs die de film vlot en aanstekelijk maken. Voor Amerikaanse begrippen is dit een gewaagde film. Dat de makers toch zo compromisloos durfden zijn, zonder op de sentimentele of moralistische toer te gaan, kan ik wel waarderen.