21 Hours at Munich (1976)

Alternatieve titel: De 21 Uren van Munich

Drama / Historisch

geregisseerd door William A. Graham
met William Holden, Richard Basehart en Franco Nero

1972, de Olympische Spelen in München. In het evenement van verbroedering van volken wordt politiek gemengd als de Palestijnse kwestie oorzaak is van een bloedbad onder het team van Israël in het Olympisch dorp. Er worden ook gijzelaars genomen en het worden spannende uren.

volgens mij omdat ze verwijzen naar een gebeurtenis, niet naar de plaats
in elk geval, dit is waarschijnlijk de slechtste historische film die ik ooit gezien heb. er worden bepaalde cruciale elementen weggelaten (zoals de televisie) die in andere films en documentaires wel waarheidsgetrouw naar voren werden geschoven. om nog maar te zwijgen van die irritante vrouw in de film, die rondloopt in een vest als van de Thunderbirds. hier heb ik me verschrikkelijk bij zitten ergeren, haast net zoveel als bij Simon Sez!

Goeie film over de dramatische gijzeling tijdens de Olympische Spelen in 1972. Een vrij waarheidsgetrouwe reconstructie waarbij gebruik van de echte locaties de authenticiteit verhoogd. Naarmate de film vordert, stijgt de spanning. Het acteerwerk is prima. Alleen een beetje jammer dat enige achtergrondinformatie ontbreekt. De film behandelt puur de gijzeling op zich en de besluitvorming door de politie en andere instanties.

avatar van Moviestar1979
Voor de meesten misschien een vrij onbekende TV-film over de gebeurtenissen tijdens de Olympische Zomerspelen in 1972.
Om het zo realistisch mogelijk te maken werd dezelfde locatie gebruikt.
Verder blijft de film in grote lijnen trouw aan het verhaal tijdens dit gijzelingsdrama.
Indien je de geschiedenis een beetje kent, dan weet je ook al hoe deze gaat aflopen.

Niet zo sterk als Munich (2005) , maar zeker het bekijken waard.

3,0 *

avatar van Left4Dead
Goed verteld verhaal hoe de zaak destijds verlopen is. De ellendige vijandige opstellingen van de Israëlieten en Palestijnen zijn jaren onderwerp van discussie. Het laatste dramastuk natuurlijk dat die domme gast Trump zichzelf weer eens de redder vond, ja hij is de messias voor de hele wereld.

Dat dit alles op juist dat moment heeft afgespeeld is des te jammer, men wilde graag laten zien dan Duitsland de 2de WO echt achter zich wilde laten. Een boetedoening en een toekomst in één groot spelevenement. Het zou zo mooi kunnen zijn ware het niet dat een smerige oorlog ook hier voet aan wal heeft gezet. Ook goed om te zien hoe een organisatie omgaat met terrorisme, welk standpunt je ook mag innemen.

Sterk verteld.