Appointment with Death (1988)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Mystery / Misdaad

geregisseerd door Michael Winner
met Peter Ustinov, Lauren Bacall en Carrie Fisher

In Jeruzalem ontmoet Hercule Poirot een heel vreemde familie. Wanneer hij later hoort dat de excentrieke, wrede moeder uit dit gezin is vermoord, verbaast hem dat absoluut niet. Toch beslist Poirot uit te zoeken wie de moordenaar is - een zeer gecompliceerde zaak als blijkt dat praktisch iedereen in de omgeving van de vermoorde vrouw een motief heeft.

avatar van Quentin
Prima Christie-verfilming van Cannon regular Winner, die gelukkig zijn normaliter zo opgefokte en opgepolijste stijl wist te temmen en de film op uitstekende wijze in een klassieke vorm goot.

Natuurlijk is het verhaal wat naief en vergezocht, maar dat hoort gewoon bij een Christie prent. Prima cast en de prachtige Israelische lokaties werden heel degelijk vastgelegd door David Gurfinkel.

kleine 3,5*

avatar van Filmkriebel
Niet zo goed en boeiend als Death on the Nile... De pap wordt hier teveel in de mond gelepeld vooraf (zo mag je er zeker van zijn dat de zoon die praat over het vermoorden van de oude moeder NIET de schuldige is waardoor er van grote verrassingen weinig sprake is en de whodunnit nogal gekunsteld overkomt ... De meerwaarde zit hem wel in het exotische kader waarin het zich allemaal afspeelt. Ustinov speelt opnieuw en voor de laatste keer in zijn leven, Hercule Poirot, de Belgische detective met de Britse humor.

Aardige film waarin een stiefmoeder van drie volwassen kinderen het niet eens is met het testament van haar overleden man. Weer een typische Agatha Christie verfilming met een welbekende opzet waarbij je krijgt wat je kunt verwachten. Mede hierdoor wordt het nergens spannend. Het kijkt wel gemakkelijk weg en de film zit vol mooie locaties.

avatar van missl
Mooie locaties maar film is wel een beetje makkelijk gemaakt, verrast niet.