Appointment with Death (1988)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Mystery / Misdaad

geregisseerd door Michael Winner
met Peter Ustinov, Lauren Bacall en Carrie Fisher

In Jeruzalem ontmoet Hercule Poirot een heel vreemde familie. Wanneer hij later hoort dat de excentrieke, wrede moeder uit dit gezin is vermoord, verbaast hem dat absoluut niet. Toch beslist Poirot uit te zoeken wie de moordenaar is - een zeer gecompliceerde zaak als blijkt dat praktisch iedereen in de omgeving van de vermoorde vrouw een motief heeft.

avatar van Quentin
Prima Christie-verfilming van Cannon regular Winner, die gelukkig zijn normaliter zo opgefokte en opgepolijste stijl wist te temmen en de film op uitstekende wijze in een klassieke vorm goot.

Natuurlijk is het verhaal wat naief en vergezocht, maar dat hoort gewoon bij een Christie prent. Prima cast en de prachtige Israelische lokaties werden heel degelijk vastgelegd door David Gurfinkel.

kleine 3,5*