Sunset (1988)

Actie / Komedie

geregisseerd door Blake Edwards
met Bruce Willis, James Garner en Malcolm McDowell

Studiobaas Alfie Alperin (Malcolm McDowell) heeft het idee om voor zijn volgende film twee van de meest beroemde Amerikaanse helden om hun medewerking te vragen. Acteur Tom Mix (Bruce Willis), de absolute held van het witte doek, zal in deze film de legendarische sheriff Wyatt Earp te spelen. De echte Earp (James Garner) is ingehuurd als technisch adviseur. Aanvankelijk lijken de Hollywood-glamour en het Wilde Westen te botsen, maar Mix en Earp zullen toch samen moeten werken als ze betrokken raken bij een moord waarvan zij de schuld krijgen...

avatar van Iceman69
Bruce willis eens in een andere rol, Op zich wel een aardige Film,

Dick2008
De film begint erg leuk, doet me wat denken aan The Party maar is voor de rest een film met nogal constante afwisseling van leuk, niet leuk, grappig, saai.
Bruce Willis en James Garner doen het wel aardig, zo dat het toch nog een redelijke film is maar de rest van de cast is nogal wisselend. Dat is op zich wel jammer, want de film ziet er mooi uit. Als ik let op de vormgeving, de omgeving waarin de film zich afspeelt, de oude auto's, vliegtuig, trein, etc. en de manier hoe ze dan een film opnemen. Het glamourachtige helpt daar dan vaak ook wel bij al moet ik toegeven dat het op sommige momenten ook wel wat irriteert. Want er wordt wel vaak op erg overdreven manier geacteerd. Een kleine 3.0 dan maar.

avatar van Brix
Vandaag nog eens opnieuw bekeken, deze keer via DVD.
Ik vond de film nog leuker dan ik hem in herinnering had.

Garner kroop nog een keer in de huid van Wyatt Earp, en deed dat weer uitstekend.
De echte Earp is overigens inderdaad een tijdje adviseur in Hollywood geweest.

Leuk bedacht om hem een team te laten vormen met Hollywood western legende Tom Mix.
Overigens prima gestalte gegeven door Bruce Willis.

Ook een sterke rol van Malcolm McDowell.

Earp en Mix krijgen te maken met duistere praktijken die in de glitter city gaande zijn.
Het verhaal is vlot en onderhoudend, en de sfeer goed getroffen.

Een derde kijkbeurt zit er zeker nog in t.z.t.