Lovelace (2013)

Drama / Biografie

geregisseerd door Rob Epstein en Jeffrey Friedman
met Amanda Seyfried, Peter Sarsgaard en Sharon Stone

Het autobiografische verhaal van de pornoactrice Linda Lovelace (Amanda Seyfried), bekend van de legendarische film 'Deep Throat'. Linda wordt jarenlang misbruikt door de porno-industrie in opdracht van haar dwangmatige echtgenoot Chuck Traynor (Peter Sarsgaard), voordat ze de controle krijgt over haar leven en uiteindelijk het speerpunt wordt van de feministische anti-porno beweging.

avatar van Aapje81
Amanda Seyfried als Linda Lovelace . Hier ben ik zeer benieuwd naar.

Na de wat ongelukkige keuze voor In Time hoop ik toch dat Gone en ook deze op papier gedurfde rol weer laten zien wat voor goede actrice Seyfried is. Hoe matig een film ook is zij zet altijd wel een goede rol neer.

Ik zal hem zeker gaan bekijken.

avatar van jarno1975
Eerste still van Amanda Seyfried en Peter Sarsgaard.

avatar van Naomi Watts
Twee Lovelace flicks dit jaar. Best wel benieuwd naar overigens, ook al heb ik niet zoveel met Lovelace. DP was natuurlijk wel baanbrekend, vooral voor de pornoindustrie. Erg fijne cast, al heeft de andere Lovelace tegenhanger wel Sasha Grey. Akerman of Seyfried, dan ga ik toch voor Akerman. Beiden wel erg interessant.

laundromat
Qua onderwerp niet meteen mijn ding. Wel mooie, gemêleerde cast! James Franco!

NIeuwe poster geplaatst

Meneer Bungel
Die Seyfried...

avatar van Aapje81
Is hier inmiddels al iets meer over bekend?

avatar van jarno1975
Nog niets bekend over een release. De film is inmiddels al wel uit de post-production.

Omdat ik toch wel wat op heb met de porno-industrie kan dit wel eens een interessante film zijn. Zeker als ik zie dat Amanda Seyfried de rol speelt van Linda Lovelace, dus hopelijk gaat ze ook regelmatig uit de kleren. Er spelen sowieso veel bekende acteurs en actrices mee in deze film. Het wordt dus nog effen wachten want deze film staat gepland voor december 2012 (in America).

Vanaf 23 mei in de bioscoop (Paradiso)
EDIT: gewijzigd naar t.b.a.

avatar van Naomi Watts
Niet tegen gevallen, geloof voorlopig nog steeds net iets meer in Inferno maar toch erg fijne muziek, aankleding en Seyfried. Alice Smith in je trailer gebruiken werkt wel erg in je voordeel natuurlijk .

avatar van jumpstylemovie
Ik heb Deep Throat nog nooit gezien en ken Seyfried eigenlijk ook amper maar het is wel een actrice die me aanspreekt. Even onthouden, deze film.

Zo, wat een saaie film. Gaat vooral om de mishandelde en misbruikte Lovelace, rare montage en saaie scenes.seyfried is te knap voor lovelace ook. Meer een movie of the week met wat topless scenes

SunChaser schreef:
Meer een movie of the week met wat topless scenes

Geldt dit ook voor Amanda Seyfried.

avatar van AmazingPP
Niet onaardige film over het leven van Lovelace die, volgens eigen zeggen, gedwongen werd om de dingen te doen die van haar verlangd werden. De film wordt goed opgebouwd met in het begin een visie zoals de meeste mensen het gezien zullen hebben en in het tweede de visie van hoe het echt was. Gek genoeg geloof ik haar wel. Ik geloof haar verhaal wel. Er zijn nu eenmaal van die gekken, waarvoor een vrouw niet veel meer betekent dan een soort uitgewrongen vaatdoek. Meestal zeer gefrustreerde mannen, misschien omdat ze een kleine piemel hebben. Ik weet het niet. Hiermee beweer ik niet dat mannen met een kleine piemel allemaal gefrustreerd zijn, laten ik dit even duidelijk stellen... Ik kwam er pas halverwege de film achter dat de moeder werd gespeeld door Stone. Geen onaardige rol, maar ze heeft betere gehad. 3 *

Zo wel grappig zijn geweest in dit topic als je naam was geweest AmazingKP, oftewel Amazing Kleine Piemel

AmazingPP schreef:

Haha. Lovelace was alles behalve geloofwaardig natuurlijk. Net als liegen dat ze niet in Dog fucker te zien was terwijl het beeldmateriaal het tegendeel bewees . Haar aandeel hierin is voor mij al genoeg om te concluderen dat ze gekregen heeft wat ze verdiende, sterker nog, ze is er nog goed vanaf gekomen.

Haar collega's (Eric Edwards bvb) trekken allemaal haar geloofwaardigheid in twijfel en Lovelace nam nooit (maar dan ook echt nooit) verantwoordelijkheid voor haar eigen beslissingen. Lees The Other Hollywood maar eens, Lovelace was veel maar geloofwaardig zeker niet. Traynor was geen lieverdje, gaf ook toe dat er tijden zijn gewest dat ie haar alle hoeken van de kamer heeft laten zien, maar de accusatis van Lovelace zijn nooit bewezen ne zijn ook erg onwaarschijnlijk.

avatar van Nephilim
Vermakelijke film en mooi sfeerbeeld van de 70's. De film doet echter wel waar ik destijds al bang voor was: Te veel de kant van Linda kiezen.
Gezien de docu Inside Deep Throat is er hoogstwaarschijnlijk veel meer aan de hand geweest en was Linda niet het onschuldige slachtoffer zoals ze in deze film wordt afgebeeld. En dat is jammer.
Had liever een film ala Wonderland gezien die een wat meer gebalanceerd beeld van de situatie had gegeven.

Theunissen schreef:

Dat heb ik nog overwogen, maar ik heb geen KP... Ik heb mijn linkerbeen laten amputeren, moet je raden waar ik al jaren op loop!! Last van eelt, joh!! Niet normaal!!

Naomi Watts schreef:

Ik geloof je direct, zonder enige twijfel!

avatar van Naomi Watts
Maar het is dus een beetje een eenzijdig portret als ik het zo lees? Wel jammer.

AmazingPP schreef:

Had je niet moeten doen je linkerbeen amputeren, als een tripod door het leven gaan is best geinig.

avatar van mikey
De enige pech (op haar ongeluk na) is haar bekendheid en het succes van de film.

Toegeheven ik was er niet bij geweest.

Een respectvolle, maar melodramatische film over de opgang van het succesvolle gouden tijdperk van de porno industrie begin jaren zeventig en tevens een karakterdrama over de tragische lotgevallen van een porno actrice, dat in de kern niet veel nieuws te bieden heeft. Ik vond vooral Peter Sarsgaard uitmuntend spelen, maar alles bijelkaar haalt deze productie bij lange na niet het niveau van bijvoorbeeld 'The Times of Harvey Milk' (1984) van Rob Epstein.

avatar van Macmanus
Opvallend dicht in de buurt van een RTL4 woensdagavond drama.

Hoewel bio's nooit mijn favoriete soort film is. Was ik toch wel benieuwd naar deze. Het grootste pluspunt is meteen dat het maar 90 minuten duurt. Vrij uniek voor een bio. De film neemt ook maar een deel van haar leven. Waardoor het niet echt teveel hooi op de vork neemt. Helaas ontstijgt het toch niet de middelmaat.

De film blijft doordat het erg duidelijk de kant van Lovelace kiest wat oppervlakkig. Uit de docu Inside Deep Throat bleek toch wel dat het wat minder zwart/wit lag als hier te zien is. De hele korte cameo van Chloë Sevigny leek ook te verraden dat de makers wellicht meer van plan waren. Lijkt me sterk dat Sevigny echt voor die 2 sec gecast was. Het beklijft daardoor nooit, en uiteindelijk ontstijgt het eigenlijk amper een typisch waargebeurd verhaal op RTL4. Ook nogal slap op het daadwerkelijke deep throaten zo in beeld te brengen.

De cast is eigenlijk het enige wat prijs geeft dat weer hier met een iets serieuzere poging te maken hebben. Sarsgaard is top evenals Seyfried. De bijrollen vervallen wel erg in karikaturen maar nog best geinig vertolkt.

2 sterren.

avatar van blurp194
Geschichtsbebilderung ohne Erkenntnisgewinn.

En dat is dan alweer de tweede keer deze week dat die mooie Duitse beoordeling me te binnen schoot. Want het verhaal wat we hier te zien krijgen is behoorlijk onder de maat, het zwalkt een beetje twijfelachtig heen en weer. Er wordt niet echt voor de kant van Lovelace gekozen vind ik - als dat zo was, dan had een aantal zaken echt nog wel wat sterker aangezet moeten worden. En het verhaal is ook niet echt neutraal - er wordt niet eens gemeld dat er nogal wat twijfels bestaan aan de lezing van Lovelace. Eigenlijk zwalkt het verhaal maar een beetje om de hete brij heen - er wordt wel wat van de ellende bijgehaald, maar verder dan 'goh wat zielig' en 'he, 1250 dollar maar' komt het niet.

Ondanks dat er een hele resem beroemde acteurs opgesteld staat, is eigenlijk alleen Seyfried goed op dreef. Dat is dan meteen ook wel indrukwekkend. Grappig om te zien hoe ze de stuntelende actrice speelt, en echt erg goed gedaan - net als de rest van haar rol trouwens, het is zeker niet alleen dit stukje waar dat in opvalt. Ze is ondertussen wel een echt indrukwekkende actrice aan het worden. Daar verwacht ik binnenkort echt wel een paar heel mooie karakterrollen van.

Maar deze film kan ze niet redden. En dat kan de rest ook niet, die hangen er maar een beetje bij - Sarsgaard bijvoorbeeld - of hebben een onbeduidend bijrolletje - Temple schiet me daar te binnen. Of Stone, die ik niet eens herkend heb. Triest eigenlijk. Of de makers een ambitieuzer plan hebben gehad, ik twijfel er eigenlijk een beetje aan. Zoveel moeite had het niet hoeven kosten om er wat meer van te maken dan dit toch nogal teleurstellende geval. Want dat is het wat mij betreft toch echt - teleurstellend.