• 8.349.463 stemmen

Geregisseerd door: Lee Daniels

Met onder meer: Zac Efron, Nicole Kidman en Matthew McConaughey

Releasedatum: 8 november 2012

Plot The Paperboy

Een verslaggever keert terug naar zijn thuishaven in Florida om onderzoek te verrichten naar de mogelijk onterechte veroordeling van een man in de dodencel. Zijn doelloze broer helpt hem hierbij, maar tijdens het proces wordt hij verliefd op de vrouw waar de veroordeelde een romantische correspondentie mee onderhoudt.

imageimageimageimage

Ellen Guthrie

Anita / Narrator

avatar van nightbreed

nightbreed

Onevenwichtige film die nog een heel klein beetje wordt gered door Kidman.

avatar van Decec

Decec

Een matige thriller film...

Geen spannend verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Bekende actrice Nicole Kidman...

Ook bekende acteurs Zac Efron, Matthew McConaughey,

John Cusack en Scott Glenn...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Geen topfilm...

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Een wat vreemde film. Het wordt allemaal een beetje rommelig gebracht. Nicole speelde erg goed, hoor. Zo ook Matthew, John, Zac en zelfs Macy Gray. Maar toch was de film zwakjes. Naar het einde werd het wat spannender, maar toch. Geen prettig gevoel over het algemeen.

avatar van mrwhite

mrwhite

Een sterk acterende cast in een matige film. Duidelijker kan ik niet zijn en heb je er trouwens opgelet hoe Nicole Kidman er uit zag toen ze daar dood lag in die zetel ze leek op één van Joe(Frank Zito)Spinell's poppen.

avatar van frans123

frans123

Ik kom er niet door heen....Oninteressante personages,.De acteurs doen hun uiterste best om er wat van te maken..,het verhaal boeit niet.Na drie kwartier uit gezet. Flutfilm.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Na de overtreffende Precious komt Lee Daniels nu met The Paperboy, een soortevan mysteriethriller dat op de slow burn gaat. We nemen plaats in het Zuidelijke gedeelte van Amerika in de jaren 60 (of 70) en krijgen te maken met de ter dood veroordeelde Hillary van Wetter (erg sterk neergezet door Cussack), vanwege een racistische moord op een zwarte politieagent. Matthew McConaugy zet ook wederom weer een toffe rol neer als Ward Janssen, die tot op de bodem de moordzaak onderzoekt omdat er nog wel aanwijzingen zijn dat van Wetter onschuldig is. Hij word vergezeld door zijn eigenwijze broertje Jack Jansen dat meer een blok aan zijn been is. Ze komen met hun onderzoek ook uiteindelijk terecht bij van Wetters echtgenote, Charlotte Bless, die hier wel erg goed is neergezet door Kidman. Bless is een zwaar seksgefrustreerde dame die de hele dag niks anders wilt dan neuken, maar niet aan haar trekken komt omdat haar man in de cel zit en daarom verleid ze Jack, waarbij de film allemaal hectische wendingen neemt.

The Paperboy is echter wel een film om je kop erbij te houden. Het gaat van een soort lovestory, naar een crimestory en dan weer naar een social drama, zonder dat de genres echt gecombineerd worden. Ondertussen is dit weer een felle kijk op het feit hoe zwarten in de jaren 60 maar als oud vuil gezien werden. Het sfeertje is ook behoorlijk broeierig en plakkerig en dat in combinatie met die sompige beelden van de locaties in Louisiana, weet ook altijd goed te werken, en ook de jaren 60 kiekjes, soundtracks en decors zijn weer erg fraai neergezet.. Het einde was ook best sterk.

Goed.

avatar van Fingersmith

Fingersmith

Ondanks de sterke rolbezetting en absoluut sterk acteerwerk van eenieder, alsook de prima locatie en sfeersetting is en blijft het uitkijken een geploeter. De rit heb ik uitgezeten.

Onevenwichtig en erg rommelig. Jammer, omdat ik denk dat het verhaal best goed is. Het komt er alleen onvoldoende uit.

Het verbaasd mij niet(s) als kijkers vroegtijdig afhaken.

Twee sterren.

avatar van DragQueen

DragQueen

Een film met twee gezichten. Aan de ene kant is het verhaal wat rommelig, en niet geweldig uitgevoerd. Aan de andere kant is het acteerwerk van de aanwezige cast wel overtuigend. En ook het camerawerk, en de sfeervolle settings zien er goed uit. Toch 3 Sterren.

avatar van goongumpa

goongumpa

Best tof. Deed me wat denken aan Killer Joe (hillbilly sweat, sex 'n' violence) en ook The Counselor (de rol van N Kidman). Het verhaal is niet altijd even goed verteld en onevenwichtig maar de personages en het sfeertje zitten wel goed. 3*.

avatar van Fryce

Fryce

• 1933 stemmen

Hij kon mij niet pakken. Vond het saai en oninteressant. Lag echter totaal niet aan het spel van de cast.

avatar van Marbles

Marbles

ik vond hem nog best goed. niet verwacht.

avatar van Rosicky

Rosicky

Fijne film. Broeierig sfeertje, smerige scenes en een goede dosis wtf-beelden. The Paperboy is iets te veel los zand en heeft net wat te weinig te melden, maar dat wordt door de sterke rollen en heerlijke sfeer ruimschoots goedgemaakt.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Uitstekende film. Verrassend goed, deze 'Paperboy'. Vanaf minuut één werd ik meegesleept in deze warme, sfeervolle en bijzonder vermakelijke trip. Regisseur Lee Daniels wist me de film in te trekken en dat bleef tot het einde zo. Uitstekende acteerprestaties, ook van Efron. Niks op de cast aan te merken. Daniels smijt een fijn filter over het geheel heen, waardoor alles sfeertechnisch nog beter tot z'n recht komt. De gebeurtenissen zijn bij vlagen echt fantastisch; lekker bizar en geweldig. De trips door het moeras, McConaughey die flink te grazen wordt genomen, etc. Een opstapeling van puur vermaak. Heerlijke film.

avatar van shrink

shrink

• 1962 stemmen

Irritante film. Vooral Nicole Kidman vind ik verschrikkelijk overdreven. Die rol past helemaal niet bij haar.

avatar van SimonV

SimonV

Warrige film, die verschillende dingen lijkt te willen zijn: van liefde en misdaat via whodunnit en rassendiscriminatie naar coming of age. Eigenlijk komt niets écht uit de verf waardoor het verhaal een gewone vertelling blijft, niet meer en niet minder. Bovendien wordt er van alles bijgesleept dat nergens meer terugkomt (homosexualiteit, bedrog door een neger. Beide waren in die tijd niet geaccepteerd). Efron wordt duidelijk gebruikt om jonger (vrouwelijk) publiek aan te trekken, zo vaak zien we hem zonder shirt of minder. Jammer, want hij verdient beter. Waarom ik vaak in films tegen de blote voeten van McConaughey moet kijken snap ik overigens niet. Acteerwerk is sterk, maar de wisselende filmstijlen maken de film voor mij niet beter.

avatar van gi4nt

gi4nt

Moeilijk in te komen film, na ca. de helft krijgt neemt de spanning meer toe en blijkt het toch een aardig verhaal met een verrassend einde!

Deze film heb ik zeker 5 jaar geleden voor het eerst gezien.. Maar hij is me toch altijd bij gebleven.

Vandaag weer herzien én daarom schrijf ik deze review omdat ik denk dat deze film zwaar ondergewaardeerd wordt.

Het is inderdaad een vreemde film dat staat buiten kijf en ik vond sommige scènes best "vreemd" én misschien wel wat pervers.

Maar goed, alles bij elkaar genomen vind ik dit een hele goede film.

Doorgaans vind ik dat Nicole Kidman én Matthew Mcconaughey (beide op geheel eigen wijze) altijd 't zelfde kunstje doen.

Bij deze film heb ik dat totaal niet!

Het verhaal komt wat traag opgang maar blijft intrigeren en 't einde doet je toch even "achter de oren krabben"

geen standaard film.

Absoluut het kijken waard.

avatar van =EL!ZE=

=EL!ZE=

Enige leuke aan de film is Zac Efron in z'n witte onderbroek