Remains (2011)

Alternatieve titel: Steve Niles' Remains

Horror / Actie

geregisseerd door Colin Theys
met Miko Hughes, Lance Reddick en Grant Bowler

Het verhaal speelt zich af in het post-apocalyptische Reno, Nevada. Enkele personen hebben een bizar ongeluk, waardoor de meeste mensen op aarde veranderd zijn in zombies, overleeft. De groep zoekt onderdak in een verlaten casino. Ze vechten continu tegen de zombies, die met de minuut sterker en agressiever worden.

avatar van jeroentjuhhhhh
Trailer ziet er lang niet slecht uit. Veel beter dan het gros van zombiefilms die tegenwoordig het daglicht -helaas- zien.

avatar van 606
Toch nog een verrassend goede filmpje, aardig gemaakt en vol op gore.

3 sterren

avatar van Noodless
Zwakke actiescènes met betrekking tot de zombies. Het verhaal is heel zwak en de zombies zijn in andere films al veel beter uit de verf gekomen wat make-up betreft. Eng is het helemaal niet.
De gore valt ook wat tegen en van spanning is er geen sprake. Het acteerwerk is ook maar belabberd. 2/10

avatar van barcam
Deze B-zombiefilm mist de nodige spanning en verhaal om boven de rest uit te steken. Positief is de make-up en het relaxt sfeertje.

avatar van hannes64
barcam schreef:

Hetzelfde wat ik er van denk.

avatar van Insignificance
Net als 30 Days of Night gebaseerd op een comic van Steve Niles. Waar daar onmiddellijk helder was waarom het tot bioscoopfilm werd gepromoveerd, is hier nauwelijks duidelijk waarom dit een TV film is geworden. Het volgt vooral platgereden paden (tenzij je slapende zombies een vondst vindt) en is qua uitvoering en verloop aan de belabberde en onnozele kant. Lachwekkend zonder dat er iets te lachen valt. Afgezien van het kleine autootje dan.

Op andere vlakken valt er ook niet veel te halen. Het casino hotel hint naar een mall, maar die gedachte vervliegt weer snel vanwege een erbarmelijke niveau. Brak sfeertje met een dom gezelschap en een score die af en toe als een geluidsbrij aandoet. Niet veel viezigheid, de zombies maken weinig indruk en andere effecten zijn pover tot ridicuul. Misschien valt er wat dat betreft nog iets te lachen: let op het auto ongeluk. Enfin, geen beste beurt dit.

avatar van eppy
Echt een slechte comic verfilming...

Tja wat valt er van te zeggen ? Acteerwerk matig , verhaal lijkt sterk op dawn of the dead alleen dan in een soort van casino . Echt origineel is het niet .

Voor de liefhebber of die-hard zombie-fan is het wel te doen

Zeker een vermakelijke \ombie film! Zeker als je van het genre houd. Niks mis mee, goed verhaal en mooi uitgewerkt. Het enige waaraan je ziet dat het een low budget film is zijn de special effects maar dit is zeker niet hinderlijk.

Als je van het genre houd: ZEKER WETEN KIJKEN!

avatar van Daan258
Vreselijk slechte film.

avatar van andijvie
Slecht geacteerd. Alleen daarom al na 10 minuten uitgezet. Voorbeeldje: er is een gigantische ontploffing men komt daarna zombie's tegen en niemand is in paniek, bang, ... of enig andere emotie ... pffff.

avatar van Boeikens
Toch maar eens opzoeken.

avatar van Boeikens
Zeker geen topper en ver weg van de aangehaalde 30 Days of Night maar toch een redelijke zombieflick met humoristische insteek.
CGI is meestal vrij slecht en de logica soms ver te zoeken maar toch heb ik met met de film best vermaakt.