Partizani (1974)

Joegoslavië / Verenigde Staten / Liechtenstein
Oorlog / Drama

geregisseerd door Stole Jankovic
met Rod Taylor, Velimir 'Bata' Zivojinovic en Brioni Farrell

Tijdens de Tweede Wereldoorlog probeert het Joodse meisje Anna haar grootvader te bevrijden uit een concentratiekamp. Ze leert een Oostenrijkse man kennen die als soldaat werkzaam is voor de Duitsers. Hij toont zich bereid haar te helpen. Zij weigert zijn hulp vanwege het grote gevaar waarin ze hem zal brengen. Tijdens hun ontmoeting valt een groep partizanen het kamp aan. Anna helpt haar nieuwe vriend te ontsnappen, alvorens zich bij de groep partizanen aan te sluiten.