• 8.353.905 stemmen

Black & White & Sex (2012)

Drama | 92 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: John Winter

Met onder meer: Katherine Hicks, Anya Beyersdorf en Valerie Bader

IMDb beoordeling: 5,7 (994)

Plot Black & White & Sex

"Sex is never black or white"

In Black & White & Sex staat een regisseur in een kale filmstudio met zijn crew klaar voor een interview met een prostituee. De documentairemaker interviewt haar uitgebreid, met verschillende camera's en een spervuur aan vragen. Acht verschillende actrices verbeelden één en dezelfde vrouw: Angie, de welbespraakte prostituee.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Reinbo

Reinbo

Erg vermakelijke film. Alle 8 de versies van Angie zijn erg leuk en ad rem. Multi cameraregistratie houdt het beeld lekker dynamisch. Intelligent, geestig en sexy.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Eén van de weinige titels die me weten te verleiden het IFFR toch maar te bezoeken.

avatar van neo

neo (crew films)

Het concept om hetzelfde personage door een reeks verschillende actrices te laten spelen is tamelijk goed. Daarbij is het prachtig hoe iedere actrice zijn eigen draai geeft aan Angie en zich met verve sensueel opstelt. Stuk voor stuk niet minder dan briljant gespeeld door allemaal. Maar de speelsheid en humoristische inslag van het script weten toch niet helemaal te beklijven; het verliest aan scherpte die de kijker in het begin zo weet te verrassen. Gelukkig dat door de verschillende actrices je toch geboeid blijft kijken. De oogstrelende zwart-wit fotografie mag ook niet onvermeld blijven.

avatar van leatherhead

leatherhead

Bijzondere film. Een erg apart concept dat dankzij de frivole benadering ook nergens aan fascinatie inboet. De actrices (8 in totaal dacht ik) zetten hun personage echt met verve neer, de dialogen zijn scherp en vinnig, de visuele afwerking strak. Het gebruik van splitscreens zorgt voor de nodige dynamiek en brengt veel visueel leven in een film die op slechts één (ietwat saaie) locatie is geschoten. Maar ook de zwart-wit fotografie en de editing zijn naar behoren, zeker als de film zich aanwendt tot close-ups. Met als hoogtepunt de orgasme scene.

Einde had iets beter gekund vond ik, en overall mist de film nét dat beetje extra om écht een grote impact achter te laten. Maar dat is slechts een justificatie voor waarom ik een dikke 3,5* geef ipv 4*, want goed was dit zeker. Wellicht zit er in de toekomst nog wel een verhoging in.