The Bachelors (2017)

Drama / Komedie

geregisseerd door Kurt Voelker
met J.K. Simmons, Josh Wiggins en Julie Delpy

Na het verlies van zijn vrouw verhuizen Bill Ponder en zijn zoon Wes vanuit hun dorp naar de grote stad in een poging een nieuwe start te maken. Ze beginnen te wennen aan hun nieuwe leven en vinden beiden troost in een nieuwe liefde. Wes ontmoet Lacy, en introvert maar fel meisje wiens raadselachtige persoonlijkheid de aandacht trekt van Wes. Bill ontmoet Carine, een medelevende en elegante lerares die ook een verdrietig verleden kent. Als hun relaties op de proef worden gesteld groeien Bill en Wes uit elkaar.

Vanaf 17 mei 2018 in de bioscoop (Amstelfilm)

Is al te zien op de US Netflix!

Fijne drama /romantische film, kijkt lekker weg.

Een film die trouw de wetten volgt van het genre en daardoor weinig verrassend en voorspelbaar is. Dat doet verder niets af aan het feit dat er mooi geacteerd wordt in deze film en dat het niet moeilijk is om mee te voelen met de hoofdpersonen, al wordt er hier en daar iets te opzichtig gehengeld naar de traan van de kijker. Het centrale thema in deze film, rouwverwerking, krijgt alle ruimte en de verschillende stadia daarvan zijn mooi zichtbaar gemaakt in deze film. Al met al een aardige film en daarom 3*.

avatar van mjk87
Lange tijd zo'n typische film, een stukje sfeerschets en dat ligt mij uitstekend. Fijn sfeertje en aardig locaties. Ook het stukje op high school is prima. Gewoon normale mensen zonder dat het er te dik op ligt. Vooral de acteurs maken deze film, elk hoofdpersoon met zijn eigen persoonlijkheid. Alleen zitten ze in een enorm zwak script. Er zit geen enkele bijzonderheid in en de hele opbouw is al duizendmaal gezien. Het begint leuk, daarna een flinke portie drama om toch goed te eindigen. Dat is volledig uit te tekenen en stoort eigenlijk daardoor ook gewoon. Net als de relatie tussen de twee jongeren. Dit is ook zeer beslist geen volbloed komedie en dan wordt het wel vervelend als een relatie tussen twee noodgedwongen en stroef begint en aan het eind zijn ze samen. Jammer ook vooral van dat laatste halfuur waarin drama meer naar boven komt, voor mij een stuk minder interessant. Ook de mierzoete clichés gaan dan irriteren, ondanks dat de acteurs enorm veel sympathie weten over te brengen. 3,0*

avatar van Ste*
Best een aangrijpende mooie film met een heel sterke cast. Met name J.K. Simmons is altijd fijn om te zien spelen, zeker in een kwetsbare rol als dit. Ook Julie Delpy is, hoewel ze in de rollen die ik van haar zie altijd min of meer hetzelfde is, wel een prima toevoeging.

Vond alleen het psychische deel om het maar even zo te noemen wat onbeholpen en soms wat ongeloofwaardig overkomen.
Het is niet helemaal duidelijk hoe lang Jeanie al dood is, maar een tijd rouwen lijkt me best normaal. Hoe het dan uiteindelijk gemedicaliseerd wordt, en Bill zelfs elektroshocktherapie moet ondergaan (terwijl hij nog naar zijn werk gaat en uitgaat met Carine, het is niet dat hij katatonisch in bed ligt) vond ik wat ver gaan.

Ook het snijdprobleem van Lacey vond ik er wat gratuit ingestopt en de rol van Wes is (hoewel hij zeer goed speelt) ook wat onduidelijk in hoe en waar hij nu precies staat.

Ik kom nu negatiever over dan ik wil zijn, het kijkt heel de speelduur prima weg en slaagt ook wel in wat het wil doen, maar de film probeert hier en daar iets te hard en te veel.

Mooi drama met een romantisch tintje.
Gaat soms ook de richting op van een high school movie.
Maar omdat het verhaal betrekking heeft op vader en zoon ontstaat er toch een breder perspectief.
Er zit nogal wat persoonlijk leed verpakt in deze film, overlijden, zelf verminking, scheiding, het is nogal wat.
Toch is "The Bachelors" uiteindelijk een warme film geworden.
Mede ook door een uitstekend acterende cast.
Erg fijne film.

avatar van Winterklaar
Bovengemiddeld aardige film over rouwverwerking. Casting van Simmons roept wel vragen op. Hij lijkt nu meer op een grootvader dan een vader.