ad

Met onder meer: J.K. Simmons, Josh Wiggins en Julie Delpy

Releasedatum: 14 juni 2018

• tv Maandag om 12:20 uur op Film1 Drama

Over The Bachelors

"It's never too late for a second chance."

Na het verlies van zijn vrouw verhuizen Bill Ponder en zijn zoon Wes vanuit hun dorp naar de grote stad in een poging een nieuwe start te maken. Ze beginnen te wennen aan hun nieuwe leven en vinden beiden troost in een nieuwe liefde. Wes ontmoet Lacy, en introvert maar fel meisje wiens raadselachtige persoonlijkheid de aandacht trekt van Wes. Bill ontmoet Carine, een medelevende en elegante lerares die ook een verdrietig verleden kent. Als hun relaties op de proef worden gesteld groeien Bill en Wes uit elkaar.

imageimageimageimage

Vanaf 17 mei 2018 in de bioscoop (Amstelfilm)

avatar van cynthia86x

cynthia86x

Is al te zien op de US Netflix!

Fijne drama /romantische film, kijkt lekker weg.

avatar van Cinsault

Cinsault

Een film die trouw de wetten volgt van het genre en daardoor weinig verrassend en voorspelbaar is. Dat doet verder niets af aan het feit dat er mooi geacteerd wordt in deze film en dat het niet moeilijk is om mee te voelen met de hoofdpersonen, al wordt er hier en daar iets te opzichtig gehengeld naar de traan van de kijker. Het centrale thema in deze film, rouwverwerking, krijgt alle ruimte en de verschillende stadia daarvan zijn mooi zichtbaar gemaakt in deze film. Al met al een aardige film en daarom 3*.

avatar van mjk87

mjk87

Lange tijd zo'n typische film, een stukje sfeerschets en dat ligt mij uitstekend. Fijn sfeertje en aardig locaties. Ook het stukje op high school is prima. Gewoon normale mensen zonder dat het er te dik op ligt. Vooral de acteurs maken deze film, elk hoofdpersoon met zijn eigen persoonlijkheid. Alleen zitten ze in een enorm zwak script. Er zit geen enkele bijzonderheid in en de hele opbouw is al duizendmaal gezien. Het begint leuk, daarna een flinke portie drama om toch goed te eindigen. Dat is volledig uit te tekenen en stoort eigenlijk daardoor ook gewoon. Net als de relatie tussen de twee jongeren. Dit is ook zeer beslist geen volbloed komedie en dan wordt het wel vervelend als een relatie tussen twee noodgedwongen en stroef begint en aan het eind zijn ze samen. Jammer ook vooral van dat laatste halfuur waarin drama meer naar boven komt, voor mij een stuk minder interessant. Ook de mierzoete clichés gaan dan irriteren, ondanks dat de acteurs enorm veel sympathie weten over te brengen. 3,0*

avatar van Ste*

Ste*

Best een aangrijpende mooie film met een heel sterke cast. Met name J.K. Simmons is altijd fijn om te zien spelen, zeker in een kwetsbare rol als dit. Ook Julie Delpy is, hoewel ze in de rollen die ik van haar zie altijd min of meer hetzelfde is, wel een prima toevoeging.

Vond alleen het psychische deel om het maar even zo te noemen wat onbeholpen en soms wat ongeloofwaardig overkomen.

Het is niet helemaal duidelijk hoe lang Jeanie al dood is, maar een tijd rouwen lijkt me best normaal. Hoe het dan uiteindelijk gemedicaliseerd wordt, en Bill zelfs elektroshocktherapie moet ondergaan (terwijl hij nog naar zijn werk gaat en uitgaat met Carine, het is niet dat hij katatonisch in bed ligt) vond ik wat ver gaan.

Ook het snijdprobleem van Lacey vond ik er wat gratuit ingestopt en de rol van Wes is (hoewel hij zeer goed speelt) ook wat onduidelijk in hoe en waar hij nu precies staat.

Ik kom nu negatiever over dan ik wil zijn, het kijkt heel de speelduur prima weg en slaagt ook wel in wat het wil doen, maar de film probeert hier en daar iets te hard en te veel.

avatar van Waku

Waku

Mooi drama met een romantisch tintje.

Gaat soms ook de richting op van een high school movie.

Maar omdat het verhaal betrekking heeft op vader en zoon ontstaat er toch een breder perspectief.

Er zit nogal wat persoonlijk leed verpakt in deze film, overlijden, zelf verminking, scheiding, het is nogal wat.

Toch is "The Bachelors" uiteindelijk een warme film geworden.

Mede ook door een uitstekend acterende cast.

Erg fijne film.

avatar van Winterklaar

Winterklaar

Bovengemiddeld aardige film over rouwverwerking. Casting van Simmons roept wel vragen op. Hij lijkt nu meer op een grootvader dan een vader.

avatar van Shadowed

Shadowed

Sympathiek.

Totaal niet verwacht, maar dit blijkt toch wel de topper van de week te zijn voor mij. Ik had hem vooral opgezet voor Rush en Simmons, twee gerespecteerde namen in de filmwereld die ik graag nog wel eens op het scherm zie.

Maar het resultaat was verrassend sterk gebracht en vermakelijk gefilmd. Het komedie-genre is misschien wel wat misleidend. Hier en daar een hint naar een subtiel gemaakt grapje, maar in het algemeen neemt de drama echt wel de touwtjes in handen.

Simmons speelt wederom weer een sterke rol. Niveau Terence Fletcher is het niet, maar hij weet wederom weer een echt sterke rol neer te zetten en speelt eindelijk ook geen afgedankte rol die we ook wel tegenwoordig van hem zien.

Maar ook van Wiggins was ik positief verrast. Verrassend veel charme in zijn rol en scoort volledig in de drama momenten. Ook Rush was prima, maar het is dan vooral haar lieve, brutale en leuke uitstraling die ze met haar rol weet mee te geven.

De chemie mag er soms zeker zijn, maar het is vooral de drama die soms behoorlijk binnenkomt. Subtiel gefilmd, maar soms bijzonder sterk gebracht. Harde onderwerpen komen ook aan bod, en er wordt op een respectabele manier mee om gegaan.

Na een tijdje zit je ook echt in het verhaal en dan let je niet bepaald meer op of er nog trucjes gedaan worden met de camera. En visueel was het daarnaast ook nog heel degelijk. De film doet een hoop goed, maar het had gerust nog wel een mokerslag in het middenstuk mogen geven.

Voor de rest weinig op aan te merken. Mooi, pakkend en subtiel dramafilmpje, met een sterke cast en een vermakelijk verhaal.

avatar van klara

klara

Het verhaal op zich niet bizonder dat vertrouwde paden bewandelt, maar weet de film toch te

overtuigen dankzij het goede acteerwerk. Met J.K. Simmons en Josh Wiggins voorop. De

laatste die mij sterk aan een jonge Leonardo DiCaprio deed denken bij bepaalde scenes ook

met eenzelfde intensiteit. De film vertelt een problematiek van verschillende personen over

pijn en verdriet, gedurende de film onderhoudend afwisselend verdeeld om uiteindelijk toe te

werken naar een misschien voorspelbare maar fijn uitgewerkte psychische loutering. Een

prettige film wel die zonder in vals sentiment te vervallen vooral uitmunt in invoelbare, pure

menselijkheid.