ad

Alternatieve titels: Just Heroes / 義膽群英

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: John Woo en Ma Wu

Met onder meer: David Chiang

IMDb beoordeling: 6,4 (924)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Over Yee Dam Kwan Ying

Een gangsterbaas wordt vermoord. Zijn drie zoons willen allen zijn plaats innemen, en uitzoeken wie de verrader en moordenaar is...

imageimageimageimage

Jordy

gaap weer King Lear?

avatar van morrie

morrie

weet iemand of deze op regio 2 of regio 0 te krijgen is.

hou me aanbevolen.

Onderhond

Erg laag gemiddelde, erg weinig stemmen ook.

Toch een film van Woo met Stephen Chow, genoeg reden om er een keertje achteraan te gaan.

Film zelf heeft wat weg van de recentere Election films, hoewel To beter uit de voeten kan met het hele Triad gebeuren. De actiescenes in deze film zijn wel weer érg aangenaam. Mooie shoot-outs en indrukwekkend kogelgeweld.

Acteerwerk is niet altijd even goed maar de hoofdrollen worden toch aardig vertolkt. Verder vlot tempo en weinig overbodige nonsens, enkel Woo's melige jazzy melodrama intermezzos hadden niet zo gehoeven, kost de film toch een half puntje.

Blijf het een beetje raar vinden dat niet meer mensen interesse hebben in een film als deze. Geen grootse cinema maar vermakelijk en met enkele heerlijke actie scenes.

avatar van djelle

djelle

Mocht er bij ons een DVD beschikbaar zijn zou ik het zeker een kans geven. Maar ik denk het niet?

Onderhond

Waarschijnlijk wel, hoe kom ik anders aan een DVDrip ?

avatar van djelle

djelle

Goed, in elk geval kan ik hem nergens meer vinden (en pindakaas is echt niet mijn ding)..

avatar van belchinees

belchinees

Vind dit even goed als de "A Better Tomorrow"-trilogie. Verbaast me dan ook dat deze zo onbekend is.

David Chiang, ik herkende hem van ergens. Kan hem nu plaatsen bij Duel Of Fists. Charismatisch kopje heeft hij, moet ik meer van zien.

avatar van Insignificance

Insignificance

Kan er mee door. Druk bezet plotje met triade leden die zich in allerlei bochten wringen om de moord op hun baas te wreken en een plekje in te nemen. Natuurlijk pakt Woo nog wel eens uit met te cheesy momentjes en er is een boefje met een irritante lach, maar de onderbazen en hun aanhang maken er een aardig potje van. Niet groots, meeslepend of iets in die richting, maar met een aantal leuke koppen is het als wegwijzer richting Woo's wervelende shoot-outs voldoende voor een aardig tussendoortje. De vliegende kogels zijn uiteraard de krenten in de pap.