• 8.260.533 stemmen

Met onder meer: James Mason en Beau Bridges

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Child's Play

"You only lose once."

Paul Reece aanvaardt een job als gymleraar op een katholieke kostschool voor jongens. Al vlug merkt hij dat het er tussen de jongens vaak erg gewelddadig aan toe gaat. Wanneer er een jongen dood wordt aangetroffen in de kapel, gaat de school dicht. Kort erna pleegt de autoritaire leraar Latijn, Mallory, zelfmoord.

image

avatar van chrissie

chrissie

minder bekende film van Lumet met een heel sinistere sfeer en een uitstekende James Mason.

avatar van davy_p

davy_p

heb deze heel lang geleden gezien en ik geloof dat deze ook wel eens vrijdag de 13e word genoemd ma kweet het niet zeker. niet zo heel slecht maar wat weinig aktie erin

Mac Hammer Fan

"Child's Play" uit 1972 heeft hoegenaamd niets met de pop Chucky te maken. Het is een verhaal, gesitueerd in een streng Jezuïetencollege, van autoritaire leraar die tot zelfmoord gedreven wordt. Een erg deprimerende, angstaanjagende film met zorgvuldig opgebouwde dramatische effecten en bijzonder overtuigende vertolkingen. Wie of wat de drijfveer is achter het wreedaardig complot zal ik niet verklappen, maar ik heb gruwel hier in elk geval in de rauwe werkelijkheid, en zonder mogelijkheid eraan te ontvluchten, als een verstikkende ervaring beleefd. Veel griezeliger dan Chucky!

Eindelijk een release op DVD en zelfs op Blu-Ray:

Amazon.com: Child's Play [Blu-ray]: James Mason, Robert Preston, Beau Bridges

Bedankt Olive Films!

DVD Release Date: September 4, 2012

davy_p schreef:

Nederlandse titel was "Bloedige Spelen", niet "Vrijdag de 13de".