Yolki (2010)

Alternatieve titels: Six Degrees of Celebration | Ёлки

1 stem

Rusland

geregisseerd door Timur Bekmambetov, Yaroslav Chevazhevskiy, Ignas Jonynas, Dmitriy Kiselev en Aleksandr Voytinskiy
met Kristina Asmus, Ivan Urgant en Sergey Svetlakov

Op verschillende plaatsen en bij verschillende mensen in Rusland is het lot op nieuwjaarsnacht met elkaar verbonden. Daaronder een klein meisje die het weeshuis wil verlaten en overal vertelt dat de president haar vader is. Om dit te bewijzen moet ze op een of andere manier bij zijn nieuwjaarstoespraak aanwezig zien te zijn om hem daar aan te spreken. Dan komt ze bij de theorie van 'six degrees of separation' (letterlijk: 'zes niveaus van scheiding') terecht, die stelt dat een ieder op onze planeet, via een netwerk met zes niveaus, met elkaar verbonden is...