ad
  • 8.111.859 stemmen

Billy Rose's Jumbo (1962)

Muziek / Romantiek | 123 minuten

Genre: Muziek / Romantiek

Geregisseerd door: Charles Walters

Met onder meer: Doris Day, Stephen Boyd en Jimmy Durante

Releasedatum: 6 december 1962

Over Billy Rose's Jumbo

"Jump for joy it's Jumbo!"

Kitty Wonder is opgegroeid in het circus van haar vader Jimmy waar de slimme olifant Jumbo de grote publiekstrekker is. De goklust van Jimmy heeft echter dusdanige proporties bereikt dat de rekeningen niet meer betaald kunnen worden en dit komt de grote concurrent John Noble erg goed uit. Hij neemt de schulden van de Wonders over en het is nog maar een kwestie van tijd of Circus Wonder is van hem...

avatar van Brix

Brix

Aangenaam onderhoudende, luchtige, en warme circus-musicalfilm.

Tevens een van de aardigste circusfilms die ik ken.

Ook hier weer een aantal onmogelijkheden, zoals de filmmakers altijd in petto schijnen te moeten hebben wanneer ze een circusfilm maken.

Maar het valt allemaal nogal mee.

Doris Day speelt haar rol op een hartverwarmende wijze, en heeft enkele leuke liedjes.

Jimmy Durante, de man die over-acting tot zijn handelsmerk maakte is grappig.

Zijn dunne raspende kraakstem klinkt alsof hij het ieder moment kan begeven.

Stephen Boyd is maar net acceptabel in zijn rol, en werd volgens mij gedubbed bij de zangpartijen.

De film ziet er schitterend uit op DVD (mét NL subs) in wide-screen (UK versie)

Een heel prettige kleurrijke musicalfilm, niet al te groots van opzet, maar daarom juist zo charmant.

movie acteurs

Paar maanden geleden gezien op TCM.

Doris Day vind ik altijd wel een fijne actrice, die niet altijd zo overdreven speelt in die Muziek films. De liedjes waren ook wel leuk en fijn om te horen. Krijgt een 3,5.

avatar van DonLeone

DonLeone

als je interesse hebt om één van de slechtste musicals ooit te zien, moet je zeker eens deze film zien. liedjes als de geluiden uit een herentoilet en een verhaal dat vol gaten zit. movie acteurs, ik deel je mening niet. goed, het is niet Doris Day haar slechtste film, maar deze musical trekt op niets.

Smaakjes verschillen he?

avatar van DonLeone

DonLeone

ja idd, maar ieder zijn ding he

movie acteurs

Ach, die 4,0 was toch alleen maar bedoeld voor weer een puntje voor Doris. Ik verlaag mij stem naar 3,5 (ik ben zeker niet iemand die punten aftrekt omdat iemand anders hem slecht vind.) Maar dit keer doe ik het omdat die 4 wel een beetje aan de hoge kant is.