Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The 6th Day (2000)

Verenigde Staten / Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Arnold Schwarzenegger, Michael Rapaport en Tony Goldwyn

Helikopterpiloot Adam Gibson overleeft door een plaatsverwisseling met een vriend een aanslag op zijn leven, en gaat naar huis. Daar aangekomen ontdekt hij dat z'n leven is overgenomen door een kloon. Als de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn, er achter komen dat Gibson niet dood is, openen ze de jacht op hem om hun geheim te bewaren.

avatar van Jordy
Het verhaal had op zich een leuke film kunnen opleveren, en de helikopters in het begin zijn erg mooi gedaan. Daarna gaat het echter mis. De film is echt erg prekerig ("Wie beslist er dan over leven en dood? God hoort dat te doen!!"), erg slecht geacteerd (Arnie) en de gesprekken die gevoerd worden zijn echt te belachelijk voor woorden. Op het eind proberen ze nog een soort Sixth Sense achtige verassing in de film te brengen, beetje jammer alleen dat je die al 2 uur van tevoren aan ziet komen. Anderhalve ster.

Go Jordy! Helemaal mee eens... het is een ongelovelijke KUT-FILM! Genomineerd voor slechtste film van het jaar 2000! De film krijgt van mij 2 sterren, I'll be back!

Deze film was gewoon SLECHT!...DAMN!..eerst beloofd het wat te worden...maar dan gaat het echt helemaal de verkeerde kant op te ZIEK voor woorden gewoon ....Arnold kan maar beter stoppen met films maken....vroeger was ie wel leuk nu is het gewoon zielig om naar te kijken

avatar van StuF
Ok, das duidelijk. Daar ga ik dus echt niet meer heen. Bedankt voor de waarschuwing! Mazl. [email protected]

De film begon leuk en ik had dan ook hoop dat Arnie zijn laatste film ruimschoots zou overtreffen (End of Days was voor mij persoonlijk 1 van de slechtste films die ik ooit heb gezien). Ik vond wel dat de setting van de film (hoe de toekomst eruit zou zien) een beetje is afgekeken van Demolition, maar dat is niet eens wat er fout gaat. Om de vaart in de film te houden en het publiek zogenaamd te verrassen (het 'ohh-effect')maken de regisseur en de writer er een lachwekkend verhaal, wat toch echt niet de bedoeling was volgens mij. De stunts en de effects in de films brengen weinig nieuws. Er is namelijk geprobeerd om bij deze actiefilm, vooral nadruk op het verhaal te leggen, maar dat is niet waarvoor mensen naar Arnie komen. Arnie moet namelijk niet proberen te acteren, want dat kan hij gewoonweg niet. Aan het begin van de film werd hij wel bijgestaan door een bijrol van Michael Rapaport (echt gelachen om hem) en hij nam ook een beetje de last van Arnie zijn schouders weg om te moeten acteren voor een scene, want hij deed het praatwerk wel. Helaas sterft zijn personage veel te snel (domme zet van regisseur en writer). De film krijgt van mij dan ook een 2,5 en ik denk dat het einde van Arnie toch in zicht begint te komen. Ben overigens wel benieuwd naar Terminator 3

In mijn vorige review bedoel ik dat de setting is afgekeken van Demolition Man (van Sylvester Stallone en Wesley Snipes).

The Sixth Day.. tja.. het is alweer een tijdje geleden.. maar opzich vond ik het wel een aardige vermakelijke film.. die scene met die futuristische helikopters is echt mooi gedaan.. die afstandsbediening slaat daarentegen weer nergens op.. maar dan.. komt arnie zijn kloon tegen.. en jahoor, hij gaat ermee samenwerken.. tien ze daarna ook nog tegelijkertijd dezelfde uitspraken gingen uitkramen ging het helemaal fout.. dan krijg je nog die nep Sixth Sense actie in het laboratorium.. kortim hij begon leuk.. gaat daarna helemaal fout en wordt erg voorspelbaar.. toch krijgt The Sixth Day nog 2,5 ster.. voor de moeite.. en wat Arnie betreft.. als Terminator 3 flopt moet hij er maar helemaal mee stoppen..

voorspelbaar,saai en niet boeiend .
Ik viel zowat in slaap........DEEP SLEEP!!!!!!!!!!!! 0,5 ster

Deze zuigt echt heel hard en wat dan nog het leukste is ik heb laatst nog een intervieqw gelezen met arnie over de film nou dat was echt te lach wekkend gewoon hoe serieus die gast deze film heeft genomen hij vond hem zelf echt helemaal geweldig..............nou ik niet dus!! Hij krijgt 1,5 ster dankzij de vette choppers in de film =]

Op zich geen slecht verhaal, echter de film mist iets.Het is gewoon een 13 in een dozijn film geworden. Je word niet meegesleept in het verhaal en alleen moeie beelden maken nog geen goede film.Deze film kon me niet echt boeien.

hehehehe.. hoezo slecht

Het scheelt weer dat ik deze film keek met de instelling van: Dit is de slechtste film ooit, dus dan valt ie nog best wel mee.

Nee, echt goed is'tie niet. maar toch 2sterren omdat ik het soms wel leuk vind om bij zo'n film te kijken of ik van begin tot eind kan voorspellen wat er gaat gebeuren. (COOOLLL!! zullen we maar zeggen).

jay
Moet ik het eens zijn met de rest, niet al te best. en het rijmt ook nog.

peace jay

Vond zoals de meeste de eerste scene met de helicopters erg mooi, en dan dacht ik waw wat een film. Tot het slechte verhaal kwam en een slecht acteerwerk.
Het einde viel al bij al nog, maar ik heb de laatste tijd zoveel films met een verrassend einde gezien die wel goed waren dat deze in waarde daalt.

BS
ik vond dit best een aardige film,alleen hij is niet helemaal goed uitgewerkt.hij komt niet goed over en de clonen op het eind spannen de kroon.
Best jammer want het kon best een goede film zijn... sorry arnie maar 2.5 ster.

Matige film, Arnie heeft al een tijd geen goede film afgeleverd.**

Oeps had al gestemd voor deze film (mijn gewiste uitleg voor niks getypt)

Mza
Zeer vermakelijk filmpie, viel me echt heel erg mee.

avatar van lorelei
op zich een leuke film. Je moet er naar kijken zonder al te veel verwachtingen. Want dan is het echt een verschrikkelijke film! Maar Scharzenegger speelt meestal in die overdreven films. Kon je weten!

avatar van Armin
Mislukt film, jammer voor Rapaport.**

ik vond alleen het idee van re-pet wel grappig

avatar van Eraser
Goede film lekker veel actie 4 ****

Eraser schreef:
....lekker veel actie.....

.....en daar gaat het om...

avatar van sn@ke
Redelijk lang geleden dat ik deze heb gezien maar ik heb er wel goede herrinneringen aan. De film bevat aardig wat actie en de scene met de helikopters was wel mooi gedaan. Voor de rest topvermaak. 3,5*

avatar van Sjan
Niet veel, deze film. Het gegeven is aardig, de uitwerking niet echt (hoewel er een paar aardige shots tussen zaten). En ik vind Arnold echt slecht acteren, zo ontzettend één-dimensionaal. 2.5 sterren voor deze middelmatige film.

avatar van aSMoDeuS
Hahaha! Genieten!

Arnold roelt!!!

Het acteren heb ik echter nog nooit zo slecht gezien bij Arnold. En dat zegt heel wat voor een matige acteur.

SFX waren op zich wel aardig hier en daar.

Maaaarrrr, ik vermaak me bij Arnold films altijd wel. Ook al was dit wel een van zijn mindere...

Ik had het gevoel naar een soort Total Recall 2 te kijken. Beetje vreemd...

avatar van Jordy
sja...

avatar van Macmanus
Waarom maken ze dit soort films?
Ik denk dat ze denken dat het veel geld zal opbrengen.
Hoe dat niet heeft kunnen gebeuren met deze wereldfilm, is mij een raadsel.
Helemaal na het lezen van deze briljante tekst.
Adam Gibson: You should clone yourself now, while you're still alive.
Drucker: Why, so I can share your unique perspective?
Adam Gibson: No, so you can go screw yourself.

1 ster.

avatar van JayLunar
Deze film niet zo serieus nemen Mac.