• 8.349.728 stemmen

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Henry Miller

Met onder meer: Van Hansis, Cody Horn en Thorsten Kaye

Plot Occupant

De 25-jarige Danny Hill krijgt de kans van zijn leven. Wanneer zijn grootmoeder sterft heeft hij de kans om het huurcontract van haar appartement in het chique Upper West Side in Manhattan over te nemen. De portier en een advocaat overtuigen hem om zich 12 dagen in te sluiten, de tijd die noodzakelijk is om de overeenkomst wettelijk op zijn naam te krijgen. Wanneer hij echter ingesloten zit begint hij vreemde geluiden te horen en vinden er onverklaarbare gebeurtenissen plaats in appartement 1003.

avatar van Daan258

Daan258

als ik het lees doet het mee een beetje denken aan 1408

ben wel benieuwd naar deze film.

avatar van the-hague-pride

the-hague-pride

Leek me een saaie film, maar vond m toch goed.

We bleven kijken omdat we dachten dat de clou zo wel zou komen maar dit was gewoon tijd verspilling en zonde van de avond

avatar van lagaiske

lagaiske

miss_sun_shine schreef:

Sluit ik me volledig bij aan!

avatar van Watchone

Watchone

Film begon goed, maar naarmate het einde naderde was het steeds verder in elkaar aan het zakken. Zonde, dus had echt een goede film kunnen zijn. 0.5 ster.

avatar van 606

Waardeloos, echt zo druk en slecht camerawerk.

1 ster

avatar van nevadagoor

nevadagoor

Ben toch benieuwd...

avatar van Hannibal

Hannibal

Geen wonder dat dit slecht wordt gewaardeerd. Maak je anno 2011 een film over een occupier, zetten ze hem 12 dagen in een appartement in plaats van maandenlang in een tentenkamp!

avatar van perceived

perceived

Langdradigheid ten top.

Oppervlakkig en rechtlijnig verhaaltje dat nergens verrassend of spannend wordt. Originaliteit is echt nul. Sfeertje is er enigszins maar wordt afgestompt door het slappe verhaal en de matige sounds/muziek. Acteerwerk van de hoofdrolspeler is nog best aardig en dat is het meest positieve wat ik over deze film kan zeggen. 3.5/10*

avatar van kampsie1

kampsie1

ik vond het toch echt wel een goede film. geen topper, maar toch geen minuut verveeld. Sfeer is lekker neergezet en de hoofdrolspeler acteert zeer zeker goed.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Tegenvallende film met een onlogisch verhaal, zeer matige acteurs en irritant camerawerk.

Door de korte speelduur had ik een pakkende film verwacht met een opbouwende spanning en goeie schrikscenes. Voortdurend is daar het wachten op en zie je letterlijk de dagen voorbij strijken zonder ook maar iets wat het vermelden waard is. Alleen de beelden via camera zorgt voor een aardige scene maar ook dat mondt uit in teleurstelling. Wat vooral vervelend is is het camerawerk dat door maar flink te schudden het idee van paranoia probeert te creëren maar dat eerder bij de kijker bereikt dan bij de hoofdpersoon. Uiteindelijk een zwakke film die om de verkeerde redenen niet prettig kijkt.

stinissen (crew films & series)

Aardig gegeven met een akelige en kille sfeer maar helaas gaat deze film nergens naar toe om als een nacht kaars uit te gaan wel jammer had veel meer ingezeten.

avatar van joey1973

joey1973

Ik vond vooral de sfeer enorm goed gebracht en het camerawerk juist bijdragen aan hoe de hoofdrolspeler doordraaide. Je verwacht inderdaad telkens antwoorden, maar hier vond ik juist het leuke dat die er niet waren en dat de hoofdrolspeler gewoon compleet doordraaide en er verder eigenlijk niks aan de hand was

Qua verhaal had ik wel wat meer verwacht van deze film, maar op het einde wordt het hele verhaal wel duidelijk. Waar ik voornamelijk verrast door was, was de acteerprestatie van de hoofdrolspeler. Hij wist het erg overtuigend te brengen, erg goed geacteerd. Overigens vond ik de andere personages niet zo goed acteren.

avatar van henkula

henkula

ze heel slecht was het niet, tot het kippengaas.
de muziek was goed, dat zet wel een sfeer.

avatar van erik1677

erik1677

Echt waardeloos, totaal geen spanning en maar een zemelig gedoe.

Nee, helaas dit is niks.

avatar van filmkenner1

filmkenner1

Goede film, spannend en sterk verhaal. verveelt nergens.