• 8.516.964 stemmen

Alice through the Looking Glass (1998)

Fantasy / Familie | 83 minuten

Genre: Fantasy / Familie

Alternatieve titel: Alice en het Betoverde Schaakspel

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: John Henderson

Met onder meer: Kate Beckinsale, Geoffrey Palmer en Ian Holm

Plot Alice through the Looking Glass

"Lewis Carroll's Classic Fantasy Tale."

Alice (Kate Beckinsale) komt tijdens het voorlezen van een boek op mysterieuze wijze in een nieuwe dimensie terechtkomt. Verfilming van het (kinder)boek "Through the looking-glass, and what Alice-found there" van Lewis Carroll, een vervolg op Alice in Wonderland.

avatar van valerio2003

valerio2003

echt een onwijs saaie film,ik viel erbij in slaap en het gaat gewoon helemaal nergens over,normaal hou ik echt van sprookjes films

maar deze is echt stom

avatar van Matadoras

Matadoras

Echt, een halve ster, wat een saaie film. Ik als volwassene begreep er soms geen hol van. dus laat staan een kind. En sommige scenes waren gewoon té langdradig. Jammer, want Kate Beckingsale deed het op zich wel aardig.

avatar van dje-em

dje-em

ehhhh....???

avatar van Ronhart

Ronhart

Een goede verfilming van een buitengewoon en beroemd boek.

Maar bepaald niet eenvoudig, zeker als je het boek niet kent en waardeert.

Waarom is het verhaal zo lastig?

* Het verhaal werd in 1868 vertelt aan en geschreven voor een jong meisje, nogal wat verhoudingen komen uit het victoriaanse Engeland.

* Er zitten veel spiegelingen in inclusief de tijd die terugloopt. Soms zijn het ook spiegelingen op het boek Alice in Wonderland.

* Centraal staat een spelletje schaak maar de pointe daarvan ontgaat je al snel.

* Veel van de figuren waren bekend uit liedjes en literatuur van die tijd, voor ons zijn ze onbekend.

* Veel van de liedjes zijn verdraaiingen en verbasteringen van oorspronkelijke kinderliedjes uit die tijd.

Ondanks het bovenstaande valt er toch veel te genieten van deze film:

* De liedjes en verhaaltjes zijn vaak bizar en grappig.

* De woordspelingen en dialogen zijn - als je er van houdt - bijzonder leuk

* Kate speelt de rol van Alice wel heel goed, met de ernst van een klein meisje dat alles goed probeert te doen.

* De vaak onzinnige dialogen worden met een fantastische serieusheid neergezet.

Kan ik deze film aanbevelen? Niet zonder meer, je moet van de wonderlijke humor, woordspelingen en bizarre situaties houden. Ik vind hem leuk en goed verfilmd, daar om 4,5***

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Puinhoop is dit lekker goed koop, hoe veel films zijn hier al van gemaakt 5/6 of zo.Puinhoop Puinhoop zal ik er effen een maken, nou dan kan je pas lachen.Weet je wat het is dit wordt saai als je al al die andere Alice films hebt gezien, en dit stelt niks voor kijk naar de regie de acteurs heel onbekend en er zijn maar 21 stemmen.Egt een B-Film.

avatar van Wolfenstein

Wolfenstein

Ten eerste, leer alsjeblieft ABN. En ten tweede, inderdaad een barslechte film, al is Kate Beckinsale toch niet zo onbekend?

avatar van limelight73

limelight73

Wolfenstein schreef:

LOL... maar wel wordt met dt! dat dan weer wel!