Bróder (2010)

Brazilië
Misdaad / Drama

geregisseerd door Jeferson De
met Caio Blat, Jonathan Haagensen en Silvio Guindane

Macu viert zijn 23e verjaardag samen met zijn moeder en zijn beste vrienden in een achterstandswijk in São Paulo. Macu heeft geld geleend van de gevaarlijke criminelen Serjão en Napão. De twee hebben de afspraak gemaakt een kind te ontvoeren als Macu zijn schuld niet op tijd afbetaald. Gedurende de dag brengt Macu zijn tijd door met jeugdherinneringen op te halen met zijn vrienden. Aan het einde van de dag krijgt Macu te horen van Serjão en Napão dat de plannen gewijzigd zijn en ze het kind niet zullen ontvoeren...

De film heeft soms wat weg van Cidade de Deus (2002) alleen is er in deze film geen sprankeltje hoop te vinden en het is allemaal erg triest.

avatar van jstinissen
inderdaad maar alleen hij kan niet tippen aan Cidade de Deus (2002)