Pusher (2012)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Luis Prieto
met Richard Coyle, Bronson Webb en Agyness Deyn

Een Londense drugssmokkelaar raakt diep in de schulden na een portie pech en een aantal foute keuzes. Hoe wanhopiger hij wordt, des te meer geïsoleerd hij raakt. Al snel is er niks meer wat hem beschermt tegen de steeds dringender wordende dreiging van zijn schuldeisers.

Het origineel heb ik nooit gezien, maar deze remake is een aanfluiting van jewelste. De film begon nog vrij redelijk en ik had toen nog iets van "hey misschien is dit wel een leuke soort van Guy Ritchie film", maar al vrij snel wordt het een matige bedoeling. Er zitten nog wel een paar leuke en vooral harde scenes in maar het wordt nergens boeiend of spannend en het einde vond ik een aanfluiting. Ook de matige cast (met als dieptepunt de totaal niet leuke Bronson Webb, gelukkig kwam hij na de flinke afstraffing er ook niet meer in voor) weet nergens te overtuigen hoewel ik Agyness Deyn als Flo wel een fraaie meid vond om te zien. Al met al gewoon een zeer matige Misdaad / Thriller die het kijken nauwelijks waard is.

P.S. wel geinig om Paul Kaye alias Dennis Pennis weer eens terug te zien (de scene waarbij hij van achteren een vrouw aan het nemen was en gelijk aan het telefoneren was, was één van de leukere scenes in de film).

avatar van sinterklaas
Een Engelse Remake op de fenomenale Deense Pusher uit 1996 zat er aan te komen. Zoals we ook kunnen verwachten is dit ook vrijwel een bijna letterlijke kopie, maar dan net in een andere context.

Wat ik er van kan zeggen: de remake is niet slecht maar is ook niet te tippen aan het origineel. Waar het origineel ook nog met een iewat laag budget is gemaakt en bijna real life overkomt wat betreft te montage, is hier het gelikte, hippe en geflipte sfeer er erg dik op gelegt en dit had zo een film van Danny Boyle kunnen wezen. Erg is dat zeker niet. Frank word hier nu neergezet door Richard Coyle, iemand waar ik nog nooit van heb gehoord en deze Frankie is ook een stukje minder subtiel dan hoe Kim Bodnia de personage neerzette. Drugsbaron Milo word hierin echter wel weer overgedaan door Zlatko Buric. De soundtrack van Orbital is ook erg vet.

Pusher de remake weet nog wel vermakelijk te worden, maar is helaas ook weer net iets te vlot, geflipt en te afgeraffeld op enkele momenten. Aan de andere kant vond ik het ook wel weer erg knap gedaan hoe bijvoorbeeld de gekte en paranoia van Frankie hier kwa montage goed voelbaar is.

Het kijken waard.

avatar van Decec
Een goede misdaad/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Drugs kan niet tegen...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van Rickyman
Al met al een aardige remake van Pusher uit 1996.
Op een paar kleine wijzigingen na exact hetzelfde verhaaltje, het ziet er mooier en flitsender uit, hardere muziek maar klinkt lekker, enkel zijn de personages niet altijd even geloofwaardig en sommige slecht gecast.
Voelde me eigenlijk zwaar genaaid en bedonderd na het zien van deze film, dacht dat dit het derde deel van Refn's trilogie was.., maar is toch gewoon een leuk en redelijk vermakelijk misdaadfilmpje opzich. Beetje nutteloos, maar de moeite waard.

Zwolle84
Is dit nu gewoon een rare misprint? Er staat 'from the director of Drive' op, maar Refn was toch niet bij de remake betrokken?

avatar van de grunt
You're my friend Franke!

herkenbare zaken uit de Deense reeks maken deze film idd. een remake.
Hij is ook niet zo goed als de Deense versies, het komt allemaal wat minder rauw over.
Wel was het een grote verrassing om Milo in dit deel nogmaals terug te zien.
Goeie keuze!
Ik geef omdat ik de film net iets minder goed vondt als de eerste 3 Deense delen een iets lagere waardering