Conquest of Cheyenne (1946)

Western

geregisseerd door R.G. Springsteen
met Bill Elliott, Robert Blake en Alice Fleming

Tom Dean overtuigt de kittige rancher Cheyenne Jackson om naar olie te boren op haar land. De stadsbankier Tuttle weet dat er olie op de Jackson Ranch en op de andere ranches te vinden is en hij weigert Cheyenne geld te lenen om naar olie boren. Cheyenne overtuigt op haar beurt de lokale ranchers om samen te werken en op die manier de middelen die nodig zijn om te boren aan te schaffen. Tuttle, die uit is op het land van de ranchers, saboteert de samenwerking en hij geeft Dean daarvan de schuld. Red Ryder vertrouwt de zaak niet en hij neemt het op tegen Tuttle.