Homesteaders of Paradise Valley (1947)

Western

geregisseerd door R.G. Springsteen
met Allan Lane, Robert Blake en Martha Wentworth

Red Ryder overtuigt kolonisten om zich te vestigen in Paradise Valley. Zakenlieden uit het nabijgelegen Central City willen controle over deze vallei. Ze stellen voor een dam te bouwen ten behoeve van de watervoorziening en willen als tegenprestatie de helft van het grondgebied. De zakenlui maken gebruik van Red Ryder om belangstellenden voor de dam over te halen. Maar wanneer de dam voltooid is, organiseren deze zakenlui een aandeelhoudersvergadering opdat Central City over al het water kan beschikken. De kolonisten halen daarop verhaal bij Red Ryder, die zij verantwoordelijk achten voor de gang van zaken.