Stagecoach to Denver (1946)

Western

geregisseerd door R.G. Springsteen
met Allan Lane, Robert Blake en Martha Wentworth

Lambert zorgt ervoor dat de landcommissaris omkomt in een ongeluk met de postkoets. Hij laat een oplichter zijn plaats innemen om het landonderzoek van Coonskin te vervalsen. Wanneer Red Ryder de oplichter en zijn plan ontdekt wordt hij door de sheriff, een handlanger van Lambert, in de cel gestoken.

Voor een film die toch min of meer voor kinderen is bedoeld, zit er best wel veel dialoog in. De actie is niet buitensporig aanwezig. De rol van Robert Blake als de kleine indiaanse jongen Little Beaver is me wat onduidelijk; weinig tekst en hij hobbelt af en toe wat door het beeld achter de hoofdpersonen aan. Misschien spreekt het meer tot de verbeelding van 10-jarigen.
Voor mij was dit een niet onaardige kennismaking met Allan Lane.