Sheriff of Las Vegas (1944)

Western

geregisseerd door Lesley Selander
met Bill Elliott, Robert Blake en Alice Fleming

Wanneer de sheriff van Las Vegas wordt gedood bij een bankoverval, wordt Red Ryder benoemd tot sheriff. De rechter Homer T. Blackwell vraagt aan zijn bankier Arthur Stanton een lijst van mogelijkheden om zijn jonge en wilde zoon Tom te onterven. Wanneer de rechter vermoord wordt aangetroffen, is Tom hoofdverdachte. Red Ryder is er van overtuigd, dat Tom onschuldig is en hij verbergt hem in een schoolgebouw. Hij stelt bankier Stanton hiervan op de hoogte, maar niet lang daarna wordt het schoolgebouw bestormd door gewapende mannen, die Tom willen lynchen. Red ziet dat één van deze gewapende mannen een Derringer heeft. De rechter is met kogels uit een Derringer gedood. De eigenaar van de Derringer raakt tijdens de schietpartij bij het schoolgebouw dodelijk gewond, maar hij weet Red nog net te vertellen, wie Tom onterecht beschuldigd heeft.