Something for the Boys (1944)

1 stem

Komedie / Muziek

geregisseerd door Lewis Seiler
met Carmen Miranda, Michael O'Shea en Vivian Blaine

De nichtjes Blossom Hart, die revuezangeres is, en Chiquita Hart, die machinist in Zuid-Amerika is, en hun neef tevens oplichter Harry Hart erven de in het zuiden van de Verenigde Staten gelegen plantage ‘Magnolia Manor’. Deze plantage blijkt helaas schulden te hebben. Gelukkig komt sergeant Ronald 'Rocky' Fulton, van een nabijgelegen legerkamp, met een plan om de plantage om te toveren tot een hotel voor de echtgenotes van de militairen. Om in de tussentijd de openstaande rekeningen te kunnen betalen, besluiten de Harts een muzikale show op te voeren.

Dick2008
Leek me al niks, en dat bleef dan ook zo. Met zo'n Phil Silvers... vervelende vent, en Miranda ben ik ook niet weg van. Zal denk ook wel, gezien het plot en de titel, helemaal gespitst zijn op het oorlogsamusement. Keurig verzorgd, zoals meestal met musicals van Fox, maar het geheel is duf en zo zijn de liedjes. Perry Como, staat aan het begin van zijn solo-carrière, die al het jaar erop succesvol zou worden en heel lang zo zou blijven. Hij zingt hier twee ballads in gastoptredens. 2.0