You'll Never Get Rich (1941)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Sidney Lanfield
met Fred Astaire, Rita Hayworth en Robert Benchley

Nadat zijn vrouw een diamanten armband heeft ontdekt is het aan impresario Martin Cortland om haar er van te overtuigen dat hij geen oogje heeft op showgirl Sheila Winthrop. Choreograaf Robert Curtus raakt betrokken bij de plannen van Cortland.

avatar van Poisonthewell
Leuk filmpje. Van Hayworth ben ik nooit zo'n fan geweest, maar ze doet haar best in de onmogelijke taak in de voetsporen van de geweldige Ginger Rogers te treden. Ze komt niet in de buurt van laatstgenoemde - maar goed, dat kan niemand. De liedjes van Cole Porter halen het helaas niet bij die van bijv. Irving Berlin in Top Hat, de plot is een magere recycling van de Fred & Ginger films (Fred wordt verliefd, door misverstanden moet het meisje hem niet, alles komt toch nog goed), maar de film is vrolijk en luchtig genoeg voor anderhalf uur plezier. 3,5*