• 8.485.795 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: Julian Farino

Met onder meer: Leighton Meester, Catherine Keener en Hugh Laurie

Plot The Oranges

"It's about to get juicy."

De familie Ostroff en Walling zijn beste vrienden en buren, die tegenover elkaar wonen op Orange Drive. Na vijf jaar afwezigheid keert dochter Nina Ostroff terug naar huis voor Thanksgiving, nadat ze opnieuw haar relatie verbroken heeft met haar verloofde Ethan. In plaats van interesse te tonen in de succesvolle zoon van de buren Toby Walling, iets wat beide families tevreden zou stellen, heeft ze interesse voor de beste vriend van haar ouders, David Walling.

imageimageimage

Toby Walling

Terry Ostroff

avatar van miepke

miepke

Leuke cast! Hugh is geweldig in House, ben benieuwd in deze film.

kappeuter (crew films)

Vanaf 1 november in de bioscoop (A-film)

EDIT: release verplaatst naar 1 augustus 2013

avatar van Madeliefje

Madeliefje

Jaaa Hugh Laurie, altijd goed! (en hij is opeens wel heel kaal)

kappeuter (crew films)

kappeuter schreef:

Vanaf 1 november in de bioscoop (A-film)

EDIT: release verplaatst naar 1 augustus 2013

Update: Nederlandse bioscooprelease van The Oranges is definitief vervallen.

avatar van wouterbosgra

wouterbosgra

Vrouwenfilm over vreemdgaan en gezinnen die uit elkaar vallen. Viel me reuze mee dat de film ver weg blijft van het gebruikeljike moralistische riedeltje. Van begin tot eind blijf je sympathie houden voor beide vreemdgangers en gek genoeg niet voor de hoofdpersoon - de onschuldige dochter die natuurlijk het grootste slachtoffer is van het egoisme van haar vader en oude vriendin.

avatar van Renatessalon

Renatessalon

Vond het maar saai en traag.

Heb halverwege weer uit gezet.

avatar van .Fee.

.Fee.

Erg jammer, deze film. Veel onlogische dingen en je kan voor niemand echt sympathie krijgen.

scorsese

Aardige film waarin de vriendschap tussen twee families onder druk komt te staan als er onverwacht iets gebeurd. Niets origineels, maar wel een leuk verhaaltje waarbij de ontwikkelingen elkaar in een vlot tempo opvolgen. Beide families zijn leuk neergezet, vooral vanwege de prima cast. Tijdens de tweede helft, zakt het hier en daar wel wat in.

avatar van blurp194

blurp194

Tot halverwege wel leuk, daarna kakt het wat in en neemt de vertelling teveel de voorspelbare richting. Jammer, het zou leuk geweest zijn om eens een andere insteek te zien. Een die wat minder sociaal acceptabel mainstream is, bijvoorbeeld - of een met een wat harder scherp randje, dat zou ik ook wel leuk gevonden hebben.

Goed gespeeld, dat wel - hoewel ook daar de matheid wat toeslaat, en ik meende even Hugh Laurie op zijn Dr. House-beentrekken te betrappen. Verder geen parallellen daarmee, en da's toch knap als je die rol een jaar of acht gespeeld hebt.

avatar van rox91

rox91

Leuke film met prima acteurs.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Aardig tussendoortje,...

avatar van Dick2008

Dick2008

Saai en suf en afgezien van de oudere man met jonge meid relatie is het verder een duizend in een dozijn filmpje. Het is nauwelijks komisch voor een komedie, maar heeft ook te weinig drama voor een drama. 2.0

avatar van =EL!ZE=

=EL!ZE=