• 8.356.722 stemmen

Alternatieve titels: Vampier Zusjes / De Vampierzusjes / Vampire Sisters

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Wolfgang Groos

Met onder meer: Marta Martin en Stipe Erceg

IMDb beoordeling: 5,6 (741)

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 7 augustus 2013

Plot Die Vampirschwestern

Voor de 12-jarige half-vampier zussen Silvania en Dakaria verandert alles wanneer ze met hun ouders verhuizen vanuit een klein stadje in Transsylvanië naar Duitsland. Hier proberen de twee meisjes zich aan te passen aan de realiteit van het dagelijkse leven en hun vampierengave te verbergen. Dit betekent dat het vliegen beperkt is tot de nachtelijke uren, zij geen gebruik mogen maken van hun superkrachten en in geen geval mogen de meisjes, zoals gewoonlijk, langs het plafond lopen. Dakaria voelt zich vreemd in het begin en wenst terug te keren naar Transsylvanië. Silvania is echter blij om dit menselijke leven te leiden, met alles wat erbij hoort: een beste vriendin, de juiste kleding en misschien enkele leuke jongens. Maar dan blijkt dat de buurman van de familie zich openbaart als vampierenjager...

imageimage

Dirk van Kombast

Ludo Schwarzer

Frau Renneberg

kappeuter (crew films)

In Duitsland ging de film in december in première en trok ruim 700.000 bezoekers.

Tijdens het Toronto Filmfestival ontving de film de Kids Young People’s Jury Award en op het filmfestival van Stockholm de Best Film for Children Award.

Vanaf 7 augustus in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van komerad

komerad

Leuk klink een beetje als " Der kleine Vampir" was ik weg van vroeger.

avatar van Djek

Djek

Ik ga hier morgen fijn met mijn oudste dochter heen. Het lijkt me wel een leuke film hoor. Je moet hem eigenlijk ook waarderen naar hoe kinderen zo'n film beleven. Dat is tenslotte de doelgroep.

avatar van Djek

Djek

Ik vind het een erg leuke film. Leuk om te zien hoe het ene half vampier zusje juist mens wil zijn en de menselijke dingen wil en de ander juist liever vampier wil zijn. Het menselijke en vampierachtige is dan ook goed in evenwicht in de film. Geen ernstig overdreven toestanden dus. Die blonde jonge dame, Marta Martin, is trouwens wel een schoonheid zeg.

Al met al een fijne film om met de kinderen te kijken.

avatar van T-man

T-man

De kinderen vonden deze film erg leuk, en daar gaat het om.