Nuestros Amantes (2016)

Spanje
Komedie / Drama

geregisseerd door Miguel Ángel Lamata
met Eduardo Noriega, Michelle Jenner en Fele Martínez

Carlos gaat regelmatig naar een café annex bibliotheek om koffie te drinken en een boek te lezen. Hij ontmoet Irene en raakt met haar aan de praat. Vervolgens leren ze elkaar langzamerhand kennen en beginnen ze elkaar leuk te vinden. Maar dan ontdekt Irene dat Carlos de man is van María, de nieuwe vlam van haar eigen vriend Jorge, die haar voor María verliet.

Zwolle84
Vervelende film. Van begin tot eind bestaat het uit geanimeerde, speels bedoelde dialogen die geen moment oprecht voelen. Twee volwassenen die op kinderachtige en gemaakte wijze interessant proberen over te komen. Het ziet er allemaal leuk uit en zij is bloedmooi, maar dat is slechts een doekje tegen het bloeden.

Een superromantische film met mooie, vaak prikkelende dialogen en twee aantrekkelijk protagonisten. Het is niet de eerste keer dat ik erg onder de indruk kwam van Michelle Jenner (No Tengas Miedo) en Eduardo Noriega. De film deed mij bij tijd en wijle onwillekeurig denken aan “Lost in Translation”. Heerlijk.

avatar van david bohm
Er is zeker chemie tussen de hoofdrolspelers en de dialogen zijn soms spitsvondig. Als kijker heb je het idee dat je mee zit te gluren bij een eerste date. Het voelt ook aan alsof dit zich in een theater had kunnen afspelen maar gekozen is voor een toch wel fraai decor in Zaragoza.
Redelijk.