Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The New Adventures of Pinocchio (1999)

Alternatieve titel: De Nieuwe Avonturen van Pinokkio

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Familie / Fantasy

geregisseerd door Michael Anderson (I)
met Martin Landau, Udo Kier en Gabriel Thomson

Jaren geleden had Gepetto, een arme en vereenzaamde poppenmaker, zijn initialen en die van zijn geliefde Leona in een boomstam gekerfd. Leona beantwoordde nooit de liefde van Gepetto. Vandaag, jaren later, beslist Gepetto de boomstam te gebruiken om zijn meesterwerk te maken: Pinocchio. Op een avond, terwijl Gepetto een welverdiend bad neemt, wordt Pinocchio tot leven gewekt! In een mum van tijd ontdekt Pinocchio het leven, zijn schepper, de dieren... de wereld! Maar zoals alle kinderen onderschat Pinocchio de gevaren van de wereld. Op een avond neemt Gepetto het houten jongetje mee naar een poppenspektakel en trekt daar de aandacht van de verschrikkelijke directeur Lorenzini die Gepetto smeekt om hem Pinocchio te verkopen. Gepetto weigert en Lorenzini stuurt zijn twee verfoeilijke helpers Felinet en Volpe om Pinocchio te ontvoeren...

erg leuke film, leuk gemaakt

avatar van timburton
ebbuh schreef:
erg leuke film, leuk gemaakt

Amateur. Wat een belabberde film.
Erg slecht geacteerd, erg onorigineel verhaal, alleen de acteur die Pinokkio speelde was wel te pruimen. 0,5

avatar van jumpstylemovie
Dat hier nog maar zo weinig op is gestemd.
Deze is al vaak op tv geweest , toch?
3*** want hij was best leuk , animatie orgineel is beter.

avatar van tommykonijn
Toen ik ziek was heb ik deze Film eens op Nederland 3 gezien en ik vond er eerlijk gezegd niet zo super veel aan, Want sommige stukjes vond ik erg saai maar akkoord voor een keertje is hij nog wel te doen maar hij is naar mijn mening absoluut géén hoogvlieger.

avatar van movie acteurs
Drol.
Erg slechte film. Vervolg op het ook al niet te beste Adventures of Pinocchio, The (1996). Bijzonder zwak gespeeld ook. Het begin, begint redelijk maar na een kwartier zakte het al af naar in kakkerigheid.

1,0 voor het nog best mooie decor dan maar.

dit klopt toch volgens mij niet? 2x bijna identiek hetzelfde verhaal?
url

avatar van Phantasm
Prima vermaak, vooral voor de jeugd, leuk gemaakt.

avatar van baspls
finalman schreef:
dit klopt toch volgens mij niet? 2x bijna identiek hetzelfde verhaal?
url

Nou ja ik vind die eerdere wel beter