The Ugly Duckling and Me! (2006)

Alternatieve titels: Den Grimme Ælling og Mig | Het Lelijke Eendje en Ik

Denemarken / Frankrijk / Duitsland / Ierland / Verenigd Koninkrijk
Animatie / Komedie

geregisseerd door Michael Hegner en Karsten Kiilerich
met de stemmen van Morgan Jones, Kim Larney en Anna Olson

Ratso, een slinkse artiest met veel pech, droomt van de showbusiness. Als hij gevangen zit op een eendenboerderij, wordt Ratso de bewaker van een groot ei waaruit al snel een extreem lelijke eend komt. De eend, Ugly genaamd, ziet Ratso als zijn vader, hoewel deze nu niet bepaald een zorgzaam figuur is. Maar Ratso ontdekt dat Ugly een uitzonderlijk talent bezit en wil daar zijn voordeel uit halen.

ik heb altijd van sprookjes gehouden en deze is op een leuke manier verfilmed. Verrassend eind Ik herken mezelf wel in die rat de vader. Ik ben ook niet zo dol op kinderen maar ze kunnen wel mijn hart stelen. En dat maakt mij dan een trotse vader. Vroeger heb ik ook geprofiteerd van anderen daar heb ik van geleerd. Ik denk dat iedreeen zo'n fase meemaakt.
De kippen deden me denken aan chicken run dat was ook een leuke film. De animatie is leuk had natuurlijk perfect gekunt zoals de animatie van die andere animatie topper met die peguing die op zoek gaat naar de oorzaak van zijn voetseltekort maar deze animatie zijn grappig. Zoals de mare vos. En het sexy eendtje.

Raffael77
Geinige film. Best wel zielig ook maar moet zeggen dat die kleine net uit ei niet lelijk maar grappig uit ziet en een lief klein kinder stemmetje heefd althans bij de engelse versie.
4,5 voor het kuikentje

avatar van Demoniac
Raffael77 schreef:
4,5 voor het kuikentje

Ik heb ook de engelse versie gezien en het was inderdaad vooral een grappig en lief kuikentje in het begin. In de tweede fase was hij trouwens wel erg lelijk om tenslotte te veranderen in een mooie zwaan. Deze animatie was behoorlijk leuk. De muziek was goed. Ook grappig genoeg en niet te zoet.

avatar van mcdaktari
zo zeg dat deze film uit 2006 is en ik had er nog nooit van gehoord, ik ben best wel een liefhebber van animatie films in de stijl van shrek en iceage maar deze film vind ik persoonlijk wel zo super goed. echt mooi gemaakt, en vooral die kop van die worm in het begin hahahaha. ik kan me niet herineren dat deze film in de bios heeft gedraaid wat ik onvoorstelbaar vind, want wat mij betreft een DIKKE 10 een echte aanrader voor liefhebbers van dit soort

avatar van RodneyS
Aardige animatiefilm met het ow zo bekende verhaal van het 'Lelijke eendje'.
Ik snap wel dat deze niet in de bioscoop is geweest, het haalt het niet bij de top animatie film.
Toch is dit geen vervelende film en heb hem met plezier afgekeken.

avatar van RickZ
Matige getekende animatie en matig verhaaltje over rat en lelijk vogeltje

avatar van Legan
The Ugly Duckling and Me! was gisteren, hoewel niet aangekondigd op MM, op tv onder de titel Het Lelijke Eendje en ik. Hoewel het niets bijzonders meegeeft, is het prima onderhoudend en heeft het een leuk sfeertje. Leuk en sfeervol geanimeerd alleen niet zo gedetailleerd helaas. Het verhaal is voorspelbaar, maar toch slaagt het erin je mee te nemen omdat het nergens te cliché, te stereotiep, te moralistisch, te gericht op humor of te zoetsappig wordt. Gewoon leuk onschuldig vermaak met grappige en interessante personages en situaties.

Legan schreef:
The Ugly Duckling and Me! was gisteren, hoewel niet aangekondigd op MM, op tv onder de titel Het Kleine Lelijke Eendje en ik. Hoewel het niets bijzonders meegeeft, is het prima onderhoudend en heeft het een leuk sfeertje. Leuk en sfeervol geanimeerd alleen niet zo gedetailleerd helaas. Het verhaal is voorspelbaar, maar toch slaagt het erin je mee te nemen omdat het nergens te cliché, te stereotiep, te moralistisch, te gericht op humor of te zoetsappig wordt. Gewoon leuk onschuldig vermaak met grappige en interessante personages en situaties.

Op welke zender was hij dan en hoe laat??

avatar van Legan
stinissen schreef:
Op welke zender was hij dan en hoe laat??
Ned 3 10.30-12.00 (zie PM).

Titel was trouwens Het lelijke eendje en ik (zonder 'kleine').

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Lief en grappig.

Maar in beide opzichten nèt niet sterk genoeg.

Wat vooral opvalt is het 'kuiken' dat rechtstreeks gejat lijkt van 'For The Birds', een briljant Pixar-voorfilmpje. De humor is aardig, maar ook vaak voorspelbaar. Dat geldt tevens voor de mierzoete moraal, al hoort die nu eenmaal bij sprookjes. Gelukkig doet de animatie niet veel onder voor de vroege Blue Sky-producties.

Redelijk.

avatar van TheLionKingFan
Slechte animatiefilm.
Echt voor de kleinere kinderen.