What a Girl Wants (2003)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Dennie Gordon
met Amanda Bynes, Colin Firth en Kelly Preston

De tiener Daphne reist af van New York naar Engeland om op zoek te gaan naar haar vader. Hij weet niet dat hij een kind heeft met zijn Amerikaanse vriendin die hij ontmoette toen hij in Marokko werkte. Terwijl Daphne haar vader probeert te leren kennen moet ze zich aanpassen aan de voor haar nieuwe sociale regels waar ze mee te maken krijgt.

avatar van Fryce
Middelmatige feel good film. Vind Bynes leuk acteren.

avatar van TragieStar.*
Gisteren even half bekeken, maar ik had de film al een tijdje terug gezien, en ik vond het vrij matig.
De acteerprestaties waren duidelijk onder de maat, en alleen Bynes probeerde de film nog een beetje te redden ook al hielp dat niet echt.
Het verhaal is simpel en voorspelbaar maar toch kan je hier wel van genieten en dat snap ik ook wel.
Mij heeft het zelf niet heel veel gedaan maar toch een vrij middelmatige aardige film om eens een keer gezien te hebben.

Jammer dat Bynes heeft laten weten dat ze stopt met acteren want ze is best leuk om naar te kijken.

avatar van J.Ch.
Hmmm... Niet de beste uit het genre. Af en toe nogal ergeniswekkend, zo dik lag het er boven op. Zelfs voor mensen die de film nog nooit gezien hebben is de helft van de film moeiteloos te voorspellen na het kijken van drie minuten. Nou is dit genre sowieso niet echt subtiel te noemen, maar toch.

Colin Firth deed het best aardig (tja, wat moet 'ie anders, daar is hij toch een goede acteur voor), ik vond Bynes eerlijk gezegd nogal irritant, maar volgens mij is dat gewoon haar rol. Het verhaal is niet erg sterk maar het had voldoende kunnen zijn voor een leuke feel good -film, ware het niet dat de makers blijkbaar van mening waren dat wij zelf onze fantasie niet kunnen gebruiken om ons voor te stellen hoe de verschillende personages zich voelen, en dat het daarom noodzakelijk was om dit zó aan te dikken dat het af en toe haast pijnlijk is om naar te kijken.

De bedoelingen waren best goed, aan de acteurs zelf lag het ook niet, denk ik. Christina Cole (het stiefzusje), bijvoorbeeld, had best wat van haar rol kunnen maken. Uit Emma en Lost in Austen blijkt wel dat ze best in staat is om op een wat waardiger manier een bitch te spelen (ik ken haar eigenlijk alleen maar van verschillende bitch-rollen). Dat ze nu stampvoetend en gillend door het huis loopt, is nergens voor nodig en bovendien geheel niet in overeenkomst met wat je van een über-Engels meisje (want dat moet ze toch voorstellen) zou verwachten.

En zo is er verder genoeg op aan te merken, maar misschien moet je ook gewoon geen goed drama verwachten als je naar een dergelijke film gaat kijken. Voor een keertje is het misschien best leuk om naar te kijken, maar als je 'em een tweede of derde (misschien zelfs wel vierde) keer kijkt, vallen de onvolkomenheden toch steeds meer op.

avatar van rebjuh
IEUW

avatar van Elineloves
Bynes blijft leuk, maar dit is absoluut niet haar beste film nee..
Toch vind ik haar veelbelovend en hoop ik haar de komende tijd in wat diversere rollen te zien. Het genre komedie ligt haar wel, maar ik ken het ondertussen. Colin Firth blijf ik altijd zien als die man uit ''Bridget Jones'' en Kelly Preston vond ik een tikkeltje irritant.

Gelukkig is Oliver James een snoepie.

avatar van Emma'
Colin Firth blijft gewoon goed kunnen acteren, maar een romantische komedie komt gewoon vaak amateuristisch over op mij. Oliver James is inderdaad heel erg leuk Toch wel aardig verhaal en kijkt lekker weg. 2,5*

weer een leuke film met amanda bynes.
ik heb weer genoten en gelachen.

avatar van bellaatje
Aardige film, maar toch...............
Avontuur heb ik niet kunnen vinden

avatar van rep_robert
Aardig filmpje wat het vooral moet hebben van de spontane Bynes, die toch altijd een leuk koppie blijft hebben. Geen seksbom, maar gewoon lief en schattig. Ook de rest van de cast is charismatisch genoeg(Firth lijkt hier wel een voorproefje te nemen op The King's Speech) om het zeer zwakke verhaaltje overeind te houden. Vooral de love interest is een irritant personage(gespeeld door Oliver James) dat er haast wel gedwongen ingeschreven is, want dat werkte voor geen meter met Bynes.

Aardig, maar zeker niet de leukste Bynes film.

avatar van juliegirlxoxo
Amanda is echt heel goed in het spelen van een i don't care-type.Ze was prima voor deze rol.Het was niet meteen een top film maar zeker wel een film om te bekijken al je even een oppepper nodig hebt.

avatar van Julie
Eigenlijk vind ik deze film echt helemaal niet speciaal
verstand op nul en gewoon kijken..

Maar ach wat vind ik het altijd héérlijk om Colin Firth te zien acteren!

avatar van BlueJudaskiss
Julie schreef:
Maar ach wat vind ik het altijd héérlijk om Colin Firth te zien acteren!

En vergeet Amanda Byrnes niet

"Don't hug me, I'm British, we only show affection to dogs and horses"

Omg, ernstig De film is soms wel grappig met dit soort uitspraken en situaties, doch tussen deze momenten door vond ik het allemaal wat minder boeiend.
Het acteren vond ik redelijk, maar regelmatig over de top. De beeldkwaliteit is prima.
Het geluid bestaat uit popsongs en af en toe ouderwetse filmmuziek als contrast.
Het landhuis met prachtig ingerichte kamers vormt een mooi decor en de (kleding)styling is goed.

Het verhaal betreft tiener Daphne, een chaotisch type wildebras, die in een keurig en stijf Brits milieu terechtkomt. Heel aandoenlijk dat haar vader uiteindelijk zijn politieke carrière opzij zet, om niet zijn dochter verder in het keurslijf van strakke sociale leefregels te dwingen.
En zo kan ze ook haar romance met de rockster weer voortzetten. Én vader en moeder komen weer bij elkaar.

Een beetje mierzoet inderdaad Toch wel een aardige jeugdfilm.

Ok, nog een mooie one-liner voor de coming-of-agers dan:
"Why do you try so hard to fit in? You're born to stand out."

avatar van kuiponok
Gewoon leuk vermaak en een zeer goede Amanda Byrnes en niet te vergeten Colin Firth natuurlijk.

avatar van lynehook
Heel leuk filmpje! Echte wegkijker!

avatar van Hollywood-west36
Leuke film. Ben ik de enige die opviel dat Kelly Preston volgens mij helemaal niet kan zingen?
Nu een dagje ouder, dikke kont ook gekregen..

avatar van arno74
Leuk. Het verhaaltje (dochter vindt verloren vader) is op zich wel cliché maar het wordt wel erg vermakelijk en onderhoudend gebracht, mede met dank aan de opfleurende stijl en het fijne acteerwerk. Halverwege vond ik het wel eventjes wat inzakken met de te stereotype rollen van de stiefmoeder en -zus. Een vrolijke romantische feelgoodkomedie die erg fijn wegkijkt. Een ruime 3*.

avatar van Brabants
Lekkere zoete, simpele, schattige en leuke film. Alles is lekker voorpelbaar en precies volgens de boekjes. Het acteerwerk is prima en met dit alles is het dan ook een prima chick flick.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/familie/romantiek film...
Leuk (humor)/prima en ontroerend verhaal...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Colin Firth...
Prima camerabeweging...

avatar van Gish
Leuke pretentieloze film die, hangend op de bank, heerlijk wegkijkt.
Verloop van het vlot lopende verhaal is uiteraard voorspelbaar, maar dat is geen enkel probleem.
Amanda Bynes is spontaan en ontwapenend en Colin Firth is eigenlijk altijd goed.

Deze Avontuur / Komedie film, is vooral leuk voor jonge meisjes die dromen van een ander leven.

De hippe Amerikaanse tiener Daphne (Amanda Bynes) heeft nooit geweten wie haar vader is. Na enig speurwerk blijkt het lord Henry Dashwood (Colin Firth) te zijn, op en top Brits en zo stijf als een plank. Dashwood is de absolute tegenpool van zijn vlotte dochter en als zij hem bezoekt, zorgt ze al snel voor de nodige opschudding in diens aristocratische kringen.

Er doet een aantal Britse topacteurs mee in deze film, maar dat mag niet baten. Het blijft een matig tienerfilmpje vol Amerikaanse (vrijgevochten, modern) en Britse (stijve harken) stereotypes.