Multiplicity (1996)

geregisseerd door Harold Ramis
met Michael Keaton, Andie MacDowell en Richard Masur

Doug Kinney staat onder een grote druk: zijn werk, zijn vrouw en zijn dochter zorgen ervoor dat hij weinig tijd voor zichzelf overhoudt. Wanneer hij door een wetenschapper benaderd wordt met een voorstel om zichzelf te klonen, pakt hij deze kans met beide handen aan.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Er zitten wel een paar geestige momenten in de film (de klonen van Keaton die steeds dommer worden), maar erg denderend is het allemaal niet. Keaton speelt wel leuk, maar dat is niet genoeg om de film te redden. 2 en een halve ster.

neo (crew)
ja deze is erg leuk.als keaton eenmaal die paar klonen heeft gaat het echt mis en dat maakt de film juist leuker.andie macdowell heeft ook een leuke rol

Wel redelijk

BS
redelijke film,ik vind het begin goed maar als hij zichzelf blijft klonen wordt het alleen maar dommer.Niet erg leuk maar net genooeg voor een glimlach.
2.5 ster

tom
Het slaat vooropgesteld natuurlijk helemaal nergens op. Het verhaal zit vol met gaten, het is allemaal niet egt intelligent, voorspelbaar en het acteerwerk is matig. Maar toch moest ik heel erg lachen af en toe. Vond de kloon nr. 4 het grappigst. Je kon af en toe wel erg duidelijk zien dat het in elkaar gemonteerd is. Maar toch wel de moeite waard om een keertje te zien.
2 sterren

avatar van narva77
Waarom hebben ze Andie MacDowell niet 4x gekloond?

geweldige komedie, met een fantastische Keaton.
heb de film al tig keren gezien, en hij gaat nooit vervelen.

avatar van remorz
Vond één Michael Keaton altijd al irritant

avatar van bisse
Ik vond deze film dus echt super en dat komt voornamelijk door Keaton.

avatar van Esteban
Leuk concept waar weinig word mee gedaan. De humor staat op een laag pitje en Michael Keaton die 'typetjes' wilt neerzetten is pijnlijk om aan te zien. He ain't a comedian.

Multiplicity *1/2

narva77 schreef:
Waarom hebben ze Andie MacDowell niet 4x gekloond?

Dan schrik je kijkers af?

film_kaza
niet enorm veel lol maar ik heb hem wel uitgekeken.

3 sterren.

avatar van Moviestar1979
Leuke speelfilm waarin Michael Keaton het maar flink druk heeft gehad bij het filmen.
Af en toe geslaagde humor.

2,5 *

avatar van missl
Niet echt bijzonder maar wel vermakelijk en soms grappig.

avatar van Legan
Een aardig niemendalletje. Nergens bijzonder, maar daarintegen ook nergens vervelend.

Toch wel een leuke komedie, vooral door Michael Keaton. Ook het concept van deze film was wel goed,

avatar van Aapje81
Sluit mij volledig aan bij mijn voorganger. Erg sympathieke film met leuke acteurs en best een orgineel idee. Ideaal voor een zaterdagavond.

Moet zeggen dat ik de score voor deze film erg laag vind. Ook gezien de beoordelingen hier... Erg vermakelijke film met vooral een goed acterende Michael Keaton! Vond juist dat hij de verschillende types erg goed neerzette! Vooral kloon nummer 4 was bij vlagen hilarisch, maar ja dat is gewoon mijn humor Qua montage niets aan op te merken, ziet er strak uit vooral gezien het feit dat in bijna elke scene twee Keatons speelden...

avatar van Purmerend
De leukste scene vond ik vooral toen die derde erbij kwam.

avatar van decicco
Erg leuke film voor tussendoor. Sterk geacteerd door Keaton. Ook een aantal zeer lachwekkende scenes in deze film te zien. Zeer zeker een aanrader als je een keertje wil lachen en toch ook eens iets anders wil zien .

Wat een negatieve recenties hier zeg. Dit is de beste comedie die ik ooit heb gezien, origineel, heb en meerdere keren gezien, hij blijft leuk nummer 1

avatar van Muggsy
Leuke premisse maar bleef de hele tijd nogal braaf. Ook voegde de laatste kloon niet echt veel toe wat betrof komische momenten, werd op een gegeven moment wel heel erg simpel. Einde was maar schwang wang wang.

avatar van movie fan
wat een lage score zeg .

Deze film vond ik echt de moeite waard ! Een degelyk verhaal en een geweldige michael keaton , Hy deed zyn rollen echt geweldig . De rest van de cast was ook goed , maar michael keaton steeld hier echt de show . Zeer vermakelyk en grappig , echt de moeite waard .

Een verdiende 4,5 op 5 !

Deze film heb ik lang geleden voor het eerst gezien, VHS was nog de standaard. En deze is me steeds bijgebleven, reden om er een half punt extra op te gooien. Enkele hilarische LOL scenes.
Hi Steve

avatar van kanjertje
Leuke film zondermeer

avatar van Betamax
Wel leuk maar word nergens speciaal.
Verhaal super voorpelbaar maar dat stoorde niet.

avatar van DragQueen
Leuke Komedie, met dito verhaaltje. Keaton en MacDowell acteren prima, en brengen hun rollen op een grappige manier. Verder bevat de film wel een paar geestige momenten, maar springt hij nergens echt boven de middelmaat uit. Toch vermakelijk kijkvoer. 2,5 Ster.

avatar van stefan dias
Deze mag er best zijn. Michael Keaton is grappig. Goede acteur.

avatar van Roger Thornhill
Zeer vermakelijke film met Michael Keaton als ideale acteurs (hoewel Jim Carrey ook wel doorschemert in de anarchistische gedragingen van versie nummer 4). Andie MacDowell biedt prima tegenwicht, en hoewel het nergens hoogstaand wordt en op het einde ook wel enigszins voorspelbaar zakt het ook nergens echt in, nogmaals vooral dankzij Keaton die de verschillende Dougs op fraaie wijze en vol energie neerzet.