Plan C (2012)

Nederland
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Max Porcelijn
met Ruben van der Meer, Ton Kas en René van 't Hof

Ronald Plasmeyer (Ruben van der Meer) is een Amsterdamse rechercheur van laag kaliber met gokschulden. Wanneer de Chinese onderwereldfiguur Hao om zijn geld terug te krijgen Ronalds ex-vrouw en zoontje bedreigt, bedenkt Ronald een geniaal plan om alles recht te zetten. Twee kleine criminelen (Ton Kas en René van ’t Hof) zullen geweldloos een illegaal pokertoernooi overvallen. Omdat Ronald zelf meespeelt, heeft hij een perfect alibi.

173 BERICHTEN 20 MENINGEN
geplaatst: 10 mei 2013, 20:21 uur [permalink]
david bohm schreef:
Verrassend leuke en onderhoudende film van Nederlandse bodem met zo nu en dan heerlijke dialogen. Het acteerwerk van de cast is dik in orde en het voorspelbare maar geinige verhaal is erg onderhoudend. Positieve verrassing.

Helemaal mee eens! Met Ton Kas als hilarische uitschieter.Wat is hij toch een heerlijke acteur.

avatar van lexiepexie
geplaatst: 10 juni 2013, 18:40 uur [permalink]
topfilm!

avatar van cantforgetyou
geplaatst: 19 augustus 2013, 22:47 uur [permalink]
Eigenlijk best een leuke film. Ik moet zeggen, dat ik even dacht: 'spoelen maar weer'. Ik ben niet zo'n Ruben fan. Maar hier zette hij toch een mooie rol neer. De acteur Ton Kas is erg grappig. Vooral de auto scene dat hij wil gaan neu....

avatar van Capablanca
geplaatst: 24 december 2013, 19:37 uur [permalink]
Meevaller, leuke film met veel droge humor!

geplaatst: 24 december 2013, 22:12 uur [permalink]
Aardig filmpje. Sommige delen hadden ook prima overgeslagen kunnen worden, maar andere stukken vond ik echt hilarisch. De scéne van René van Hof en Ton Kas in de auto bijvoorbeeld. Die laatste zet sowieso een prachtige rol neer. Er is ook genoeg op aan te merken, maar dat moet je bij dit soort films niet doen. Gewoon 3*.

avatar van panax
geplaatst: 27 december 2013, 22:52 uur [permalink]
leuke film met droge humor en een fantastische ton kas ,wat een man is dat !!!
geen bloed op de vloer hahahaha!!!!!!

avatar van orko82
geplaatst: 12 februari 2014, 08:47 uur [permalink]
Wat een slechte film was dit. Ik begrijp dat dit een film moet zijn over sullige criminelen en politielui, maar nergens had de film de juiste vaart. Ik had deze film opgezet voor mijn vader onder het mom van 'we gaan een leuke Nederlandse film kijken'. Maar het enthousiasme moest al snel plaatsmaken voor plaatsvervangende schaamte.

geplaatst: 28 mei 2014, 21:16 uur [permalink]
Met moeite uitgekeken. Erg traaaaag met het verhaal. En ook weer eens onzinning en totaal onnodig gevloek in de auto. Sloeg echt nergens op die scene. Einde was wel voorspelbaar. Zeer matig.
Alleen Ruben van de Meer speelt wel redelijk.

avatar van ockhausen
geplaatst: 8 juni 2014, 20:21 uur [permalink]
wat een slechte acteerwerk. ruben ga nooit meer acteren...

avatar van -LvB-
geplaatst: 29 juni 2014, 16:44 uur [permalink]
Men neme Fargo en een willekeurige Ritchie film, gooi het in de blender en je hebt Plan C.

Ondanks dat we soortgelijke plots eerder en natuurlijk beter uitgevoerd hebben gezien blijft het een prima film. Vooral het droogkomische was erg goed uitgewerkt
Helemaal voor nederlandse begrippen zie ik het overduidelijke jatwerk mar gedeeltelijk door de vingers. Goeie 3*

geplaatst: 23 augustus 2014, 22:42 uur [permalink]
Hoewel ik Ton Kas best grappig kan vinden heb ik deze film maar net kunnen uitzitten. Wat een dramafilm dit zeg. Sneue dialogen, nergens een centje spanning, hemeltergend traag, nooit echt grappig, voorspelbaar en nietszeggend einde.

geplaatst: 3 november 2014, 19:22 uur [permalink]
Goeie film waarin een agent zich steeds dieper in de problemen werkt vanwege een gokschuld. Qua verloop kent het verhaal niet echt verrassingen, maar het is allemaal wel prima opgebouwd. Ook de tragikomische toon wordt perfect neergezet. De cast doet het goed en vooral Ton Kas steelt de show in de scenes waar hij in zit. Als regiedebuut zeker wel geslaagd.

geplaatst: 20 september 2015, 16:17 uur [permalink]
Niet de mooie jongen uithangen 🙂
Briljant.
Verveelt niet.
Gisteren voor de 4e x gezien.

avatar van DutchTakeshiro
geplaatst: 21 september 2015, 20:31 uur [permalink]
Niet de mooie jongen uithangen!

Redelijke film van Nederlandse bodem. Probleem is alleen dat bijna alle Nederlandse films voortborduren op Amerikaanse/Britse tegenhangers. Zo wordt er zelden wat origineels afgeleverd. Plan C is daar geen uitzondering op. De bekende clichés komen langs. Toegegeven: Plan C weet op een aantal punten prima te scoren. Het is per definitie niet een slechte film. Regisseur Max Porcelijn mag best een schouderklopje krijgen voor zijn werk. Zeker als je kijkt dat dit zijn eerste speelfilm is. De sfeer in Plan C is voelbaar en goed in beeld gebracht.

Ruben van der Meer doet het niet slecht. Ik vind hem alleen beter als komiek. Hij heeft moeite om zijn personage diepgang mee te geven. Het acteerniveau is niet altijd even goed. Zeker als hij communiceert met zijn ex en zijn zoon daalt het niveau. René van 't Hof speelt het minst van allemaal. Dit komt voornamelijk omdat zijn personage vrij saai is. Ton Kas is het leukst als de vrij instabiele Bram. De dialogen zijn over het algemeen niet interessant. Het personage Bram zorgt er gelukkig voor dat het niet al te dramatisch is.

Verder valt er niet zo veel te vertellen over deze film. Het is een dertien in een dozijn film die gelukkig je aandacht vrij lang weet vast te houden. Ik heb veel moeite om Nederlandse film goed te vinden. Ik vind ze bijna altijd inferieur aan films uit andere landen. Plan C heeft in ieder geval mijn interesse gewekt toen ik zag dat Ruben van der Meer er in speelt. Prima tussendoortje.

avatar van 93.9
geplaatst: 22 september 2015, 22:01 uur [permalink]
Je moet er echt ff in komen en bevatten wat de style en mood van deze film is.
Daarna wordt ie me toch een partij hilarisch..

avatar van nadrin
geplaatst: 23 september 2015, 04:04 uur [permalink]
Alles duurde heel lang enwat een geouwehoer

avatar van frolunda
geplaatst: 25 september 2015, 12:19 uur [permalink]
Leuke film waar ik me prima bij vermaakt heb.Verder sluit ik me graag aan bij de superlatieven voor Ton Kas.........ik zat op een gegeven te wachten tot ie weer in beeld kwam.Absoluut hilarisch.

geplaatst: 30 september 2015, 22:06 uur [permalink]
Wat kan die ruben van der meer toch goed acteren he. Ongellooflijk multitalent die gast. Verder vond ik dit ook een zeer ok filmpje. dus top van nl bodem.

avatar van ILDIB
geplaatst: 10 oktober 2015, 21:23 uur [permalink]
Prettige film met redelijk wat onnederlandse scènes. prima wegkijker. Alleen ton kaas leek teveel op andere rollen die ie speelt.

avatar van Walter S.
geplaatst: 15 februari 2016, 05:10 uur [permalink]
Mooie sullige film (positief bedoelt) met enkele van mijn favoriete NLse acteurs zoals Ton Kas en Kees Hulst.
NederCoen, uiteraard kan het niet tippen aan de genialiteit van de Coen Bros, maar dat hoeft ook niet en kan mijn pret niet drukken. Best mee vermaakt.

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 6 april 2016, 20:54 uur [permalink]
Fijne rustige rol van van der Meer.
De altijd heerlijke droge rol van T Kas. Inderdaad wel een bekend typetje .Maar zo gort droog ,ja leuk.
De soundtrack was voor Nederlandse doen ook niet slecht .
gelukkig is het niet die typische platte shit zoals vaak voorkomt in Nederlandse films.
Vandaar ook net iets boven de gemiddelde Nederlandse films ,,maar ook geen grote uitschieter.
3,5 *

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 14 mei, 21:19 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Plan C

Gisteravond was ‘Plan C’ op NPO 3 en na een gezellige dag in o.a. Westerbork rond te hebben gelopen hebben we besloten deze film te gaan bekijken, wat na een herziening toch flink was tegengevallen en ik het bijna ‘troep van de onderste plank’ wou noemen puur omdat mijn kijkervaring dit keer tientallen malen slechter was dan de eerste keer.

We volgen in ‘Plan C’ Ronald Plasmeyer die een geldschuld heeft bij wat Chinezen. Ronald, rechercheur bij de politie en gokverslaafde (hoe hij het ook wel noemt: een spelletje waar skills nodig zijn) met vooral poker laat zijn zoontje in een te diepgevaar lopen wanneer de Chinezen een bezoekje aan zijn ex- haar huis komt bezoeken. Wanneer ze deze kort en klein hebben geslagen moet Ronald wel wat om zijn geldschuld weg te krijgen, en bedenkt met twee anderen een overval op woensdag. Wanneer dit fout gaat (er drie doden vallen) komt Ronald diep in gevaar bij de politie maar, hij kreeg het geld ook nog niet eens.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het totale eind niet heb gezien want ik was in slaapgevallen en wil deze mening ook even kort houden want dan kan ik mijn weekend ook weer afronden. Na deze herziening is de film me vies tegengevallen en ik moet eerlijk zeggen, genoten heb ik niet, want hij was een beetje saai. Ton Kas weet de film nog meer en deels te redden maar daar bleef het bij.

avatar van K. V.
geplaatst: 18 mei, 21:31 uur [permalink]
Deze was op tv en vond het wel een leuke film. Een leuk verhaaltje en de cast deed het ook niet slecht. Het was geen echte film, maar ook niet waw, prima om eens mee te pikken als hij op tv passeert.