• 11.795 nieuwsartikelen

Met onder meer: Ruben van der Meer, Ton Kas en René van 't Hof

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 1 maart 2012

Plot Plan C

Ronald Plasmeyer (Ruben van der Meer) is een Amsterdamse rechercheur van laag kaliber met gokschulden. Wanneer de Chinese onderwereldfiguur Hao om zijn geld terug te krijgen Ronalds ex-vrouw en zoontje bedreigt, bedenkt Ronald een geniaal plan om alles recht te zetten. Twee kleine criminelen (Ton Kas en René van ’t Hof) zullen geweldloos een illegaal pokertoernooi overvallen. Omdat Ronald zelf meespeelt, heeft hij een perfect alibi.

logo tmdbimage

avatar van EWJ80

EWJ80

zit geen vehaal in rommel

zonder van de acteurs & actrices die hun werk alleen ze kunnen veel meer

maar ik zooit tussen niet mij smaak

avatar van De wind

De wind

Aardige filmpje maar dat Ruben geen film kan dragen is mij, na het zien van deze 90 minuten, wel pijnlijk duidelijk. Continu overacting terwijl de rol anders lijkt te vragen.

avatar van handelaar

handelaar

Zijn voor deze NL film geen ondertitels te vinden voor Doven en Slechthorenden?

avatar van Robi

Robi

Ik had eigenlijk wel hoge verwachtingen van deze film. Een film met een hoop van mijn favoriete Nederlandse acteurs. Een komedie ook. Maar toch. Hij komt maar lastig van de grond. Een film over een politieman met gokschulden die een manier verzint om van zijn schulden af te komen. Echt super grappig is het ook niet. Al zitten er wel leuke scenes in. Maar dat zijn leuke scenes die ik vooral leuk vind omdat ze door mijn favoriete acteurs gespeeld worden. Dus helemaal neutraal sta ik er ook niet in. Eigenlijk is vooral het verhaal en ook de dialogen maar heel mager. En ik geef de film dus vooral drie sterren omdat er zoveel leuke acteurs in meespelen en omdat de film ook best wel loopt. Hij verveelt me niet. Maar als het een film was geweest waar niet deze leuke acteurs in mee hadden gespeeld had ik hem waarschijnlijk toch een onvoldoende gegeven. Te ongeloofwaardig en niet leuk genoeg zou ik dan zeggen.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Na zes jaar in de herziening, en ik vond hem eigenlijk nog even sterk, met Ton Kas die me nog altijd doet terugdeinzen. Leuk ook om Horace Cohen weer te zien; ik leerde Ruben van der Meer kennen via hun samenwerking in Live opgenomen (1999) en Frøland (2001), twee televisieseries die helaas nooit op DVD zijn verschenen. En wat ziet Henry van Loon er hier nog jong uit!

avatar van james_cameron

james_cameron

Best geinige nederlandse misdaadfilm, die qua toon een beetje tussen Jiskefet, Guy Ritchie en de gebroeders Coen in zit. De plot heeft niet veel om het lijf, maar de degelijke cast weet er iets leuks van te maken, met vooral Ton Kas bijzonder sterk op dreef als ongeleid projectiel die de plannen van hoofdrolspeler Ruben van der Meer danig in de war schopt. Leuke dialogen ook.