Prelude to a Kiss (1992)

Romantiek / Fantasy

geregisseerd door Norman René
met Alec Baldwin, Meg Ryan en Kathy Bates

Op de bruiloft van Peter (Baldwin) en Rita, ontmoet Rita (Ryan) een vreemde oude man die vraagt om een kus van de bruid. Deze kus heeft echter verstrekkende gevolgen voor zowel Rita als de vreemde man.

avatar van jassonn
Alec baldwin die een paar woordjes nederlands spreekt(dat hebben we vaker gezien).

GerwinF
jassonn schreef:

"Je hebt erg witte tanden"

JA!? NOU EN!

avatar van jassonn
had je het tegen mij?

avatar van MaryCorleone
'Dat is om je mee op te eten!'
2,5 punt voor de uitstekend uitgesproken nederlandse woorden van Baldwin

avatar van Captain Pervert
Inderdaad

avatar van The One Ring
Weer een aardig idee dat te standaard uitgewerkt wordt. Ryan acteerd hier echter niet verkeerd.

avatar van white stealth
Lekker vage film

Het is al een tijdje geleden dat ik deze film heb gezien. Ik herinner me wel dat dit één van de beste films is die ik ooit gezien heb. Het verhaal is heel origineel en mooi.

Dick2008
De eerste keer dat ik deze film zag heb ik hem halverwege uit gezet. Nu in zijn geheel gezien. Op zich is het verhaal niet slecht. Toch kon de film me nauwelijks boeien. De 2e helft wordt iets beter maar in zijn totaal een slaapverwekkende, irritatie opwekkende film. De oude man speelt nog het best, verder matig acteerwerk.

avatar van TragieStar.*
Heel lang geleden gezien, en ik herinner me er nog weinig van. Dus de film is echt boeiend en dus hij blijft ook niet lang hangen.
Het verhaal is zwak maar toch wel leuk uitgewerkt.
Er zitten een paar overdreven maar ook grappige stukken tussen en dat maakt de film weer een beetje goed.
Meg Ryan die alleen maar in dezelfde films speelt, kan toch wel goed acteren hoor.

3* voor de moeite een keer te zien.

Wat moet je hier nu over zeggen? Ik had moeite wakker te bljven. Dus staarde ik maar naar Meg's kraaiepooitjes als ze lachte, schattig trouwens, die nu verwdwenen zijn net als Meg zelfs trouwens, nip/tucs had ze beter kunnen laten.......good old charmer Baldwin heb ik toch ook echt veel beter gezien dan hier........nou ja, RTL8 werkt ouwe films weg?

avatar van wrist
"je hebt erg witte tanden"

"Dat is om je beter mee op te eten"

avatar van soom
Ik vond 't geen gehoor dat Alec Baldwin die woorden uitsprak. Dan deed Matt Damon het toch wel nog iets beter.... .

Verder erg romantisch, best leuk. Vooral Meg Ryan deed het hier goed, de rest was wel ontzettend vergezocht, maar het was dus wel leuk, vooral dus vanwege Meg.. 3,5*.

Tegenvallende romcom waarin de vrouw van een pas getrouwd stel zich opeens anders gaat gedragen en waarbij echte liefde het lichaam ontstijgt. De eigenaardige plot-twist (de gedaanteverwisseling) komt totaal niet uit de verf hier. Ook is de film nogal traag, zeker voor een Hollywood-comedie. Enigste pluspuntjes zijn de hoofdrolspeler. Meg Ryan is charmant en vrolijk als altijd, en ook Alec Baldwin doet het niet verkeerd.

avatar van ILDIB
Gewoon prettig filmpje..

avatar van Fran
Wat een tegenvaller deze film. Het verhaal als eerste al slaat helemaal nergens op. Ze wordt afgelebberd door een oude man en vervolgens wisselen ze van lichaam. Het lijkt wel een onderwerp voor een kinderfilm. Ik weet dat gedaanteverwisselingen vele keren eerder zijn gedaan en ook in films voor volwassenen maar bij deze film vind ik het zo infantiel neergezet.

Meg Ryan doet hier weer haar wel bekende trucje. Namelijk het neerzetten van een wat licht neurotisch, chaotisch, wereldvreemde maar oh zo leuk en aandoenlijk persoontje. Dat doet ze wel goed maar in deze setting deed het me weinig. Ze bracht ook helemaal niet overtuigend over dat er nu een oude man in haar huiste zoals toen op hun huwelijksreis. Alec Baldwin vond ik helemaal niets. Hij liep de gehele tijd een beetje verontwaardigd te doen maar kwam verder totaal niet uit de verf.

Wat mij betreft is dit een filmpje om snel te vergeten en nooit meer op te zetten.