The Amazing Spider-Man (1977)

Alternatieve titel: Spider-Man

Actie / Misdaad

geregisseerd door E.W. Swackhamer
met Nicholas Hammond, David White en Michael Pataki

Eindexamenkandidaat Peter Parker (Hammond) wordt door een radioactieve spin gebeten en wordt zo de superheld uit de titel: hij beklimt muren en bestrijdt met succes een afpersers-complot.

goh...da's niet de originele poster

waar heb je dat plaatje precies vandaan?

Hobbes schreef:

goh...da's niet de originele poster

waar heb je dat plaatje precies vandaan?

Na heel lang zoeken en ik zou echt niet meer weten waar dat was...

gevonden

't is een speciale poster getekend door Joe Jusko. De setting komt me behoorlijk bekend voor door een poster van McFarlane (ook spidey) vraag me af of deze daardoor geinspireerd is.

anywho, 't is een mooi plaatje

avatar van Mischa
Matte film, met in de hoofdrol één van die draakjes uit the Sound of Music (die knaap die "Adieu, adieu, to jeu and jeu and jeuheu!" zingt).

Drie sterren vanwege de goede herrineringen die ik hier aan heb. Heb hem toen ik klein was wel 7x gezien (als het niet vaker is).

avatar van jumpstylemovie
kut film , serie gaat nog wel

avatar van tommykonijn
Hier vond ik niet veel en jamer genoeg vind ik ook hier weer de nieuwe Films veel beter enkel het Verhaal was Goed dus kortom : Geen aanrader.

avatar van niethie
Tijdens de hele hype van de eerste film destijds eens een keertje gezien, kan me er weinig meer van herrineren behalve dat het heel erg cheesy en rommelig was en (uiteraard) in de verre verte niet kon tippen aan de geweldige remake. Heb er wel om kunnen lachen (dat wel) maar voor de rest had het niet veel om hand.

2 sterren

avatar van jumpstylemovie
Stem verhoogd. Vond hem nu beter als eerst.

avatar van movie acteurs
Begin/midden jaren 70 kwamen de Spider man series na het succes van de legendarische serie Batman. Serie van Spider man is niet echt legendarisch geworden.. De films stellen weinig voor. Vooral als je naar de duurdere producties kijkt van regisseur Sam Raimi die de tegenwoordige Spider Man films heeft gemaakt. Het ziet er allemaal lachwekkend uit mede daarom wel leuk. Heel soms ben ik hier wel kritisch over, maar voor een film die 92 minuten vermaakt, liever niet. 3,0.

avatar van Captain Pervert
LOL.

Veel gelul, weinig actie. Kijk even rond 53 minuten daar klimt hij een gebouw omhoog. Nou ja, een beetje zoals Batman en Robin dat deden in 1966.