CLONED: The Recreator Chronicles (2012)

Alternatieve titel: Recreator

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Gregory Orr
met Stella Maeve, Alexander Nifong en Jamal Mallory-McCree

Duplicaten, dubbelgangers, recreaties. Noem ze hoe je ze noemen wil, ze zijn exacte kopieën van Craig, Tracy en Derek. Drie vrienden die op een camping-trip per ongeluk een dodelijk experiment uitvoerden onder leiding van de Recreator, een mysterieuze wetenschapper met een passie voor het klonen. Opgesloten door hun ontvoerders zijn de tieners geen partij voor hun fysiek sterkere, snellere en betere tweede ik. Hun enige hoop is om ze te slim af te zijn door met gevaar voor eigen leven te ontsnappen.

avatar van HALVE TAMME.
Ik ben nieuwsgierig gemaakt,vanavond maar eens bekijken.

avatar van MattOnTheNet
Natuurlijk zijn niet alle films van het kaliber Pulp Fiction, the Shawshank Redemption of Lord Of The Rings maar een beetje kritisch mag je toch wel zijn. Het komt zelden voor dat ik een film niet afkijk, maar bij deze was het zo ver. Na 30 minuten vond ik het voldoende. Hoofdreden was de abominabel slechte acteer prestaties van de hele cast: een macho die om onduidelijke reden een derde wiel aan de love-wagon van een immer wezenloos kijkende dame, die constant gevolgd wordt door een pluizige studentikoze knaap met een Donovan haardracht uit de jaren 60 en een plank voor zijn kop. Onophoudelijk dringt de laatste zijn amoureuze gevoelens op aan de hoofdrolspeelster met een persistentie van een reu die achter een loopse teef aan loopt. Op zijn minst irritant. Dit samen met een onvoorstelbaar onnozel verhaal maakt een funeste combinatie. De manier waarop deze en gene wordt gekloond is ontsproten uit de fantasie van een 7 jarige. In de bijbel staat dat Onze Lieve Heer een kluit klei ter hand nam om Adam gestalte te geven; de enige overeenkomst hier is dat een klei-achtige substantie uit een door de bliksem getroffen riool kolk de bron is van de duplicaten en de ellende. In een scène waarbij de drie gekloonde hoofdpersonen in Adams kostuum buiten op de veranda zitten, blijken ze geen van allen te weten hoe of wat ze moeten eten, maar een schijnbaar aangeboren gevoel voor zedigheid doet de dame haar borsten verbergen met zulk een kracht dat ze als een stel pannenkoeken onder de verhullende armen worden geperst als pasta uit een pasta machine. Een gemiste kans om in ieder geval de grootste zeurders van het lijf te houden: "de film was naadje maar ze had fraaie Jopen!" (Leeftijd is 16 jaar dus dàt mogen we zien; de rest wil je niet eens zien).

Uiteraard moet jezelf uitmaken of dit een film voor je is; voor mij was 30 minuten voldoende, waarna een resolute "delete" volgde op mijn PCH.

avatar van HALVE TAMME.
Gister gezien,en ik kan alleen maar zeggen dat ik me eigen graag aansluit bij de recensie van MattOnTheNet.

talska
15 minuten max en ik kapte met verder kijken.

Acteren zag er niet uit, de muziek was slecht. Muziek is voor mij in een film erg belangrijk.

Goed dit was geen B film maar een duidelijk Z film. Sorry maar dit is gewoon triest.

Geen top film, maar als je maar 15 minuten kijkt, stem dan niet..

De film begon slecht, maar gaande weg werd hij steeds beter. Mooie meid ook die Stella.
Het einde vond ik zelfs gewoon goed, dat was even een ril moment, tuurlijk is het wel vaker gedaan, maar al met al kon mij de film zeker wel bekoren.

3 sterren.

talska
kampsie1 schreef:

3 sterren.

Nou goed man dat jij hem toch goed vond, zegt natuurlijk genoeg. Echte film kenners hebben aan 15 minuten genoeg. LOL

kampsie1 schreef:

Mee eens.

Als je een film na een paar minuten of halverwege uitzet kan je hem toch niet voor de volle 100% beoordelen en een stem uitbrengen is dan helemaal ongeloofwaardig in mijn ogen.

Ja talska, ik heb een eigen mening, ik kijk weet ik leuk vind, niet omdat iemand zichzelf filmkenner noemt en en film slecht noemt.

Ik respecteer de mening van o.a halve tamme en Mattonthenet. Het was ook geen top film, maar jouw uitlating als zijnde ik ben een kenner, dus ik heb gelijk vind ik nogal arrogant, waarschijnlijk heb ik in mijn leven al heel wat meer films als jouw gezien, maar een kenner, nee ik ben een liefhebber.

Amen

avatar van Norman Mailer
Zitten er ook tieten in?

Dat niet echt, maar die Stella kijkt wel hel Eh zaadvragend..

avatar van Norman Mailer
Mèh, dan ga ik deze dus niet koekeloeren hoor.

Norman Mailer schreef:

HALVE TAMME. schreef:

Mee eens.

Absoluut niet mee eens. Als je een bord bedorven tomatensoep eet, weet je na 5 scheppen wel voldoende en laat de rest staan. Als ik dertig minuten blijf kijken en dan besluit dat het zooi is, heb ik geen 100% nodig om mij een mening te vormen. Het verbaast me daarbij dat er mensen zijn die anderen aanvallen om hun kijkgedrag of de aantal minuten die ze de film uitzitten. Dacht toch altijd dat het hier ging om een persoonlijke mening over de film, en niet over andere mensen.

Norman Mailer schreef:
Zitten er ook tieten in?

Yep. Of het is een whoopy cushion die ze onder d'r arm heeft......

MattOnTheNet schreef:

A) het is geen persoonlijke aanval,ik laat gewoon mijn mening horen.

B) soep,film wel een hele rare vergelijking ,maar ik begrijp wat jij bedoeld(duidelijk probeert te maken)en respecteer je mening.

C) MM is inderdaad een site waar je je eigen persoonlijke mening kan geven over een film,maar MM is ook een site om te discussiëren zowel over films als over iemand zijn mening(discussiëren doe als je een verschil van mening hebt).

D) twee zielen,maar niet dezelfde gedachte.

avatar van tattoobob
***film

avatar van MattOnTheNet
OK. Laten we het er mee eens zijn dat we het oneens zijn.!

Overigens, de tomatensoep was niet lukraak gekozen maar was een (subtiele?) verwijzing naar www_rottentomatoes_com

avatar van Re73
ok alles goed en wel maar moet ik deze nu wel of niet gaan kijken ? Of zal ik beginnen met het laatste halfuur?

"Smaken verschillen".

Ik vind persoonlijk dat je een film altijd een kans moet geven,behalve als het genre je helemaal niet aanstaat.Misschien is dit wel de film voor jou Re73,dus veel kijkplezier.

avatar van henkula
Re73 schreef:

Gewoon doen wat je zelf leuk vind, ik zelf heb 'm bijna uitgezien. Aan het begin zagen we 'Q' uit Startrek, dat leek dan wat te gaan worden, helaas. Hij was snel verdwenen.

avatar van horizons
Eigenlijk viel het wel mee. En het einde was nog ok uitgevoerd ook idd.

Ik heb hem maar tot het einde gekeken.
Het enige mooie is het verhaal, maar daarvoor moet je er wel van houden. slecht uitgevoerde horror maar toch vond ik hem de moeite waard.