Man Trouble (1992)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bob Rafelson
met Jack Nicholson, Ellen Barkin en Harry Dean Stanton

De angstige zangeres Joan voelt zich niet veilig in het appartement van haar zuster Andy waar zij alleen verblijft, en besluit een professionele waakhond te huren. Hondentrainer Harry ziet in de rijke Joan de oplossing voor zijn financiële moeilijkheden en probeert haar te versieren. Zijn problemen worden echter alleen maar groter, als Joan's zus wordt ontvoerd door haar schatrijke ex-vriend en als deze oude bekende van Harry tevens één van zijn grootste schuldeisers blijkt te zijn.

neo (crew)
de film is leuk,maar dat komt alleen door het goeie acteerwerk van jack nicholson en ellen barkin.

De film kwam me niet echt bekend voor, maar ik weet wel dat ik een film heb gezien waarbij (volgens mij) Nicholson met zo'n hond (of twee) aan kwam zetten en die aan vrouw in dat huis aansmeerde. Is dat deze?

FisherKing
de film is leuk,maar dat komt alleen door het goeie acteerwerk van Jack Nicholson en Ellen Barkin.
Klopt helemaal !

avatar van Phil Leotardo
Mmm misschien dat ik hem vanavond ga kijken. Hij komt op RTL5 om 20.30 uur.

avatar van Redlop
Vreemd dat Bob Rafelson na het meesterwerk '5 easy pieces' alleen maar marginale zooi heeft gemaakt.

Wellicht dat Nicholson for ol' times sake meegedaan heeft in een paar ervan. Deze was wel erg flauw. 2,5*

avatar van thomzi50
De cover zegt al genoeg over de film. Een ongelofelijk kneuzig verhaal, lelijk camera werk, en goh wat een afzichtelijke cover. Barkin en vooral Nicholson redden nog wat er te redden valt en zorgen voor een krappe 2 sterren. Een grote teleurstelling en een draak van een verhaal.

avatar van Mescaline
Erg flauw en best nogal langdradig.
Daarin tegen zijn de acteer prestaties wel om aantezien.
Daarom toch nog 2,5 sterren.

veron35
Jammer dat Jack Nicholson zich hieraan verleend... Niet zo heel goed.

Geen toppertje, maar voor een film waar ik en mn vriendin zomaar op stuitten zeker niet slecht. Het plot was behoorlijk warrig, maar de acteurs maakten er zeker wat leuks van.

avatar van pollyke
ik ben erg geboeid door de mimiek en de bijzondere acteerkunsten van jack nicholson,
alleen daarom wou ik deze film de kans geven, het verhaal is zeker geen komedie
maar eerder voorspelbare romantiek.
Geen topfilm, hij heeft betere films..

Een nogal vage romantische komedie, waarbij ik me vooral de hele tijd afvroeg waarom ze in godsnaam Jack Nicholson gecast hadden. Hij speelt wel echt Jack Nicholson, dus in die zin is het wel leuk om naar te kijken, maar verder ook niet. En ik ben hier en daar in slaap gevallen in de film. Volgende keer nog maar eens kijken. Zodat ik de film een definitief oordeel kan geven.

avatar van Hollywood-west36
Robi schreef:

En?
Inmiddels al wat wijzer?
Jack Nicholson is leuk, maar dit is toch een zeer middelmatige film, waarschijnlijk ook behoorlijk gedateerd nu.

Hollywood-west36 schreef:

En?
Inmiddels al wat wijzer?

Bedankt voor je medeleven, maar bij mij gaan er vast nog wel een paar jaartjes overheen voordat hij weer een nieuwe kijkbeurt krijgt. En waarschijnlijk voelt het dan alsof ik de film weer voor het eerst zie. En mogelijk val ik dan weer in slaap en schrijf dan ongeveer hetzelfde....

avatar van Hollywood-west36
Robi schreef:

haha

avatar van Boenga
Niet te geloven dat de drager van het koekoeksnest in zo'n flapdrolfilm speelt...