Gossip (2000)

Thriller

geregisseerd door Davis Guggenheim
met James Marsden, Kate Hudson en Joshua Jackson

Drie studenten doen, als schoolproject, een proef over roddel: ze verspreiden het gerucht dat een meisje verkracht is door haar vriend, om te zien hoe lang het duurt voordat het gerucht zich heeft verspreid. Het meisje kan zich echter niets meer herinneren van de betreffende avond, en gelooft het gerucht.

avatar van rep_robert
ik erger me vooral in de prille fase van de film dat ik me dood ging ergeren aan dat wijf.
Die flipte hem al over haar geroddel en aangeven bij de politie terwijl de roddel nog niet in een erge fase was.

Het "verrassende" einde kon je eigenlijk wel zien aankomen!
Al heb ik meer sympathie voor de dader dan de mensen die hem erin luisden aan het einde van de film, die verkrachting was al tijden geleden en dat geroddel vond ik niet echt zo'n stomme spel waard!

Toch is dit wel een lekker wegkijkertje voor een verveelde donderdag avond

avatar van Turkeyloverz
Verrassend, goed sfeer en erg vermakelijk. De rest doet er ook niet toe bij Gossip. Ik heb me wel vermaakt.... en Kate Hudson is super.

Greeneyelady1
Ik vond deze film zelf absoluut spannend en heeft mij een paar keer flink verrast. Het einde vond ik teleurstellend.. Ik kreeg het gevoel dat ze het einde hadden afgeraffeld en verzadigde mij natuurlijk niet.

avatar van RideOnAppie
ik vond het wel een leuke film om zo te kijken op een avondje. Het einde loopt wel snel, maar het is wel een naaistreek verder vond ik het helemaal niet zo heel slecht, en best de moeite waard.

Manschot
Inderdaad verrassend zoals de meesten voor mij al zeiden.
Over het algemeen matig geacteerd, vooral Lena Heady kwam nogal irritant over. Verder vond ik dat de scenes waar ook werkelijk werd 'gegossipt' nogal plat waren, het was iets wat je terug zou zien in een tienerserie o.i.d. en niet in een film. Vond ook dat ze het studenterige sfeertje meer moesten gebruiken.
Het einde had ik, om eerlijk te zijn, absoluut niet zien aan komen maar het stopte wel erg abrupt.

Had voordat ik eraan begon niet veel van verwacht, maar toch heeft de film me wel kunnen boeien. 3*

avatar van Elineloves
Best jammer, de film is voorspelbaar van begin tot eind. Na een paar minuten had ik de hele film al voorspeld, tot grote ergernis van degene waar ik hem mee keek. ''Eline, zeg nou niettt!'' Meisje is zogenaamd dood, vriendjes verzinnen een complot om een bekentenis uit te lokken en dan is meisje weer springlevend Al moet ik zeggen dat ik de voorspelbaarheid in deze film niet storend vind. Natuurlijk weet je wat er gaat komen, en Lena Heady was inderdaad erg irritant, maar verder zaten er een paar vermakelijke scenes in. Leuk om een paar grote namen samen te zien. Joshua en Kate, James natuurlijk..

Het is een vermakelijk filmpje voor op een druilerige namiddag, maar absoluut geen hoogstandje. Geef hem net een voldoende, omdat hij me toch 90 minuten lang heeft geamuseerd.

avatar van Zizzo
Aardige film, leuk geacteerd, verhaal was verrassend en zat leuk in elkaar. Vind het knap van mensen die het een voorspelbare film vonden. Jammer dat Kate Hudson weinig screentijd had.

avatar van John Lee Hooker
Ik kan me niet meer herinneren dat het een schoolproject was. Naar mijn idee wilden ze sowiezo testen hoe snel zo'n roddel verspreid wordt. Erg snel dus, dat is wel fascinerend om te zien. Toch vond ik 'm ietsjes tegenvallen en verassend absoluut niet. Prima cast, aardig verhaal, niets meer en niets minder.

avatar van nadrin
een plot twist die je al van mijlen ver zag aankomen.
Leuk om Olmos hier nog eens aan het werk te zien

avatar van K. V.
Ook eens deze geprobeerd en 'k vond hem niet mis. Hij kijkt goed weg en het tempo zit goed. De cast zat ook wel goed.
Het verhaal kon me ook wel bekoren. Het einde was goed, niet super verrassend (bij dit soort films kan je wel zoiets verwachten), maar wel passend.
Voor de rest is het niet direct een film die een Oscar zal winnen, maar wel ideaal om je een anderhalf uur in de zetel te nestelen.

avatar van RooieBloemkool
Jammer dat de eerste helft van Gossip saai en amateuristisch overkomt. Veel te lange scènes in lawaaiige discooo's met gedateerde dance muziek en overbodige oninteressante dialogen. Pas toen Derrick bij Naomi op bezoek ging, ongeveer op de helft van de film, kwam Gossip in een stroomversnelling met meer verhaal, actie en spanning. Ondanks dat blijf ik een beetje teleurgesteld achter.

Matige thriller met een nochtans wel goed verhaal, alleen is de uitwerking ervan niet zo goed.
De jonge cast, waarvan er enkele later hebben bewezen wel goede acteurs te zijn, doet het hier ook matig.

avatar van Gang_Star
Een redelijk verhaal, met onder andere toentertijd nog wat aanstormend talent als cast, wat spanning mist met aan het einde een onverwachte twist dat nog enigszins voor een verrassing zorgde. Voor de rest vond ik het maar een saaie bedoeling.

avatar van IH88
Gossip

Voorspelbare film. Het verhaal is redelijk en het studentenleventje word goed uitgewerkt, maar het is allemaal al eens eerder en beter gedaan. Dat één roddel zulke gevolgen kan hebben is een beetje onwaarschijnlijk en de film wil maar niet spannend of interessant worden. De acteurs zijn allemaal goed terecht gekomen maar hier zijn ze zeer matig. Gelukkig is de film kort en zit de vaart er aardig in. Dat kan de tekortkomingen jammer genoeg niet goed maken.